Hoofdsponsor

Anders / onbekend Mijn raket (1/163)

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*

Chriske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 mrt 2021
Berichten
390
Ik zet bewust de naam van de tekenaar en de figuurtjes die er mee naar de Maan vlogen niet bij om problemen te vermijden.
Heb al genoeg 'gezever' te horen gekregen van die madam daar in Brussel die de rechten beheren.
Maar volgens haar mag een reproductie gemaakt worden om te etaleren in huis of tuin, niet zichtbaar van buiten.

En zo geschiede...

Er stond eentje op thingiverse, een vriend liet me weten. Normaal gebruik ik de files van die site niet, maar voor deze maak ik toch een uitzondering. Vooral omdat deze raket makkelijk te printen maar vooral heel knap in elkaar zit. Monteren is zo gebeurd en er zijn geen gereedschappen, zelfs geen lijm nodig. Alles schuift netjes en bijna naadloos in elkaar.
De bouwer heeft hier -knap- over nagedacht.
Het monteren duurde niet meer dan 2 minuten.
De oorspronkelijke parts zijn wat aan de kleine kant dus ik heb mijn slicer op 300% gezet en heb nu een raketje van 400mm hoog in mijn living staan.

Misschien een ideetje voor enkelen onder jullie. Als ik me niet vergis staat deze raket op het verlanglijstje van enkele onder jullie. Maar er is uiteraard een printer nodig(of die van een vriend) en ook wit en rood filament. Ik gebruik(altijd trouwens) PLA.

Mijn vrouwke had deze al langer op haar verlanglijstje staan.

1690695466310.png

Met dank aan 'theitalianmakers' . Blijkbaar belgen uit Brussel
 
Laatst bewerkt:
Leuke "maanraket", ik heb ook al wel eens met het idee gespeeld om deze uit te teken, maar dan als een soort van doorsnede.
 
'soort van doorsnede'... hoezo..?
Daarmee bedoel ik dat ik het plan had opgevat om ook een interieur ervoor te ontwerpen en dan bepaalde panelen weg te laten zodat dit interieur zichtbaar zou zijn.
 
was benieuwd naar de 'inhoud' van Kuifjes raket...



Bekijk bijlage 434075
Enkele maanden geleden, toen ik uit de losse pols opzoekingen aan het doen was met het doel zoiets te ontwerpen, kwam ik op het internet een foto tegen (helaas niet gesaved (denk ik)) die ouder was dan de uitgifte datum van het desbetreffende album, en waarin blijkbaar oorspronkelijk een dergelijke lighouding werd voorgesteld voor toekomstige astro (of kosmo-)nauten. Dus blijkbaar bestaat de kans dat Hergé ook ergens zijn bronnen had voor het ontwerp.
 
Oh ja, nog als bonus ;)
Welkom-op-de-maan.jpg

Want iedereen weet toch dat de Belgen als eerste op de maan waren, wat die vervelende muricanen ook beweren.
 
De prefix voor deze raket is niet helemaal juist.
Nu staat er als schaal 1:144 maar het moet 1:163 zijn, maar dat stond niet in de lijst. Handmatig ingeven kan blijkbaar niet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan