Hoofdsponsor

1/35 M107 Mad Dog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
allez gasten, bedankt voor de lovende woorden, maar dat kan niet verhinderen dat mijn soldeerbout naar de vaantjes is.
Dat word dan tijd voor een andere en een betere !
Morgen eens één gaan halen sie.....
 
innige deelneming voor de oude, die heeft haar sporen wel goed verdiend
 
Nog beter dan uit een pe set. Alweer topwerk en vreselijk fijn soldeerwerk !
 
The master of the metal is weer mooi werk aan het doen zoals steeds.
 
Heel fijntjes en upgrade met de hoofdletter U.
 
Prachtig Famo !

Als hiervoor in school een vak bestond, dat haalt ge gemakkelijk 11/10.

Groeten Rik
 
Ja Famo, als ge zo verder blijft werken zult ge nog wel eens een jobaanbieding krijgen bij Aber:D:D
Prachtig man!!!
Grtz, Erwin.
 
Allez gasten al die positieve commentaren doen deugd. Ik denk dat een kat hetzelfde ervaart als je " koppiekrab" doet op zijn koppeke , maar dan wel met dat verschil dat ik hier nu niet zit te spinnen.....
 
Volgende stukje aan de onderslede : het steun dat de onderslede doet rusten op het chassis tijdens het rijden.

attachment.jpg
Bron : Prime portal, pic by Paul Truhe

Het stuk uit de kit vooraan getrokken en eens in profiel getrokken.

attachment.jpg attachment.jpg

Wat opviel is dat er een verschil zit tussen het kitstuk en het werkelijke model, nl. er is een kleiner 2de steun tekort aan de voorkant.
Nochthans is het stuk dat op de onderslede gegoten zit (waar de scharnierpinnen inzitten) wel voorzien voor 2 steunen....

Een PE-stuk geplooid en gesoldeerd en gedryfit


attachment.jpg

In werkelijkheid bestaan die steunen uit vierkante massieve staven staal en moet er in het kruis ook nog een horizontaal stuk bij. In dat horizontale stukje zit er ook een uitsparing om het steun te vergrendelen als het geheel zich in vuurpositie bevind. M.a.w. men klapt de steunen in en zet ze vast

attachment.jpg
attachment.jpg

Met ingeklapte steunen ziet dat er zo uit (niet op de rode cirkel letten)

attachment.jpg

Het verschil tussen het PE-stuk en het gescratchte stuk

attachment.jpg

En gedryfit

attachment.jpg

Eventjes tonen hoe ik alles fixeer om te solderen. Alles zoveel mogelijk vastzetten met slecht geleidende materialen om zoveel mogelijk de stukken warm te houden tijdens het solderen.
attachment.jpg


Deze week werd mij gevraagd om eens de grootte van de stukken te kunnen tonen, en ziehier

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


Voila, nu nog het kleine steun maken en tot de volgende



 
Dag Famo,

Prachtig stukje scratch dat je hier toont. Dat is natuurlijk een nadeel van PE : om het economisch te houden etsen ze dun plaatmateriaal. In dit geval is het originele stuk uit de kit dichter bij de waarheid als het PE-stukje. Dikkere plaat kun je wel etsen, maar hier zou meer opkuiswerk zijn voor ons modelbouwers, omdat het proces langer zal duren vooraleer het zuur zich door de plaat gevreten heeft. Dit resulteert in lelijke bramen op de zijkanten.

Maar aan jouw oplossing kan natuurlijk niks tippen, geen plastiek spuitwerk, noch PE ! ;);)

Heel mooi, we blijven dit met belangstelling volgen.

Groeten Rik
 
Ik zeg niets meer want Famo is reddeloos verloren wat modelbouw betreft :)
Maar weer een mooi stukje werk hoor.
Rik heeft wel gelijk wat het PE gebeuren betreft dat het erg plat is en als je echt kritisch gaat kijken kan je de helft van je setje weg gooien :laugh:, weleens complete platte toolclamps gezien ;)
 
@ Rik & Ron , ja natuurlijk is dat zo wat de PE betreft. Moesten de fabrikanten van PE zulke stukken op juist formaat moeten maken krijg je serieuze rasters in de verpakking en zal de prijs ook navenant zijn é.
Nu ja zulke details maken ligt me wel maar misschien dat ik ooit eens een "PE-afkickingskuur" volg en ééntje OOTB maak.......

Toch bedankt voor de positieve comments gasten
 
famo ; jadade zeg , weerderom een mooie staaltje kunstwerk waarbij je mooi aan de hand van foto's toont hoe je klaart

knap


tom
 
Ik was me afgelopen week ook aan het afvragen waarom ze erbij komen om platte toolclamps te maken, of grab handles, daarom dat ik deze pe delen zelf ook nooit gebruik en ze dus zelf maak. Je werk is van de allerhoogste kwaliteit Famo !
 
Hallo kroket, kom terug van een weekje Turkije en ge hebt hier alweer een knap staaltje scratchwerk neergezet.
Vrijdag meebrengen é.
 
In Zelzate even staan kijken, en hoewel mijn kunde van militaire voertuigen 0 is stond ik toch wel even te kijken......
Zo klein en dan ook nog gesoldeerd, zeer knap Famo!

Fred
 
Hiermee bedoelt hij de tandenstokers denk ik Dominiek.
Die geleiden geen warmte.

Voor de rest mooi werk en klein.
 
@ ExCerSo : idd zoals Camaro69 zegt, tandenstokers , houten wasknijpres en ook MDF stukjes en een trespa (volkern plaat) als werktabletje. Alle metalen en non ferro metalen zijn goeie geleiders vooral wat de warmte betreft.
Dominiek gewoon eens uittesten zou ik zeggen. Een metalen en houten stukje nemen en een opgewarmde soldeerbout tegen steken maar blijven vasthouden é !!!!
Zo zal het verschil duidelijk worden :8 :laugh::laugh:
 
Laatst bewerkt:
weer goe bezig onze zwitserse horlogemaker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan