Hoofdsponsor

1/48 Mig 15 - silver edition in camo-jasje (Tamiya)

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
596
Een tijd geleden heb ik een Mig 15 van tamiya gekocht, in de silver edition. Je zou kunnen denken dat tamiya een makkie is om te bouwen, maar dat was bij deze absoluut niet het geval: de pasvorm is zeer goed, maar de plastic (heeft het te maken met het silvering-procede?) lijmt absoluut niet.

Gewone lijm pakt niet, dus deze is volledig gelijmd met cyanoacrylaat, en dan nog mag je er niet kwaad naar kijken of er valt een stuk af...

De afwerking gebeurde met tamiya-hobby paint verf, zeer lichte weathering met de tamiya weathering set en olieverf voor de panellines (die ondiep zijn - een ander gevolg van de silver edition?).

maar genoeg gezaag: hier de foto's:
IMG_1871.jpg

IMG_1867.png

IMG_1870.png

IMG_1869.png

IMG_1868.jpg
 
Wow wat een beauty, ik zal hier zeker niet kwaad naar kijken!
 
Ziet er zeker niet slecht uit maar zou toch opteren voor meer weathering van de motor, ziet er te nieuw uit.
 
bwa, hoeft niet echt:
- die motor ziet er toch ook zeer netjes uit...
 
Erwin bedoelt denk ik de verkleuring van het metaal door de hitte. Zo'n motor wordt volgens mij van buiten lang niet zo vuil als een cilindermotor maar je ziet wel dat bepaalde stukken metaal een andere kleur hebben dan andere.

Dus niet zozeer verwering in de zin van vervuiling, als wel in de zin van hittebeïnvloeding.
 
die is al aangepast, dit zie je wel niet als staartstuk er op staat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan