Hoofdsponsor

Mg positie omaha 1/35

ERVARING
Medium
BOUWWIJZE
Eigen fantasie
BOUWBUDGET
BOUWSTATUS
In progres
COMMENTAREN
Ja
Heinrich Severloch vuurde rechtstaande vanuit een loopgraaf op een verhoogde positie en had vrij zicht op de aankomende landingsboten. Van zodra de kleppen open gingen kon hij gewoon binnen schieten en met zo’n MG maak je dan ongewoon veel slachtoffers.
Ben je al eens zijn positie op de WN62 gaan bekijken? Ik vertrek 19/08 terug naar daar en kan ter plaatse foto’s nemen als je dat wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: davy
Ben er al geweest met een (ex)vrouw zonder interesse, dus moest allemaal snel gaan.
Ben toen in die observatiebunker van frerking geweest en vond dat toen de ideale positie voor een mg dus heb altijd gedacht dat severloh daar zat.

Kon ik me maar een beeld vormen van zo'n loopgraaf en hoe dat er destijds uitzag dan had ik een richtlijn want nu heel dat dio is puur fantasie
 
Heinrich Severloch vuurde rechtstaande vanuit een loopgraaf op een verhoogde positie en had vrij zicht op de aankomende landingsboten.
Nu weet ik welk figuurtje ik moet hebben
 
Ben er al geweest met een (ex)vrouw zonder interesse, dus moest allemaal snel gaan.
Ben toen in die observatiebunker van frerking geweest en vond dat toen de ideale positie voor een mg dus heb altijd gedacht dat severloh daar zat.

Kon ik me maar een beeld vormen van zo'n loopgraaf en hoe dat er destijds uitzag dan had ik een richtlijn want nu heel dat dio is puur fantasie
Snuffel op deze site in de rubriek “Beurzen en andere uitjes” eens naar mijn verslagen en foto’s van mijn Normandië trips. Heb al alle jaren gepost, je zal wat lees en kijk voer hebben en misschien ideeën op doen.

Severloh stond rechts van de bunker van Frerking en had ook iemand anders bij zich die munitie aangaf en tijdig hielp de lopen te wisselen.
Je moet dus op je positie 2 personen voorzien want je hebt altijd een schutter en een lader. In het schoon Vlaams: ”nen tireur en nen pourvoyeur” .
 
Heb een mooie foto gevonden van een loopgraaf wo2 en kan deze bouwen op mijn dio
Screenshot_20230801-113028_Google.jpg
 
Erwin zijn jaarlijkse avonturen in Normandië word steeds met veel interesse gevolgd.
Vele bruikbare foto's en goede uitleg met wat hij toont.
Zelf heb ik er al veel bruikbaar materiaal uit gehaald.
Ik erken mezelf in het enthousiasme en tempo dat je hier werkt en botste op dezelfde problemen als u.
Altijd begon ik met een omgeving ,geen rekening houdend met welke figuren er te krijgen zijn .
Nu kijk ik eerst of ik de juiste figuren kan vinden en dan zoek op of er genoeg info te vinden is over de omgeving die ik wil maken.
Ook tracht ik iets te maken waar ik alle kanten mee uit kan moest ik plots andere ideeën krijgen ,en dat gebeurt geregeld alhier.
Laat het geen frustratie worden op de duur en stap wat achteruit zodat je een beter overzicht krijgt van uw ideeën.
Bedenk dat van wat je ziet op een foto dat de situatie steeds veranderd op die plaats.
Vandaag loopt daar 1 persoon en morgen is daar misschien een markt met tientallen mensen op die plaats.
Heb hier een diorama stil gelegd van veel werk al ,door gebrek aan de juiste figuren om situatie aldaar de schetsen.
Nu op die plaats zal het zeker de dag erna er volledig anders hebben uitgezien .
Minder volk andere voertuigen enz.
Zal er vroeg of laat weer aan beginnen met een andere situatie in dezelfde periode.
Het zal dan de gezonde liederlijke fantasie zijn die de overhand neemt maar niemand kan bewijzen of het zo was al dan niet vermits ik in de tijdsgeest en gebeuren blijf uit die buurt.
Ik volg met interesse uw verder avonturen in diorama bouw wat zie en doe dit graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: davy
Dat is zo waar
Ik kan spontaan een idee krijgen en hopla gas erop zonder te weten wat het totaal beeld is.
Ga bij toekomstige dio's het anders aanpakken
 
Voila, de muurtjes die mijn mg schutter moeten beschermen, staan ook. Nog wat blaadjes en een mix van kleur en kan dan aan het verhoog binnenin beginnen.
20230801_222349.jpg20230801_222438.jpg
 
Ik heb misschien een domme vraag, heb een foto gevonden van een Duitse veteraan die op omaha vocht. Het uniform dat hij draagt, was dat de basis camo die ze hadden of droegen ze meestal de gewone wollen uniformen?

Screenshot_20230804-105450_YouTube.jpg
 
Ben geen expert wat uniformen betreft maar wat ik met zekerheid kan zeggen is dat deze foto genomen werd op Omaha Beach te Vierville-sur-Mer. Gezien de grote belangstelling van de US re-enactors vermoedelijk zelfs op een 6 juni rond 0630 uur bij laagwater en het uur dat de eersten van de 29th US ID daar geland zijn.
 
Wauw respect, dat je dat allemaal weet bij het zien van een simpele foto
 
Wauw respect, dat je dat allemaal weet bij het zien van een simpele foto
In feite niet moeilijk hoor!
Er staat maar 1 dergelijk staketsel op Omaha Beach en dat is in Vierville-sur-Mer. Het rust op één der losgeslagen en daar gestrande pontons van Mulberry A , de door de storm van 19 juni vernielde kunstmatige haven op Omaha. Aan die ponton ligt ook een op/afrit waar vissers hun boten kunnen naar het strand brengen en welke de re-enactors gebruiken om met hun voertuigen op het strand te komen.

Trouwens, mijn dochter haar huwelijksfoto’s zijn daar genomen bij hoog tij. Je kan ze vinden in mijn Normandië verslagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: davy
Uit het boek van L. Davis: jij hebt daar de tan watered pattern.
 

Bijlagen

  • 20230805_111905.jpg
    20230805_111905.jpg
    256,6 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Waarderingen: davy

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan