Hoofdsponsor

1/32 Markske en Jadefalconguard's mirrrobuild/duobuild : MUDMOVERS !!! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi afplakwerk... benieuwd naar de derde laag. hoeveel rollen plakband heb je ondertussen verbruikt?

Tot hier toe één rol.
De derde en de laatste kleur van de camo zit erop.
Het volgende dat gaat gebeuren zijn nog enkele andere zaken spuiten aan de romp voor de vernis laag er op kan.
Persoonlijk vindt ik het wel geslaagd en zoals hier eerder al was gemeld lekker gedurfd.

BILD1611.jpg

BILD1615.jpg

BILD1618.jpg

Mark
 
Knappe Camo Markske mooi gespoten

Gr
Dirk
 
Bedankt mannen.
En me even bezig gehouden met de decals.
De bovenzijde is klaar dus nu de zij en onderkant.

BILD1623.jpg

Mark
 
En de decals an één zijde aangebracht.
BILD1624.jpg

BILD1633.jpg
 
Ze zien er goed uit Mark, alleen op de 17 zie je oneffenheden, is dat door de sol, of gebruik je iets anders?
 
Ze zien er goed uit Mark, alleen op de 17 zie je oneffenheden, is dat door de sol, of gebruik je iets anders?

Ik gebruik sol maar deze foto is genomen als de boel nog aan het drogen was.
Kan zijn dat hij misschien nog wat nat was.
Ik zal het vanavond eens rustig bekijken als alles goed droog is.

Bedankt voor me er op te wijzen ingegeval het toch zo is zal ik een oplossing moeten zoeken.

Mark
 
Jaaaa, lekker vette camo ! En man wat een lading decals!!!
 
Alvast bedankt mannen.

@Pantani
De decal zit er nu strak op zal dus nog niet helemaal droog geweest zijn maar toch bedankt om me er op te wijzen.

@GUnit
Inderdaad veel decals en ben blij dat ik ze in aftermarket heb gekocht.
De tekst is veel duidelijker gedrukt dan die van trumpeter.
Als je russisch kan lezen dan weet je wat er staat.


@Debart
nu ziet hij er nog netjes uit maar dat gaat nog veranderen:D

Het enige probleem dat ik ondervind met deze decals is dat ze niet allemaal even goed reageren op sol.
 
Al de decals zitten op zijn plaats.
De onderzijde.
BILD1634.jpg

En al begonnen met een wash misschien moeilijk te zien.
BILD1637.jpg

Maar als je kijkt naar de pannellines ie je dat ze beter zichtbaar zijn.

Mark
 
Weer een kleine update met de nodige problemen.
Na de problemen met verf en vernis de tape van de windscreen verwijderd.
Voor dan vast te stellen dat deze aan de binnenzijde beslagen is.
Dus deze verwijderd en terug opgekuist.
Daarna terug op zijn plaats gemonteerd en bijgewerkt.
Nu wou ik deze vernissen met mat begin te spuiten en de vernis slaagt wit uit grrrrrrrrrrr.
Begin ik men model verder na te zien zie ik ook nog dat men decals aan het loskomen zijn:@:@:@

Ik heb eerst blinkende vernis gebruikt en dan de decals geplaatst met set en sol.
Daana terug blinkende vernis maar heeft dus niet mogen baten.

Nu staat hij er zo bij.
DSC_5472.jpg

Ik ga deze kit even aan de kant zetten voor ik laat zien dat een frogfoot 1/32 hard kan vliegen.

Mark
 
Laatst bewerkt:
Mark, zet hem niet te lang aan de kant want nu zit je in de juiste vibe om hem af te werken, en denk eraan, zo'n gez**k is instant aan de hobby, ook de professional loopt met z'n smikkel tegen de muur, model na model (dat weet ik van een hele goeie).
 
Mark, zet hem niet te lang aan de kant want nu zit je in de juiste vibe om hem af te werken, en denk eraan, zo'n gez**k is instant aan de hobby, ook de professional loopt met z'n smikkel tegen de muur, model na model (dat weet ik van een hele goeie).

Ik ga hem even laten voor wat het is.
Ga er nog een paar zaken aan afwerken die er ook nog op moeten en van het weekend zien we dan wel.

En ja dat tegen een muur lopen dat is zo maar nu komt het héél kort achter elkaar.

Mark
 
Ik heb eerst blinkende vernis gebruikt en dan de decals geplaatst met set en sol.
Daana terug blinkende vernis maar heeft dus niet mogen baten.

Hey Mark, ik begrijp niet hoe de decals zijn kunnen loskomen. Hierboven beschrijft ge dat ge over de decals een laag vernis hebt gespoten, normaal gezien kunnen ze dan niet meer loskomen, want ze zitten "vast" onder de laag vernis. TENZIJ de decals niet voldoende tijd hebben gehad om te drogen, ofwel hebben de set en sol een invloed op de vernis gehad. Als ge set en sol gebruikt, is het aan te raden om voor het spuiten van een vernislaag, het model schoon te vegen met een natte doek om de set en sol resten te verwijderen.

Jammer van deze tegenslag, maar het komt vast wel terug in orde. Veel succes.
 
Hey Mark, ik begrijp niet hoe de decals zijn kunnen loskomen. Hierboven beschrijft ge dat ge over de decals een laag vernis hebt gespoten, normaal gezien kunnen ze dan niet meer loskomen, want ze zitten "vast" onder de laag vernis. TENZIJ de decals niet voldoende tijd hebben gehad om te drogen, ofwel hebben de set en sol een invloed op de vernis gehad. Als ge set en sol gebruikt, is het aan te raden om voor het spuiten van een vernislaag, het model schoon te vegen met een natte doek om de set en sol resten te verwijderen.

Jammer van deze tegenslag, maar het komt vast wel terug in orde. Veel succes.

Dat heb ik dus niet gedaan het model proper geveegd wist niet dat dit moest.
Was ook de eerste keer dat ik set en sol gebruik.
Normaal gebruik ik andere decal seting.
Ik heb de witte waas weg gekregen door hem met schuurpapier 2000 zachtjes op te schuren.
Het enige probleem nu is dat men nr 17 beschadigd is.
Deze zal ik nu opnieuw proberen te maken door deze te spuiten.
Ook ga ik proberen dit weekend het landings gestel verder af te werken.

Mark
 
Ok even verder geprobeerd om alles in orde te krijgen.
Ik heb een nieuwe decal moeten plaatsen aangezien de vorige zwaar beschadigd is geraakt.
Deze is nog een beetje nat.
BILD0003.jpg

Vervolgens de swingbraces aangebracht.
BILD0004.jpg


En toen zei men gevoel dat er iets niet klopte dus ben ik men referentie matriaal ingedoken en zag dit.
Su-25Ukraine_33_.jpg

Dus allemaal terug losgemaakt en opnieuw geplaatst.
BILD0005.jpg

Dus niet altijd het plan vertrouwen of zit het me gewoon tegen met deze kit?
Maar we bijten door dit is de laatste rechte lijn.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan