Hoofdsponsor

1/35 Loyd Carrier & 6 Pounder AT-gun (Bronco)

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box, moeilijk genoeg
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
gestart, 30%
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
Ook dit is een erfenis/herstel werk, ze noemen zoiets volharden in de boosheid zeker. Persoonlijk begrijp ik het wel, maar achter 2 dozen van Bronco besef je meestal wel of het je ligt of je beter een doos van Tamiya koopt. Deze doos heb ik voor het laatste gehouden na het doorbladeren van het bouwplan. Voor zo een klein voertuig bestaat deze doos wel uit heel veel kleine delen en PE.

Het is het broertje van de Bren carrier (dacht eerst dat het er ene was), maar de opbouw en aandrijving is anders. Deze werd dus echt gebruikt om kanonnen te trekken.
2cc6495c778df37e36d1d5ba451f2d9e.jpg2ec7267fb2b36fd6ca070aa6d1067961.jpg546fe8503023d969d7a68fc94a0d02e5.jpg24495e20c4f6683984863eadfa626e62.jpgc90e317d36d8fa6c050c598bde85a277.jpg

deze foto toont Bren carriers
3597af0d607ab4283ad2cfa4f624e4c4.jpg

Na drie dagen ben ik al een goed stuk opgeschoten, tot mijn grote ergernis zal er ook 90% van verdwijnen onder het dekzeil of motorkap
Voor de mensen die graag met PE werken is deze bouwdoos zeker een aanrader, voor de rest frustratie of een goede leerschool.
Er is namelijk geen keuze tussen plastiek of PE.
Loyd Carrier MK II -001.jpgLoyd Carrier MK II -002.jpgLoyd Carrier MK II -003.jpgLoyd Carrier MK II -005.jpgLoyd Carrier MK II -006.jpgLoyd Carrier MK II -007.jpg

Hoe Bronco de keuze maakt is mij niet altijd duidelijk, en soms vind ik het persoonlijk ook niet altijd logisch.

Loyd Carrier MK II -008.jpgLoyd Carrier MK II -009.jpgLoyd Carrier MK II -010.jpg
De definitie van PE kleven, meestal blijft het niet hangen, tot men ziet dat men mis is, dan krijgt ge het niet meer los.
Figuren schilderen is gemakkelijker.
 
Proficiat met je volharding Jan.

De Lloyd Carrier werd inderdaad meer gebruikt als artillerie trekker dan de Bren Carrier, beetje meid voor alle werk.
De Lloyd is in de modelbouw altijd vergeten geweest totdat Bronco er met te voorschijn kwam en ik vind hem persoonlijk meer authentiek ogen dan de Bren Carrier doordat zijn voorste as zichtbaar is.

Eens een kit dat ik niet heb maar ik ga met veel interesse volgen enne ... wat je over PE zegt is meer dan juist.
 
Toch knap werk... en PE... you love or you hate it...
 
Kun je de motorkap niet scharnierbaar maken?

PE ziet er wel erg mooi uit.
 
Eens het erop zit is het toch wel een meerwaarde.
Bij sommige stukjes heb je maar 1 kans om het goed te en dat maakt het extra spannend.
Mooie foto reportage en gaat knap worden.
 
Dat ziet er goed uit! Natuurlijk, de scharnieren staan niet in lijn met elkaar maar dat kan denk ik ook redelijkerwijs niet. Zitten ze wel in de juiste positie als de motorkappen gesloten zijn? Dat is de standaardpositie neem ik aan.

Edit: ik kijk verkeerd, zie ik het goed en zitten de scharnieren van boven- en onderkap WEL in juiste positie ten opzichte van elkaar? Als ze scharnierend zijn, hoe heb je dat dan gedaan?
 
Als ze scharnierend zijn, hoe heb je dat dan gedaan?
Ze zijn jammer genoeg niet scharnierend, het is kiezen (de bouw aanleiding geeft enkel de gesloten versie) ik heb deze foto als referte gebruikt.
De onderste afdekking kan volgens deze foto bijna 180° draaien. Maar dat lukt niet als ik beide wil open zetten.
Loyd2.jpg
 
Heel mooie oplossing om de motor tot zijn recht te laten komen maar vrees dat je nu wel nog enkele bougiekabels gaat moeten plaatsen om de motor totaal tot zijn recht te laten komen.
Wat mij vooral opvalt is de finesse van de vering aan het onderstel.
 
Mooi werk. Die echte veertjes zijn een erg mooi detail.
PE ziet er ook goed uit. Beter dan dat ik dat kan in ieder geval :)

Over het scharnier kan ik niet echt volgen.
 
Als je de luiken in de juiste volgorde aanbrengt passen de scharnieren van de luiken, ook al zijn ze gedacht om gesloten aan te brengen

IMG_20240210_195754.jpg

IMG_20240210_195810.jpg
 
Mooie details.
De pe lukt aardig en is mooi.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan