Hoofdsponsor

1/35 M7 hmc "priest" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, hier nog een update.
Heb deze week nog niet veel kunnen doen wegens het werk.
Dit zijn de vorderingen van vandaag.

main.php


main.php


De onderkant heeft nog een washje nodig.

main.php


main.php


main.php


Hier een detailfoto van de modder op de traks.
main.php


Geef maar jullie mening en opmerkingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die modder zou ik aanpassen buzzy.
Teveel rood in die kleur.
Je geeft hem beter iets leemkleurigs.
Die olive drap set lijkt anders wel een mooi pallet. spuit dat ook goed?
 
Hey, die setjes van LIFECOLOR spuiten heel goed, enkel wat verdunnen met water of thinner.
Zal de modder nog eens bekijken en eventueel ander pigment aan toevoegen
 
Die modder vind ik er een beetje over. Het ligt er te dik op en verbergt de fijne details van tracks en wielen. Misschien de andere zijde eens anders onder handen nemen ? Persoonlijk werk ik liever met pigment poeders om modder te creëren.

Het rode effect van de modder kun je nog afzwakken met pigmenten.

Ik wil je model niet afbreken, maar hopelijk vat je mijn commentaar constructief op...

Groeten Rik
 
@Inflandersfields: Commentaar die goed bedoeld is is steeds constructief e man, wat dat betreft mogen jullie dus steeds commentaar afvuren. Op deze manier leert men het beste e (al doende leert men).
Ik ben zoals ik al eerder gezegd heb nog een newbee en ben er van overtuigd dat ik van mannen als jullie nog veel kan leren.

Ik zal de andere kant misschien eerst eens proberen met enkel pigment.
Heb dit al eens gedaan op schaal 1/72 en daar heeft het inderdaad een mooi resultaat.
Die rode schijn ga ik in ieder geval nog proberen verminderen met pigment.
Heb de foto van de tracks nog eens goed bekeken en de modder stopt inderdaad veel weg.
Nu moet ik wel toegeven dat er niet veel detail op de wielen en de tracks (zijn van rubber) is.
Ik ben beginnen denken om deze dan misschien op een modderige ondergrond te zetten. dan valt het niet zo hard op en is het normaal dat ze vol modder hangen.
Wat denken jullie van dit idee? Vuur maar e mannen. ideeën zijn welkom.
 
Buzzy, allereerst sorry voor het feit dat ik door tijdsgebrek binnen de hobby niet alles telkens kan nakijken. De modder werd al door de collega's aangehaald, het enige wat ik er benevens de kleur nog aan kan toevoegen, is dat in het geval er zoveel modder aan het onderstel hangt, er steevast vele moddereffecten te zien zullen zijn. Nu is je moddereffect nogal uniform. Modder heeft vele uitzichten, ingedroogde modder, spatten, , waterspetters, natte vlekken, indrogende vlekken,...voor deze effecten moet je een tamelijk goede kennis hebben van pigmenten en hun werking, welke reacties er zullen onstaan wanneer je dit of dat zal doen. Wees gerust, ook doorwinterde modelbouwers blijven modder tamelijk spooky vinden. Ik zou zeggen, probeer vanalles en beschouw het als een no nonsense testproject waarbij je veel kan leren.

Van onderstaande link valt veel op te steken, zeker 'ns kijken makker :

http://migjimenez.blogspot.be/2010/08/painting-bt7-without-pigments.html
 
Code:
Hey GUnit, geen probleem e man, ik ken dat ,tijdgebrek. Heb ook dit probleem soms. Wat de modder betreft ben ik. Blijkbaar aan iets begonnen:dry:.
Zoals u zegt is dit inderdaad van in het begin een testproject. Op het gebied van die modder is er dus nog veel te testen. :laugh:
Op naar volgende update dan e (als ik even tijd heb).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan