Hoofdsponsor

1/24 Lamborghini Murciélago R-SV 2010 GT1 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Hmm het zou zonde zijn van dit mooie model mocht het geen voorruit hebben,ik hoop enkel dat je het nog goed kan gaan herstellen,verder een voorstreffelijke bouw al hoor.Ik zou alvast zoals Beyond aanraad toch eens polsen bij de leverancier.
 
nog geen gevonden, het merk aoshima is ook niet echt veel te vinden. Oftwel word het een andere plastiek soort op maat gesneden hangt af van hoe dat uitdraait of van een andere kit die ik nog heb liggen en dan proberen op maat te krijgen
 
als geen van de 2 deftig uitdraait zal ik eens een mailtje sturen naar domino daar heb ik hem ook gekocht mischien kunnen zij mij helpen.
 
ja staat op hun site dat ze particulier niet leveren en zelfs meestal geen mails beantwoorde, :-
 
je kunt het met tandpasta proberen.
Een keer had ik uitslag op een koplampje van superlijm en die heb i, met tandpasta weer helder gekregen.

Succes, Ronald
 
bedankt voor de tip das voor de volgende keer dan :) ik had nog een sterke plastiek van een doos met een mini rc-helikopter :) heb deze vast getaped over de oude voorruit , uitgesneden en dan op de verwarming gelegd om hem te plooien. Het is vrij goed gelukt vind ik. kzal morge de foto's posten . bedankt voor de hulp iedereen.
 
Ziet er goed uit, jammer van de voorruit.
Ik hoop dat je nieuwe raampje lukt en anders kun je inderdaad eens polsen bij Domino.
Zij zijn namelijk de grootste verdeler van Aoshima voor Europa geworden.
 
bijna klaar, vooruit moet nog worden aangepast en op het laatste moment toch nog de streep geschilderd en meer passende kleuren dan ik eerst wou :) ik vind het al goed :)
2mqw4mx.jpg
13z7udw.jpg
347y80j.jpg
 
Als ik zo naar de middelste foto kijk heb ik toch de indruk dat de streep niet volledig recht ligt hoor Indi.
Het kan aan de foto liggen maar het lijkt er op dat het rood op de motorkap tegen de voorruit dunner is dan in het midden of vooraan. Tevens ligt dak en kofferdeksel precies niet in elkaars verlengde.
Ik weet dat dit soort strepen heel moeilijk aan te brengen is maar misschien kan het nog verbeterd of gecorrigeerd worden als het nodig is.
 
nee alles ligt nog los omdat de scharnieren er nog onder moeten, dat kan namelijk open bij de deze alsook de deuren :) mss komt het daardoor ook dat de de streep scheef lijkt te liggen, kzal sbiet is kijken of het aan het schilderen ligt of aan dat want ik had normaal wel alles uitgemeten
 
Ik lees dit topic nu pas.

Over het ruitje: als er geen scheuren in zitten, is het wellicht nog gewoon te herstellen. Ik heb dat ook eens gedaan met de cockpitkap van mijn 1/32 Messerschmitt BF109 van Trompetter. Hier het stappenplan:

- Zachtjes schuren (nat) met korrel 2.000.
- " " 4.000.
- " " 8.000.
- " " 12.000.
- " " 30.000.
- " " 60.000.
- Polijsten met Tamiya polijstpasta.
- Dippen in parketreiniger, verticaal hangen en resterende vloeistof met keukendoekje opzuigen.
- Andere kant precies zo doen.

Blijf steeds heel voorzichtig schuren, anders krijg je witte craquelé in de ruit. Het beste is, dat je even een malletje maakt waar je de ruit in legt, waarna je gaat schuren. Let ook op, dat je na elke laag alles goed reinigt.

Je zult zien dat je ruit mooier, glanzender en helderder is dan hij ooit was.
 
hmmm da valt wel te proberen, al moet ik wel is gaan zien voor een paar soorten schuur papier. merci voor de tip
 
Ik weet trouwens niet of dat boven de 12.000 nog heel veel uitmaakt, omdat er toch ook al gepolijst gaat worden.

Voor je het nodig hebt, wordt het zeer fijne schuurpapier gemaakt door Albion Alloys, daar zitten 5 kleine velletjes in van 15.000, 20.000, 30.000, 40.000 en 60.000. Het is niet goedkoop, voor 5 mini-velletjes betaal je ruim 15 euro. Ik weet niet waar ik dit heb besteld.

Misschien eerst eens proberen met schuurpapier 2.000, 4.000, 8.000 en 12.000. Na elke laag goed schoonmaken. En ach je had toch al afscheid genomen van de ruit, dus wat heb je te verliezen he :) Probeer elke ronde te stoppen als je een egaal geschuurd oppervlak hebt. En nog een tip: schrik niet als je net begint, want het ziet er enger uit dan het uiteindelijk blijkt.
 
Ja tisda e he het valt te proberen ;) ik zal direct is zoeken en mss wel bestellen ;) dan weet/kan ik dat ik dat ook weer voor de volgende keer he ;)
 
Die stopt zelfs al bij korrel 2.000. Die heb je misschien wel al in huis?

Hoe kleiner de korrel, des te fijner wordt het resultaat. Maar ik vind dat deze meneer met korrel 2.000 een prachtige kap weet te bereiken.

Nog over het nat schuren: dit moet dus niet onder de lopende kraan, wat sommigen denken. Gewoon een bakje pakken, en dan steeds het schuurpapiertje daarin deppen en schuren. Na elke 20 seconden of zo weer even deppen. Door nat te schuren gaat het schuurpapier langer mee, ben je snelle klaar en hoef je niet zoveel te corrigeren. Maar het kan inderdaad ook gewoon droog.
 
ja nat schuren heb ik wel al eens bij een echte auto gedaan, thuis heb ik 1500 en 2000 liggen, dus daar kan ik wel al met beginnen :) merci voor de youtube clip.
 
En in plaats van Tamiya polijst kun je, zoals boven al door iemand gezegd, ook tandpasta gebruiken volgens mij. Daarna nog de parketreiniger om in te dippen om het af te maken. Die vult als het ware de laatste haarscheurtjes op.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken! Dat zijn altijd de leukste projectjes achteraf gezien, als je zelf iets repareert waarvan je tevoren dacht dat je het onderdeel net zo goed weg kon gooien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan