Hoofdsponsor

1/72 MiG-29A "Fulcrum" [DONE]

Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar je eigen mening over voor en na?

Wel eerlijk vind ik erna beter... in die zien dat het nu vloeiend en minder druk is, ook overal hetzelfde patrron is geeft een mooier totaalbeeld..eigenlijk ben ik alleen al blij omdat de werkwijze die je voorstelde mij goed bekomen is..😆 ! waarvoor dank want denk persoonlijk dat mij dat de volgende geen windeieren zal leggen !
En wat is uw mening ...?

Grtz yves,
 
veel beter dan de eerste versie... blij dat je het hebt geprobeerd...
 
@Silenoz: Bedankt,ben blij dat je de opmerking hebt gegeven..daar word een mens alleen maar beter van..!

Verder gewerkt aan de straalmotoren ondertussen..

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yveq,
 
amai Yves ik ben niet bang om kritiek te geven ook al ben ik leek in deze maar ziet er weer geslaagd uit en met zorg gedaan en om helemaal brutaal te zijn zie je de verbetering steeds weer in je werk top grt Pascal
 
@Pascal : Bedankt makker voor dit mooie compliment..!!
Ben nu aan de decals bezig,hier volgen de foto's van de stand der werken,bovenkant en linkerzijde zijn af..

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is één groot probleem de decals 5a en 6a ben ik op nog een onverklaarbare reden kwijtgespeeld(door mij te haasten ofzo..whatever) deze moeten normaal gezien aan de linkerkant van de cockpit komen zijnde het Poolse kenteken van de luchtmacht en een indicatieplaatje..
Ik zit er al twee dagen met in mijn hoofd van hoe ik deze op één of andere manier kan vinden of ergens dmv kopieren op decalpapier kan verkrijgen..kan mij daar iemand raad of uitleg voor geven aub...

Grtz yves,
 
Om deze twee gaat het...(omcirkeld met groen).

attachment.jpg

Grtz yves,
 
Als je een gewoon decalvel hebt (dus: niet eentje voor decals die deels wit moeten zijn) en je hebt een betere scan dan dit, én je kunt overweg met een vector-tekenprogramma zoals Qcad, én je hebt een fatsoenlijke printer die hoort bij het decalvel, dan kun je het zelf printen. Trouwens, je kunt ook gebruik maken van Inkscape om de decalvormen van bitmaps om te zetten in vectors, dan ben je al op 90% en hoef je alleen nog maar in te kleuren.

Anders kun je dit decalvel bestellen bij Italeri, die dan kosten in rekening brengen.

Wat je ook nog kunt doen is kijken voor deze kit op Ebay of Marktplaats of zo... of op beurzen. Wie weet verkopen ze er ergens eentje voor 5 euro in de uitverkoop-bak, kun je de decals er vanaf halen die je nodig hebt en de rest van de kit stop je in de tombola van de forummeeting.

Als je voor die laatste optie gaat, kijk dan ook vooral naar andere soortgelijke kits met dezelfde decals. Zoals je weet, worden er vaak meerdere versies uitgegeven van één model. Alleen de doos en (de meeste) decals zijn dan anders. Kijk maar eens op Scalemates om erachter te komen welke andere kits er zijn gebaseerd op precies dit Italeri-model.
 
Als je een gewoon decalvel hebt (dus: niet eentje voor decals die deels wit moeten zijn) en je hebt een betere scan dan dit, én je kunt overweg met een vector-tekenprogramma zoals Qcad, én je hebt een fatsoenlijke printer die hoort bij het decalvel, dan kun je het zelf printen. Trouwens, je kunt ook gebruik maken van Inkscape om de decalvormen van bitmaps om te zetten in vectors, dan ben je al op 90% en hoef je alleen nog maar in te kleuren.

Anders kun je dit decalvel bestellen bij Italeri, die dan kosten in rekening brengen.

Wat je ook nog kunt doen is kijken voor deze kit op Ebay of Marktplaats of zo... of op beurzen. Wie weet verkopen ze er ergens eentje voor 5 euro in de uitverkoop-bak, kun je de decals er vanaf halen die je nodig hebt en de rest van de kit stop je in de tombola van de forummeeting.

Als je voor die laatste optie gaat, kijk dan ook vooral naar andere soortgelijke kits met dezelfde decals. Zoals je weet, worden er vaak meerdere versies uitgegeven van één model. Alleen de doos en (de meeste) decals zijn dan anders. Kijk maar eens op Scalemates om erachter te komen welke andere kits er zijn gebaseerd op precies dit Italeri-model.

Bedankt voor de opties Roy,zal normaal gezien de laatste optie zijn ,van de andere heb ik geen kennis..:unsure:
Ga deze wel afwerken en als ik een decalsheet op de kop kan tikken op één of andere beurs zet ik ze er achteraf op..!!

Grtz yves,
 
Heel speciaal met die figuren er op, like it!
 
Mooie vlieger :)
Hopelijk lukt het om aan de decals te komen?
 
Ik heb dezelfde doos hier ook nog staan dus als je een scan nodig hebt kan ik je die wel bezorgen in principe.
 
@Erwin: Bedankt van op de like knop te drukken :laugh: !!
@Beyond Merci,hoop het ook,Coachke is ermee bezig om het op decalpapier te zetten..fingers crosssed :)
@Baenske: dat mag altijd want buiten het embleem heb nog dat kleine opschrift nodig,alvast bedankt.. ;)

Het einde is in zicht bij deze build,heb een wash aangebracht en landingsgestel alsook munitie aangebracht..
Nog de koepel van de cockpit ,banden aflaten en een laag matte vernis...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was dus zover..

Grtz yves,
 
kan er van genieten zo'n werk grt Pascal
 
Zo zie je maar, niks mis met out-of-the-box bouwen. Ik had nog wel een schuurpapiertje langs de vleugelrand gehaald, het stukje tussen de cockpit en de echte vleugel. (Maar wellicht is het in het echt bijna niet te zien.) Verder zie ik een zeer deftige Mig!
 
@Pascal:Merci makker..!
@Frank:Eveneens bedankt voor het compliment,heb trouwens zachtjes met het schuurpapiertje over de vleugelrand geweest en voor zoveel het maar was ,nu is het beter!
Enkel de twee ontbrekende decals aan de linkerzijde ter hoogte van de cockpit nog...tot dan gaat deze de vitrine(boeken)kast in,dus hier mag een slotje op..!!!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

That's alll folks..hope you've enjoyed it.. ;)

Grtz yves,
 
Hey,

Dat ziet er meer of een schoontje uit...:)
Prachtexemplaar die je gebouwd hebt en een verrijking in je kast....;)
 
Netjes afgewerkt hoor Yves , je had er duidelijk zin in :)
 
Mooi (nagenoeg) eindresultaat Yves, eentje om trots op te zijn.
 
Mooi, en schitterend vliegtuig, hoewel ik liever zijn grote neef zie...

wel raar dat de canopy een ander kleur heeft dan de rest van de camo
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan