Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ René: bedankt maatje. :D

@ Famo: Merci'kes Peter en tja, die camera... ik denk dat die me nog veel hoofdbrekens gaat bezorgen eer hij optimaal geplaatst zal zijn. :wacko:


@ Patje: jij ook bedankt voor de lovende woorden, maatje. :wub:


@ Michel: de tiger zal later zeker nog z'n deel van een weathering over zich heen krijgen hoor.
Dat schone... die nieuwe look.... da's nikske voor den Droop zulle. :laugh:
Maar da's uiteraard één van de laatste werkjes. Eerst moet er nog een hoop ander werk aan het poezenbeest gebeuren.
Denk bijvoorbeeld maar aan het aanbrengen van de luiken, de turret moet nog worden bewerkt, het systeem om de loop omhoog en omlaag te laten gaan, het afvuurmechanisme van de 12 gauge patronen, de beweegbare poppen (animatronics) in de toren... enz... enz... :)



Edit: ik ben nu terug enkele uren bezig met het aanbrengen van de verscheidene beugels waar de trekkabels worden in bevestigd.
Daar dit upgrade parts zijn heb ik gaten moeten dichtmaken en gaten moeten opnieuw boren. Maar allez, het is gelukt en ze steken nu ook in de verf.
Morgen worden dan de metalen trekkabels gemonteerd en op de tiger geplaatst.


Droop
 
Saaie reactie Droop, want ik heb me alwéér vergaapt aan dit monster(werk!). Die grollende motorgeluiden, die 'gorgel' dat is gewoon razend realistisch.
De items op je Tiger zijn een lust voor het oog, de praline bij de koffie !
 
Bedankt voor het leuke compliment Guy. :)



Update

179.jpg

Eer we naar de film kijken wil ik jullie alvast enkele foto's van de Tiger's grote trial laten zien.
De rest van de foto's zitten in de film verwerkt.

Het model deed het voortreffelijk.
Hij liet zich met de vingertoppen besturen en reed met het grootste gemak rond in de tuin:

168.jpg

174.jpg

173.jpg


En nu tijd voor de film (ja, terug op de foto klikken aub).
De film begint in de garage waar de Tiger via 2 rampen van de werktafel rijdt::




Wordt vervolgd,


Droop

5.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Amaaaai, das echt een knap filmke Droop.
Chapeau voor uw bouwcapaciteiten, dat kan tellen.
Een mens wordt er sprakeloos van.

Mark
(die nu efkes achter zijn onderkaak gaat zoeken, voor dat heel het klavier om zeep is...)
 
Knap in scene gebracht 8), manuvreren tot op de mm geen schade aan je auto :nowink:
 
@Mark: hartelijk dank voor de lovende woorden. Straks ga ik er hier nog van blozen. :)

@ René: Ja, de tank laat zich echt gewillig tot op de millimeter manoeuvreren. Maar mocht ik toch tegen die auto hebben gebotst dan was dat nog niet zo erg want het is de auto van de buurvrouw (die komt hem een tijdje bij ons stallen).
Ze weet dat er uit de garage waar zij voor staat op elk moment een tigertank kan komen uitgereden en dit met alle risico's van dien.
En zeker als Bobby en Stefan nog niet uitgeslapen zijn. :D:D
 
Merci Patje voor de lovende woorden. Ik denk dat jij één van de trouwste lezers bent, hé?
Stefan en Bobby vinden het in ieder geval erg leuk dat ze je hier iedere keer mogen verwelkomen. :D:D


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Update


180.jpg

181.jpg

182.jpg

183.jpg

184.jpg

185.jpg

186.jpg

187.jpg

188.jpg

189.jpg


Wordt vervolgd,



Droop


5.gif
 
Tja ben uiteraard een trouwe lezer want het is dan ook niet alleen amusant maar erg boeiend he Luc ;)
 
Was die extra bepantsering eigenlijk echt wel nodig tegenover een Sherman? Dacht dat ze een tiger enkel konden uitschakelen frontaal in zn achterste?
 
Zeg Droop, jij laat alle werk doen door je mannetjes, zo kan ik het ook hoor :))

Maar het blijft leuk om te volgen...

groetjes
Petra
 
@ Petra: Ik zou echt wel willen helpen aan de Tiger hoor maar die twee paljassen willen per sé echt alles alleen doen.
Tja, dan laat ik ze maar, hé. :laugh::laugh:


Was die extra bepantsering eigenlijk echt wel nodig tegenover een Sherman? Dacht dat ze een tiger enkel konden uitschakelen frontaal in zn achterste?
De gewone Sherman was inderdaad niet zo'n gevaar voor de Tiger.
Doch voor de Firefly en de Russische T34 was het oppassen geblazen. En vooral als die dichtbij waren.
Maar in het algemeen was een Sherman niet echt een gevaar voor de PzKpfw VI. Het omgekeerde was eerder waar.
Daarom ook dat die Shermans met hun dunne bepantsering al gauw de bijnaam ' Tommy cooker' kreeg.

Ik hierover een zeer interessant filmpje gevonden: Sherman versus Tiger I


Droop
 
Droop makker, dat filmke is de max. De Tigers vreten die Shermans gewoon op.
 
Hoeveel graden kan de loop van een tiger vertikaal bewegen? Bij de howitser was dat min 45 ° dat is de max. afstand, horizontaal max 15 ° links en rechts bij het op locatie komen kreeg je een waak richting, met de loop hor. in het midden manuvreerde je met het voertuig zo goed mogelijk tot je in die richting stond.
 
sdfkkjskngsdfkkjskngsdfkkjskng Amaaaai, Droop. Je weet niet van ophouden hé. De updates volgen mekaar hier in sneltreinvaart op.
Echt knap werk. Ik ga hier in herhaling moeten beginnen vallen. Buiten Ohhhhh's en Ahhhhh's kan ik weinig meer zeggen.
Ik ga nu op zoek naar mijn onderkaak, want die is er uit gevallen bij het kijken naar dat knappe werk van je. (Anders val ik nog in kosten voor een nieuwe PC en toetsenbord met al dat kwijl... :P:wub: )

Mark

P.S. Ik kijk al uit naar de volgende update ;);)
 
@ René: Helaas moet ik je het antwoord op je vraag schuldig blijven, maatje.
Ik heb echt geen flauw benul van hoeveel graden een Tiger-loop kan manoeuvreren. :unsure:



@ Mark: Hartelijk dank voor de leuke reactie, Mark.
Ik hoop enkel dat ik in verband met je onderkaak m'n verzekering niet hoef aan te spreken. :laugh::laugh::laugh:



Droop
 
Mooi mooi :)
Zei je niet dat je er een jaar of 2 aan zou bouwen? :D
 
Via het Nederlandse modelbouwforum kreeg ik van een lezer van m'n Tiger-draadje de volgende schitterende foto gepost:

OttoCariusenmodel.jpg

Hier zien we Otto Carius aan z'n apotheek met in z'n handen het Tamiya schaalmodel van z'n Tiger.

Dit model dus:

bram-de-gruijter-albums-3-komp-schwere-panzer-abteilung-505-ostfront-okt-1944-picture85686-tamiya-otto-carius.jpg



Droop
 
Aansluitend op het voorgaande bericht:

Ik heb me deze twee boeken aangeschaft en die zijn echt een must voor de tiger-liefhebber (Bobby en Stefan zijn er echt verzot op :D ):

2913903134.jpg 2908182815.jpg
Tiger I on the western front & Tiger I on the eastern front van Jean Restayn.





Vandaag heb ik de messing MG-loop voor in de toren binnen gekregen(met dank aan Chris Quick!).
Deze MG is met een LED uitgerust dus bij het vuren zal hij moeten gaan flitsen.
Als het een beetje meezit dan wordt hij nog dit weekend geplaatst. De aansluiting op de rest van de elektronica zal later gebeuren als alle componenten in de tank zijn ingebouwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan