Hoofdsponsor

1/24 Lancia delta hf 16v san remo rally. [!]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

capoentje

Guest
Om de moed niet te verliezen met de volksrod,dit projectje erbij genomen om wat afwisseling te hebben.

Heb altijd al een zwak gehad voor de oudere generatie rallywagens (jaren 80-90).

Dus is het dit kitje geworden.Heb nu al enkele hasegawa kitjes achter de kiezen,dus ik verwacht niet veel problemen met deze kit.

1992%20Lancia%20Sanremo.jpg


Bedoeling is deze recht uit de doos te maken met de fina livery.
 
Deze ga ik geheid volgen,stoeltje gereed zetten zie ;)
 
thx Doomwad,ga proberen om een uitgebreid verslagje ervan te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze week dan begonnen aan deze.Eerst en vooral de inhoud van deze kit.













Dan zoals altijd de body nagaan op moldings en gietlijnen.Wat bleek bij deze kit.Blijkbaar is deze kit een aanpasing van een straatversie.Er werden extra pinkerlichten en tankdeksel toegebracht.Dus de oude pinkers en tankdop werden weggesneden en geshuurd.



Dan goed ontvet en een eerste laag primer kwam op de body.Bij nader nazicht heb ik nog wat schuurwerk te doen.



En het onderstel heeft ook al zen eerste kleur gekregen.

 
Veel plezier met deze.
 
dit weekend nog beetje voortgedaan aan de lancia.

Eerst en vooral wat beginnen aftapen aan chassis.



Dan in koetswerkkleur gespoten (ts-7)



Dan begonnen aan het interieur.Volgens het plan,moet dit metaalkleur worden.Heb gekozen voor gunmetal (ts-57)



Dan waren de kuipkes aan de beurt.Na wat google werk besloten de achterkant grijs te spuiten (voorkant word met tenco gedaan)



En vervolgens de body van de lancia nog keer opgechuurd,en 2de laang primer gespopten.



Nu de boel effkes laten drogen.
 
Aha! Dit is er eentje die ik zeker ook nog wil toevoegen aan mijn collectie!
Ik herinner mij een vakantie in Italië waar het café naast ons appartement ook dienst deed als ontmoetingsplaats voor de lokale autoliefhebbers.
Op de parking stond bijna dagelijks een "exacte" replica van dit monster in "Martini" uitvoering. Prachtig mooi!

Deze kan op mijn aandacht rekenen...
 
Deze is ook al wat gevorderd.

Ondertussen al wat progressie gemaakt aan het interieur.

Body gespoten in racing white en laagje vernis erover.

Dan de body afgetaped voor de raamrubbers en ander plastiek die zwart moeten zijn











 
Zeer mooi spuitwerk man,mooie update hier
 
Nog wat vorderingen gemaakt aan de delta.

Interieur is volledig gedaan.Staat op zen wielen.

Nu is het nog wat decal werk aan de body en samensteken.En deze is ook gereed.

chassis











interieur






op zen wielen



1kant gedecalt

 
Ziet er allemaal netjes uit en strak.
 
Netjes david, het stelt voor jou niks voor om een auto te maken, knap.;)
 
Amai dat gaat hier snel vooruit zeg ! Ziet er allemaal heel mooi uit.

Welke verf gebruikt ge voor het spuiten ? Zie ik het goed ? : hebt ge eerst zwart gespoten en daarna wit ?
 
Knap werk. Ik zou het niet zien zitten om al die decals te kleven. :)
 
Amai dat gaat hier snel vooruit zeg ! Ziet er allemaal heel mooi uit.

Welke verf gebruikt ge voor het spuiten ? Zie ik het goed ? : hebt ge eerst zwart gespoten en daarna wit ?

idd,goed gezien,maar had eerst lichtjes met witte primer over het zwart geweest.

deze is gespoten met de tamiya ts 7.(Had deze nog liggen),maar gebruik nu mer de verf van de gamma.
 
Vandaag de lancia afgewerkt.Was een leuke kit om te bouwen.Pasvorm was heel goed,enkel de uitlaat past wat minder.

Tevens heb ik beslist om de decal's niet te vernissen.Mede omdat ik het niet nodig vond.

Hierbij de eindfoto's.



















 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan