Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja droopke ge zijt goed bezig zenne man.wat een mooi ding aan het worden,allee is het al he ;)
 
Ben blij te zien dat je weer terug bant :D, knappe demo 8)
 
dag maatje,
ik zou zeggen rock and roll
geef maar gas dat de grasvodden een meter
de lucht in vliegen,
maar luc,doe dit dan wel op het stukje naast uw deur
komt anders nie goe met uw half trouwboekske
bouw ze maatje
groetjes,ronny
 
Chapeau dat je verder bouwt Luc.
Het ziet er mooi uit.

Bestuur je de beide traks met een aparte stick of moet je sturen zoals bij de tamiya?
 
Bedankt voor de leuke commentaren iedereen.
Chapeau dat je verder bouwt Luc.
Het ziet er mooi uit.

Bestuur je de beide tracks met een aparte stick of moet je sturen zoals bij de tamiya?
Elke track wordt apart door een stick gestuurd. Op die manier kan ik nu veel meer gedoseerd de tank zijn manoeuvres laten uitvoeren.
Bijvoorbeeld: rechter stick (=rechter rups) 85% vooruit en terzelfder tijd de linker stick (=linker rups) 30% achteruit.
Op die manier zal de Tiger helemaal anders pivoteren dan dat je de automatische ingestelde verhouding (bij sommige installaties) van 50/50 aanhoud.
Hetzelfde geldt ook voor het nemen van gewone bochten: bijvoorbeeld één rups op 100% vooruit terwijl de andere 60% vooruit aanhoudt.

De KT met de Tamiya installatie en de Stuart met de ElMod worden allebei via één stick bediend. De Stuart, die valt nog mee omdat die 100% proportioneel gestuurd wordt maar de Tamiya is een ietske lastiger om te besturen.
De Tiger daarentegen, die laat zich tot op de millimeter bedienen, en dat is zonder overdrijven.
Het bewijs kan je op de eerste film zien: hij laat zich zonder haperen achterwaarts terug tot voor de rampen manoeuvreren om die daarna op z'n dooie gemak er achterwaarts op te rijden.
Dit zou ik met de KöTi of zelfs de Stuart niet durven doen.

Ik zal hier de komende dagen eens wat detailfoto's van de installatie plaatsen, Michel.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wow, da's pas fun.... zolang ik niet aan het prijskaartje denk tenminste.... :/
 
Daar denk ik ook niet aan hoor, Dany.
Anders krijg ik een draaiingske of twee. :laugh::laugh:


Droop
 
Ik dacht het al Luc. Eigenlijk snap ik niet zo goed dat ze dat bij tamiya niet zo maken.
Lang geleden (toen de dieren ....) had een vriend van mij een speelgoed rc auto met 6 wielen en die moest je ook met twee sticks besturen.
Eentje voor de linkse 3 wielen en eentje voor de rechtse drie. Je kon daar ook mee om de as draaien.

Extra foto's moet je niet maken hoor, voor mij is het helemaal duidelijk ;)
 
@ Michel:

Op m'n zender zat er één stick die niet automatisch terugkeerde naar z'n nulpunt.
Gelukkig heb ik van Ronny z'n oude zender gekregen en daar heb ik van één stick de veer en de beugel gehaald en die in mijn zender aan de niet terugkerende stick gemonteerd.
Als er nu een noodgeval met de Tiger moest plaatsvinden dan hoef ik enkel de beide sticks los te laten en daar deze nu allebei naar hun nulpunt terug keren, stopt de tank.
Ik ga ook nog eens kijken om er een echte noodstop in te monteren. Ik mag er niet aan denken dat dit 200 kg wegend monster ooit op hol slaat. :wacko:



Droop
 
Er zijn geloof ik ontvangers op de markt die bij het verbreken van het signaal met de zender alle kanalen op de 0 aarde zetten.
Welke dat zijn weet ik niet meer, ik heb het eens ergens gelezen
 
Als je hem ziet rijden is dat toch KICK ASS amai!
 
@ Michel: je hebt het dan waarschijnlijk over zo'napparaat:

f0905.jpg

Een ontvanger met ingebouwde fail safe.



@ Guy: en dan moet je het geluid van de kletterende en ratelende tracks eens live horen! :D
Morgen komt er hier bij thuis me een kennis met een afgebouwde Armortek 1/6 Tiger I.
'k Zal daar wat filmpjes van maken en die dan hier op het forum posten. ;)
Je mag steeds komen kijken hoor. ^^


Droop
 
maatje,
ik mag er niet aan denken,
tank van droog gewogen,tweehonderd kilo op hol,
en dan plots,krak boem patat,en hij staat direct in de living,
leg dat maar eens uit aan uwe halve trouwboek,da gelooft ze nooit hi,hi,hi
kijk al uit naar de filmpj'es
groetjes,ronny
 
maatje,
ik mag er niet aan denken,
tank van droog gewogen,tweehonderd kilo op hol,
en dan plots,krak boem patat,en hij staat direct in de living,
Of in mijne gebuur zijne living! :laugh::laugh::laugh:


Eventjes Apeldoorn bellen... ... ... ... :D
 
Misschien veiligheids schoenen dragen met stalen neus :D
 
Nog een hele kluif, om dat allemaal storingsvrij in te bouwen :unsure:
 
Hoi Luc maatje,schoon materiaal toch zenne amai.Valt het een beetje mee om de schakelingen te plaatsen??
 
@ René: Tja, ik zal daar zeker nog enkele weken zoet mee zijn hoor.
De bediening van de MG moet er ook nog komen, het Bosch licht moet worden aangekoppeld, het konvooilicht achteraan moet ook nog worden geplaatst, de bediening van de animatronics (de bewegende poppen), enz. enz. enz. En ja... hopelijk werkt alles storingsvrij hé. ^^


@ Patje: Eigenlijk valt alles nogal mee. Ik had het me erger verwacht maar gelukkig heb ik indertijd met m'n rc schepen genoeg ervaring opgedaan om toch al op voorhand te weten hoe sommige schakelingen dienen geplaatst te worden. Ik vrees dat enkel de geluidsmodule een beetje met m'n voeten zal spelen, maar dat zal zeker voor niet lang zijn. :laugh:
En met een portie gezond verstand en een goeie soldeerbout komen we ook al een heel end. :laugh::laugh:


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan