Hoofdsponsor

1/24 Lamborghini Murciélago R-SV 2010 GT1 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

indi

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
76
hey allemaal,
deze zondag een nieuw project gekocht :) deze lambo.
De bedoeling is om hem volledig matzwart te maken en Homemade decals er bij te maken, dus niet degene die er bij zitten :)
Bedoeling word een smalle tricolore lijn op de linker helft over de hele body :)
word dus een beetje een uitdaging :)
30v1vo6.jpg
k0src7.jpg
3445jq0.jpg
Het matte effect komt heel goed uit vind ik
eu2glx.jpg
Na de foto's heb ik alles tot hier toe wel l wat bijgewerkt :) hier en daar heb ik ernaast geschilderd haha :)
 
Veel succes met deze.
Als je de wagen gaat spuiten, neem dan glansverf.
Zo gaan de decals er beter op.
Daarna kan je het dan afwerken met matte vernis.
 
hmm kan het ook niet met set en sol? ik heb ook nog die liquid decal film ik dacht dat het daar wel met ging lukken ?
 
Je kan proberen,
maar het makkelijkste is met een glanzende laag.
Met een matte ondergrond heb je kans op silvering.
 
oke zal even een teststukje doen en ik zal het laten weten :) anders is het eerst alles in blink zetten :) bedankt voor de tip
 
ja als het nu niet werkt dan bestel ik die idd :)
 
Allé makker ge laat er geen gras over groeien..! ;-)
Veel succes met dit project en met de nodige portie goeie moed en tips gade gij da goe doen,niet mijn terrein doch interessant om volgen..!

Grtz yves,
 
haha merci chief , deze zie ik echt helemaal zitten :p en idd me de juiste tips word da heel schoon :)))
 
Hmm, lamborghini zie ik altijd graag.. benieuwd naar het vervolg :D
 
Leuk project. Ben benieuwd naar je tricolore. ;)

Wat het matte betreft, als je decals gaat leggen op een matte ondergrond, kun je ze bijna niet meer schuiven eens ze op de body zitten.
Eerst gloss spuiten en daarna met mat afwerken is inderdaad wel aangeraden.

Good luck and have fun!
 
ja ik ben ook benieuwd naar die sticker haha das voor morgen , eerste keer dat ik zelf zal proberen te drukken op decal papier.
 
Okay, met een beetje liquid decal film op de sticker, plakken ze perfect en kan je ze nog verschuiven ;) mss ook omdat de spuitbus van tamiya nog wel een redelijk glade effen laag geeft ;)
 
Dat is een voordeel van het spuiten met Tamiya spuitbusjes. Als je een goeie wet coat aanbrengt, is een vernis laag niet meer nodig om decals aan te brengen.
Maareuhm, nie vergeten om foto's te tonen van je decal kunsten he. ;)
 
Da vinnek ik ook...makker we want pictures...8)..!!

Grtz yves,
 
Haha da komt ;p decal zelf is ontworpen in inkscape ;) voorlopig al een teststukje gedaan
 
nog een beetje verder gewerkt wel een probleem gehad met de voorruit maar dat word wel opgelost :)dat houd het plezant e :)

2m7hu2r.jpg
vhuqzq.jpg
zetel is met de bloem methode behandeld :)
dan deze is van de kapotte ruit, blijkbaar kan deze plastik soort niet tegen dysolvan terwijl die van revell dat wel kan :- maar er word aan gewerkt met behulp van yves :)
sq02g7.jpg
2eojiau.jpg
hst6w5.jpg

dat was het tot hier toe :)
 
Dysolvant? Dat is toch een bijtend product op plastic?
Zou ik niet echt aanraden om te gebruiken hoor :nowink:
Wat had je willen bereiken daarmee als ik vragen mag?
 
ik heb bij mijn vorige kit een beetje verf uitloop daarmee opgekuist :) werkte perfect toen en deze keer dus niet
 
Jammer van de voorruit.
Kan je hem niet nabestellen?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan