Hoofdsponsor

Anders / onbekend M3 grant dessert van pro model

J

jos

Guest
[mod] link verwijderd - Ongeldige verwijzing[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi modelbouwers, ik wil jullie graag de bouw van deze tank laten zien, hierbij heb ik een laser spanten set.
Ik heb wat aanloop problemen met het plaatsen van foto`s, maar we doen ons best.
De romp en huid passen zeer goed, heb meteen het lucht rooster vervangen door een net.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Tot snel, Jos
 
Mooie start Jos, succes met de verdere bouw.

Fred
 
Hey Jos,

Mooi model. Vlotjes opgestart.
Dat belooft.

Succes met het vervolg.

Grtz,
Joost
 
Hoi allen, en dan volgt de toren. Na alles goed voorgevormd te hebben, de huid aangebracht en nadat alles op zijn plaats zat zien dat je er een deukje in gedrukt hebt, geweldig. Dit hoop ik er later wel uit te krijgen.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Tot snel, Jos.
 
mooi werk, lijkt me niet de eenvoudigste vorm deze koepel
 
Hoi bouwers, de ronde en conische vormen zijn moeilijk, en deze koepel zit er vol mee, daarom is het zo belangrijk om goed te vormen, maar de omslag was goed ontworpen.
ps. bedankt voor jullie reacties.
Gr. Jos.
 
Hoi, de tijd om het onderstel te bouwen is aangebroken, de goesting is er ook.
Bij deze wil er wel bij vertellen [zodat jullie niet denken dat ik een tovenaar ben], dat ik onderdelen die veelvuldig voorkomen tussendoor uitsnij, bijv. bij droogtijden, totdat alles compleet is en dan pas montage. Bijv. een wiel bestaat uit 29 delen, een bogie uit 83 delen, dit is zeker niet leuk om achterelkaar uit te snijden.
Dan volgt het voorvormen, snijkanten kleuren en plakken, en dan is dit het resultaat,
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
En dan ziet het er zo uit[met een beetje geluk],
attachment.jpg
attachment.jpg
Tot snel,dan de rupsen.
Gr. Jos.
 
Mooi werk tot nu toe.
Zijn de rupsen schakel per schakel te bouwen? Ik hoop eigenlijk van wel, want de maakt het model heel wat realistischer dan een papierlint als rups.
Alleszins verder doen zoals je bezig bent.

Grtz,
Joost
 
Hoi, zoals beloofd de rupsen.
Deze zijn inderdaad als lint uitgevoerd, maar daar gaan we wat aan doen.[heb me iets op de hals gehaald]
De rups bestaat uit een boven en onderzijde, waarvan een op 0,5mm karton geplakt word. Daarna de tussenruimtes tussen de schakels uitgesneden.
attachment.jpg
Uit tracerpapier een strook gesneden die tussen de twee delen geplakt word, zodat het weer een geheel word, daarna pas de zijden uitsnijden.
attachment.jpg
Als dank voor het slopende werk krijg je dan een flexibele rups.
attachment.jpg
Voordat ik de rupsen compleet maak ga ik eerst een beetje ontspannen met het maken van de aandrijf en spanwielen en de uitlaten.
Tot snel, Jos.
 
Erg mooi, ik loop ook al een tijdje met het idee om een pantser te wagen in papier/karton, maar voorlopig heb ik nog teveel andere projektjes liggen.
 
Hoi Danny, ik ken dat probleem, zoveel moois, maar deze wordt nu klaar gebouwd.
Na het uitsnijden van de tandwielen was het bouwen wel leuk.
attachment.jpg
attachment.jpg

Dan de uitlaten:
attachment.jpg

Gemonteerd ziet het er zo uit:
attachment.jpg
attachment.jpg

Nu weer verder met de rupsen, is nog een behoorlijk klusje.
Gr. Jos.
 
Het extra werk aan de "lintrupsen" lijkt mij een super idee. Ben benieuwd hoe het er na montage zal uitzien...
Enne, tot nu toe zeer proper en minutieus werk.

Grtz,
Joost
 
Hoi, en dan het vervolg van de rupsen, eerst het kanten verven van de rubber blokken en zijgeleiders, dan plakken.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik heb eerst de binnen zijde gedaan, om de blokken aan de buitenzijde te monteren heb ik een latje passend gemaakt tussen de tanden, zodat ik de rups kan draaien.
attachment.jpg
Daarna de rups iets geverfd [gebruiks sporen].
attachment.jpg
Daarna montage en flex test.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik gelukkig ben met het resultaat.
Op naar de volgende stap,
Gr. Jos.
 
En terecht dat je daar gelukkig mee mag zijn. Wat een mooie rups zeg!

Fred
 
Inderdaad een zeer mooi resultaat. Dit wordt zonder twijfel een stoere tank.

Grtz,
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan