Hoofdsponsor

1/72 M14A op Ford 6 chassis.

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 4 december
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.424
Twee modellen in de running maar geen 1/72 voertuig, dat kan niet en vermits ik eerder al vermeld heb dat ik nog een derde voertuig van dit type had, voegen we er nu de M14A bij.
In feite is dit het chassis van een Ford 6 (type G8T) met een workshop body i.p.v. de gewone cargo bak.

Boxart.jpg

De boxart vermeld M14A Spare Parts (Ford 6 truck) en dat is te zien aan de sprues want twee er van én de cabine zijn eigen de de twee voorgaande kits.

Sprue 1.jpg

Sprue 2.jpg

De derde sprue is voor de workshop body en deze maal steken er ook ramen bij, iets wat in de beide voorgaande modellen niet bij was.
De kleine decal set is slechts voor 1 voertuig in Russische dienst.

Instructions.jpg

Ook de instructies zijn dezelfde als bij de andere kits met verschil van de workshop.

Stay tuned ...
 
Veel succes en bouwplezier met deze.


Greetzzzz Modest.
 
Weer zo een speciale uitgave zo te zien.
 
Nog niet begonnen aan deze truck maar , in een helder moment, mij herinnerd dat ik indertijd accessoires gekocht had voor deze truck(s) want PST heeft deze opbouw ook toegepast op een GMC en een Studebaker chassis.

Voor de GMC en de Studebaker heb ik workshop materiaal maar voor onze Ford heb ik bureelmateriaal en zo zal die achterbouw dan ook ingericht worden.

Extra 1.jpg

Extra 2.jpg

Interessante kleinoden, er steekt zelfs een schrijfmachine bij op 1/72.
 
Dit is een merk waar ik nog niet van gehoord had. Niet direct mijn dada, maar zeker niet minder interessant.

Succes met dit leuk ding. :-)

MVG

Danny
 
Dit is een merk waar ik nog niet van gehoord had. Niet direct mijn dada, maar zeker niet minder interessant.

Succes met dit leuk ding. :-)

MVG

Danny
Verwonderd mij ook niet hoor Danny, weet zelfs niet of dit nog bestaat.
Indertijd, vele jaren geleden, gingen wij met IPMS Gent nog jaarlijks naar de Lee's Cliff Hall in Folkestone voor een modelbouw evenement. We maakten er dan een uitstap of, later, zelfs een WE van.
Daar ben ik (zijn we) in contact gekomen met veel Britse after market producenten en ik vermoed dat deze set iets is wat ik daar toen gekocht heb, samen met veel andere, soms rare, dingen. Dat ligt hier allemaal nog en het word stilaan tijd om deze te verwerken en tot leven te brengen want ik word er ook niet jonger op.
 
We zijn er eindelijk aan begonnen.

Eerste werk de banden opkuisen en spuiten,
Tweede werk, de ramen van de box vervangen door metalen netten en klaar glas.

Metal net.jpg

Op de boxart kun je door die ramen zien maar de plastieken onderdelen laten dit niet toe. Eens in de spares box gesnuffeld en er een metalen netje in terug gevonden dat we hier voor gaan gebruiken. Elk raam wordt individueel uitgesneden en gekleefd met CA lijm. Pas na het schilderen van het interieur zal er glas achter gekleefd worden.

Hier al een begin, er moet nog wat aangepast worden. Nog twee deuren en een wand te doen.
 
Geweldig die schrijfmachine.(y)
 
We schieten goed op.
Het chassis steekt in elkaar en is klaar om gespoten te worden.

Chassis.jpg

Ook het kantoor meubilair werd opgekuist en kan naar de spuiterij :

Meubilair.jpg

en de box waar het moet geïnstalleerd worden heeft een wit interieur gekregen.

Box.jpg

Wordt vervolgd ...
 
En dan schrijven dat er mensen zijn met goede ogen. (y) (y) (y)
Jan, ik draag standaard al een bril met dubbele glazen en heb ook nog eens een loupe om details te bekijken en 1/72 is toch nog altijd iets groter dan de schepen die Steven bouwt.
 
Jan, ik draag standaard al een bril met dubbele glazen en heb ook nog eens een loupe om details te bekijken en 1/72 is toch nog altijd iets groter dan de schepen die Steven bouwt.
Ik ken het gevoel ondertussen van een bril te moeten dragen bij fijn werk, en ik bewonder de mensen die zo een kleine dingen bouwen.
Alleen op een beurs zal ik het nooit gezien hebben als er mij niemand op attent maakt.
 
Tijdje geleden alweer maar we hebben verder gedaan.

Kantoormeubelen geschilderd en geplaatst, nu nog juist iets aan de muur hangen of zo en de stoelen maken.

Interieur 1.jpg

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van deze grote kast die de rol zal krijgen van landkaarten kast.

Interieur 2.jpg

De verantwoordelijke krijgt het bureau met de onderlegger, de klerk deze met de typemachine.

Cabine 1.jpg

Ook de truck werd niet vergeten en bij deze zijn er zelfs ruiten bij geleverd.

Cabine 2.jpg

Straks de wielen er op en het zal er heel wat beter uitzien.
 
Oh my goodness , the furniture looks stunning , really like that .
 
Geweldig om te zien die meubels.
 
Met hier en daar nog een kaart aan de muur/op de tafel, en dat wordt een mooie inkijk ;)
 
Voor mij is ie afgewerkt.
Ik had gehoopt op een Russische propaganda poster om aan de muur te hangen maar die had ik niet, wel Duitse maar die passen hier niet.
Dan maar een landkaart aangebracht en nog een andere op de kaartentafel. Beide komen uit een set van Unicorn Models.

De foto's waarbij rekening te houden met het feit dat het dak afneembaar is en blijft en de achterdeuren draaibaar zijn.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Fin 8.jpg

Fin 9.jpg

De decals zijn voor een voertuig gebruikt door het 27ste Russische Leger in Hongarije, 1944.

Het afwerken van deze truck brengt mijn score voor 2023 op 21 kits uit de stock (inclusief after market kits), 3 herbouwde modellen, 2 projecten bijna afgewerkt maar on-hold en nog 2 projecten op de tafel. Al met al geen slecht resultaat en vooral blij dat de stock aan 1/72 modellen aan het minderen is.

Prettig eindejaar aan iedereen en hou het vooral gezond in 2024 met heel veel modelbouw plezier.
 
Mooi resultaat. Probeer wel in 2024 af en toe een beetje te slapen en niet enkel aan modelbouw te doen :winking: . Bijna twee modellen per maand, hoe doe je het :unsuree: ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan