Bedankt voor de reacties. Ik heb de motorkap er eens op gezet.
Een van de fenders zat er helemaal niet goed op en die stak dus te ver uit. De reden is dat de balk vooraan een stuk te ver naar buiten vastgelijmd was, het model had daar niet eens pasnokjes om de boel bijeen te houden.
Na wat overtuigingskracht zit de balk meer naar binnen. Daarbij moest ik wel de lampbeschermer terugkleven. Even later ontdekte ik dat alle handgrepen die ik zelf geplooid had, al in geplooide metalen stukken in de kit meegeleverd waren. Nu vond ik ze wel wat te dun, ongeveer 0.5mm terwijl ik 0.7 had gebruikt.
Het logo van Oshkosh is ook meegeleverd. Dit is wel voorzien in plastic, maar het zal toch scherper zijn als het in etch gemaakt is.
Er moet nog wat meer op de kap komen, want er zijn scharnieren voorzien in de grille die hier nog niet gemonteerd zijn. Er zit ook een lamp achter de grille en ik dacht dat die diende om de motor te verlichten, maar op de foto zie ik nu dat die door de grille heen schijnt. Daar is ook PE voor voorzien. Links zie je nog de plek waar een steun in PE op moet komen. In feite zou de kap veel beter op het chassis passen, als ik de twee strips onderaan tegen de fenders zou kunnen afsnijden, maar die moeten er zijn. Nu zal de kap niet helemaal recht zitten; maar dat schijnt in het echt ook het geval te zijn.
Deze stukjes zullen gebruikt worden om achteruitkijkspiegels mee te knutselen. Maar nu komt er eerst een intermezzo.
Een passage via de Turnhoutsebaan bracht me langs Baillien. Vandaar kwamen deze twee handige dozen mee. Eentje ervan komt van pas in dit project. Het is de palletlift van Gecko Models. De andere doos verdwijnt voorlopig in de stapel, want er kan nog een ton aan aftermarket voor bijeengezocht worden, werkelijk elk merk heeft er wat voor uitgebracht en omdat niemand deze tank maakt is dat ook allemaal nog in stock. Er is dus geen haast.
De palletlift bestaat uit zeer degelijk verpakte sprues in harde grijze plastic. Er is een luxueuze kleurenhandleiding bij. Op de boxart staat wel een plaatje met meerdere palletten op een lift, dat geeft de valse indruk dat de sprue met de pallet meerdere malen voorkomt, dus da's het enige minpuntje van deze kit.
Stap 1 wordt een meerkeuzetoestand waarbij je de lift op of neer kan laten gaan. Ik koos voor op, dus stap 2. Let op, onderdeel Eg3 is al snel ondersteboven gezet en dit heeft zware gevolgen voor het eindresultaat. Let op de schuine zijvlakjes ervan, die moeten onder een driehoek passen.
Hier zijn de twee componenten van de lift gemonteerd. De steel is in twee delen, je kan hem draaien maar niet neerlaten zoals bij een echte palletlift.
Hier zit de behuizing ertussen en om die te doen passen moest ik dus van het eerder genoemde onderdeel twee stukken afsnijden. Niet dat dat er later nog aan te zien is. Bij de stap 1 voor de neerlaten lift zijn de onderdelen met de wieltjes een geheel met de pootjes en komen die in de rechthoekige openingen uit.
Het pallet, ik heb de planken er blijkbaar verkeerd om op zitten.
Er zitten twee types vaten bij deze kit, met zelfs een paar ongebruikte hevelpompen.
De passing van de vaten is prima. Ik kan dit bij de truck neerzetten met een paar mooie kleurtjes er op.