Hoofdsponsor

1/35 M1070 met M1000 trailer

mark31

Active member
Registered
Lid geworden
22 aug 2022
Berichten
42
Goede dag iedereen.
net nieuw op het forum maar wil jullie men huidig project niet onthouden.
Jammer genoeg kan ik jullie niet de hele bouw laten zien maar wel waar ik nu ben en natuurlijk het vervolg.
De kit
1.jpg

dit is een stevige kit met veel onderdelen
normaal begin je met de trekker te bouwen maar ik ben begonnen met de trailer.
Dit is de tussenstand op de moment.
2.jpg
3.jpg

Ook een start gemaakt aan de trekker en onderstel reeds gespoten.
5.jpg

nu een vraag aan jullie aangezien ik weinig militair bouw.
kwestie verwering en stoffig maken.
wachten jullie helemaal tot op het einde of zouden jullie dit nu al beginnen te doen.
Aangezien ik denk eens de rest gemonteerd is dat het een stuk moeilijker gaat zijn om overal aan te geraken.

Mark
 
Awel Mark, dat is een serieus beest om met te (her)beginnen maar het is duidelijk te zien dat je toch al het één en ander achter de kiezen hebt.

Je hebt daar een mooi geschilderd chassis van de trekker en ik zie veel boutjes blinken. Heb je die al apart behandeld of ligt dit aan de foto?
Als ik een voertuig heb in die stage dan start ik al met verweren en/of bevuilen vermits je er later niet goed meer aan kan.
De plaatsen die gewoonlijk vettig zijn of waar soms olie verloren wordt, behandel ik dan met Oil & Grease van MIG. ik gebruik nog van die oudere asymmetrische potten en niet van de jongere ronde flesjes. Dit is een dikke substantie dat het goed doet rond cardanas aansluitingen enz...

Afhankelijk van waar je je voertuig wil situeren kan je dan bevuilen of bestoffen met stof, modder, spatten of alles samen. Daar gebruik ik ook MIG producten voor en die kun je verzegelen met MIG Pigment fixer.
Daarna gebruik ik MIG Dark Wash om te accentueren, het teveel wrijf ik af of open met een oorstokje.

Je kan dit proces steeds later herhalen naarmate je vind dat het niet genoeg meer accentueert, ik herhaal het proces soms tot drie maal toe tijdens de bouw.
Als je echter je chassis al behandelt hebt, vergeet dan niet dat elk stuk dat je op dat chassis verder bevestigd aan de onderzijde ook moet bevuild zijn. Het gaat niet op dat je wielkasten of de onderzijde van de cabine nog proper is terwijl het chassis bevuild werd.
 
Bedankt Erwin
En ja hoor he zeker wat ervaring met bouwen maar niet zo met rollend militair matriaal.
het blinken op de foto komt van de vernis aangezien blinkende vernis beter is om de wash te laten vloeien
nadien ga ik er satin of mat opzetten.
Ik heb ook die producten die jij vernoemd dus moet al goede start zijn.
Ik ben niet van plan al te zot te doen kwestie verwering.
Persoonlijk had ik gedacht deze op een beton plaat te zetten en gewoon stoffig te maken.

Het inlijnen moet nog gebeuren en de andere stappen

alvast bedankt voor de tips

Mark
 
Amaai wa is dat hier ? indrukwekkend , ik denk dat gij wel iets of wat kan bouwengewoon prachtig
Marc
 
Amaai wa is dat hier ? indrukwekkend , ik denk dat gij wel iets of wat kan bouwengewoon prachtig
Marc
Bedankt en ja ben zeker niet aan men proefstuk toe kwestie bouwen.
Maar iets afkrijgen is een heel andere zaak zeker als het over comlexe kits gaat.
Ik ga daar proberen verandering in te brengen en proberen een deel af te werken.
te veel kits en een deel reeds gestart.

Mark
 
Dat is een ferm beest dat je hier binnenhaalt 😎
Zo te zien ben je al goed gestart, en Erwin heeft al nuttige tips gegeven, dus dit komt wel goed ;)
 
Maar iets afkrijgen is een heel andere zaak zeker als het over comlexe kits gaat.
Bij mij zelfde probleem met kits die ik nog niet gewoon ben zoals auto's en vliegtuigen.
Heb er hier ook al drie die liggen te apegapen
Verder mooie truck en knap werk wat je al heeft geleverd.
Ik ben niet van plan al te zot te doen kwestie verwering.
Ja , vind dit steeds een moeilijke om te beslissen wanneer het genoeg is ,want verweren is zo plezant om te doen dat overdaad er snel is:-)
 
Mark is dit eigen aan Marken ik was ook zo maar had ook verschillende projecten half af liggen maar door verschillende mensen die me overhaalden om daarmee te stoppen wat ik dan gedaan heb , ik werk nu maar aan 1 kitje tenzij ik in problemen geraak ontbrekende onderdelen of zo en dat gaat dan opzij en anders werk ik het nu af
Komt wel goed
Marc
 
Hey Mark,

Over een binnenkomer gesproken ronduit prachtig werk. Ik kijk zwaar uit naar het vervolg ze.
 
iedereen alvast bedankt voor de intresse.
Ik hoop deze week nog een update te hebben maar ben volop bezig nog een ander model af te werken.

Mark
 
Haast en spoed is zelden goed Mark. Zeker in modelbouwland dus doe maar rustig aan.
Het is niet omdat je een verslag maakt dat je je gehaast moet voelen om zo snel mogelijk update's te posten.
 
Machtig mooie kit maar je moet er wel de ruimte voor hebben :unsuree: Kom er nog een voertuig of wat anders op de trailer te staan Mark?
 
Prachtig werk tot nu toe. Goed voornemen om dingen af te werken ;)

Inderdaad, geen haast maar de vooruitgang tonen is altijd welkom.
 
Ja inderdaad haast en spoed zelden goed.
tis hier de laatste dagen een banden centrale geweest denk ik.
Eerst de opkuis van de wielen
6.jpg
daarna primer en tijd voor tire black
7.jpg

Nadien deze op de velg monteren en verder afwerken
8.jpg

volgende stap de velgen verder afwerken maar dat is voor later.

Mark
 
bandencentrale Donckers heeft er niks
veel plezier met deze bouw
Marc
 
Je mag nog van geluk spreken dat je ze niet moet oppompen Mark ! :LOL:
 
Wat een gigantisch beest van een kit is met dit zeg. Camouflage is strak gespoten, nice!
 
een beetje tijd gevonden om aan dit beest te werken en de verwering een kans te geven.
Nog nooit een militair voertuig grdaan maar ben eigenlijk best tevreden tot hier toe
tips steeds welkom
5000.jpg
 
Ziet er goed uit voor zover ik kan overzien. Ik vind het realistisch overkomen.

Maar hé, ik zal m'n opbouwende kritiek bewaren voor volgende posts :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan