Hoofdsponsor

1/35 Landrover Rijkswacht [wip]

attachment.php
 
de GRC 9 en versterker en de het relay station (om de berichten te kunnen doorsturen naar ontvangposten buiten de eigen voertuigen),dus ja dat zou het zijn ,en alle rijkswachtspullen waren ex leger of werden ook door het leger gebruikt ,bedankt voor de foto .
 
Ik heb nooit gewerkt met een radio geïnstalleerd zoals op de foto van Pascal te zien is. Denk dat dit een soort commandovoertuig moet zijn want zelfs de plaats van die tafels komt mij vreemd over.
Zover ik mij herinner stond de radio (toch in deze waarmee ik gereden heb) achter de chauffeur met de rug richting straatkant dus in lengterichting. Op die manier kon de bijrijder, als we maar met 2 waren, nog de radio bedienen.
 
Wel erwin we komen er wel uit ,ik ga nu woensdag even koffie kletsen met een paar oude collega's en daaronder is een rijskwachter en via hem ga ik eens informeren, is er in etterbeek nog altijd dat Rijkswacht museum ?
 
Vandaag is er materiaal toegekomen bij mijn lucas verdeler,strips ,plastick card enz dus vrij snel kan ik gaan bouwen aan de vorm van de landrover tot nu toe is dit dus de voortuitgang vermits is dan toch op zoek moet naar de juiste Ral kleur in spuitbussen, ik ga dit frame dus wat af schuren en de veranderingen aanbrengen voordat ik ga verven later.
attachment.jpg
 
Sta me toe deze te posten,en hopen dat je er wat aan hebt.

attachment.jpg
Ik nam de gelegenheid om de geschiedenis van de rijkswacht te vinden,dus bij deze hier te bekijken op wikipedia ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: wanneer werden deze voertuigen gebruikt? Ik heb er nooit één gezien, enkel rijkswacht met witte voertuigen en een oranje streep. Misschien was dat van voor "mijn tijd"?
 
Deze kwamen ter gebruik op 23 april 1972 bij de rijkswacht wel te verstaan. Op 25 juni 1992 werden deze buiten dienst gesteld en verkocht, tenminste volgens deze blog.
 
ik heb ergens gelezen dat er Minerva jeeps in reserve verkocht zijn na 42 jaar met nog geen 50 km op teller. grt
 
Inderdaad pascal , ik heb in de jaren 80 veel contact gehad met het verkoopcentrum in Geel van het leger ,in de kazerne " Kievermont" daar stonden duizenden afgedankte voertuigen te wachten op verkoop of verschroten en ik heb rond 1985 ,200 Minerva jeeps overgebracht van de depots landen en eksel en zonhoven (MK2) en sommige minerva jeeps waren nog net zoals in 1952 en 1954 maar de km standen liepen toch nog tot 2000 km wat ook niet echt veel is.
later heb ik ook de GMC ,FN vrachtwagens en Renault goulette MAN Poly ;Magirus Deutz overgebracht met eveneens soms heel lage km standen ,dit kwam omdat ze maar 1 keer per jaar buiten kwamen om een testritje ronde de kazerne te maken, oorlogsstock noemde ze dat ,zelfs in 2003 heb ik VW transporters weg gereden naar Depot in Zutendaal waarvan de binnenkant nog ingepakt was met plastiek en er stond 1200 km op de teller..zodra ik kan zal ik eens wat sfeer beelden scannen van mijn vele foto's .
 
Luc zo heb ik in het leger in Duitsland in Propsteierwald geweest om een M.A.N. om te wisselen , eens daar aangekomen kijkt ge toch wel uw ogen open , de col du gare ligt ietsje hoger dan de basis zelf en het leek op een Amerikaanse basis straten en vele witte bungalows daar stond een veld MAN 's waar men niet kon overzien en wij kregen een soort rolmodel dus we leveren eentje in met ongeveer 60000km op de teller en kregen eentje met 4 of 5000km op de teller maar die hoeveelheid aan MAN's was onoverzichtelijk en dan spreek ik hier alleen over dat bepaalde model van truck
Dan vraag ik me af hoeveel andere voertuigen er nog stonden er waren gewoon straten door getrokken en die plaatsen stonden gewoon vol vol vol met camion's , jeep's , unimog's te veel om op te noemen
In feite is dat zonde he ten eerste voor de voertuigen en ten tweede voor de centen he
Marc
 
inderdaad , ik ging daar ook regelmatig langst om de wisselstukken af te halen,en je kan het u niet voorstellen als je het nooit hebt gezien zoveel verspilling van geld en middelen was dat he (er zijn hier in Belgie een paar schroothandelaren echt rijk aan geworden)...ik ga een paar foto's posten op mijn andere discussie Belgische militaire voertuigen van wat er stond.
en marc ik heb plannen om nog eens bij u langst te komen en dan breng ik mijn foto's mee om samen eens te bekijken..:D
 
Laatst bewerkt:
Luc doe maar , maar vanaf deze week , is de kleindochter weer bij ons dus moet ik ze rond 15h30 gaan halen aan de school de week daarachter alleen in de middag En Luc breng gerust uw madam mee als ze wil he een kom koffie kan er wel af hoor of een pint
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan