Hoofdsponsor

1/12 Lamborghini-Countach-LP500S [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tourpretendent

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2011
Berichten
351
Beste lezer,

Dit is mijn inschrijving voor de wedstrijd "Move-on" de Lamborghini-Countach-LP500S.

Een althans voor mij facinerende auto. Alhoewel ik een zelf verklaard Ferrari liefhebber ben, maak ik voor de Countach zeer graag een uitzondering.

Het is model is op schaal 1/12 van de fabrikant Otaki, het plastic is in zeer goede conditie zeker voor een model dat al lang niet meer wordt gemaakt.

Introductie:

attachment.jpg
De doos ziet er afschuwelijk uit, maar allee het gaat om de inhoud en voor aankoop wist ik dat deze in goed staat verkeerde.

attachment.jpg
Zo ziet de inhoud er uit.

attachment.jpg
Alle zakken met onderdelen raampjes, bijna elke zak bevat 2 raampjes.

attachment.jpg
Het model is groot.

attachment.jpg
Best wel groot.

attachment.jpg
Monsterlijk groot.

attachment.jpg

Dit wordt de uitvoering die ik ga maken, Jetstream blue een heel bijzondere kleur, het interieur wordt gebroken wit , dus tussen creme en wit in.

Wat mij betreft mag het morgen al 2013 zijn zo graag wil ik beginnen.

Groet, Ronald
 
Laatst bewerkt:
Zeer aparte auto is dit Ronald, waarvan ik de bouw zeker zal volgen.
Heel veel plezier er mee.
 
Dat is inderdaad een GROOT model zeg.
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Veel plezier en succes met de bouw van deze grote jongen
 
Ronald, succes met de bouw van je project en de wedstrijd.
 
Amai. Ik wist niet dat deze op 1/12de bestonden. Dit is mijn favoriete sportwagen al van toen ik een klein manneken was en naar Cannonball Run keek. Ik heb die film toen grijs gedraaid. Ik heb de film nadien nog vele malen bekeken, maar nu vooral via DVD. Ik blijf alvast volgen met een grote zak chips. :)
 
voor mij persoonlijk een van de mooiste die lamborghini gemaakt heeft!! deze ga ik zeker volgen!
 
Veel plezier en succes met deze.
 
Succes

Lekker groot model ga ik zeker volgen

Gr
Dirk
 
Wat kan ik hier nog aan toevoegen?

Wel heum...DAT DIT MIJN DROOMAUTO IS SINDS IK HEM ZAG IN DE JAREN 70!!!

Er is geen auto die zo tot de verbeelding spreekt en zeker als je hem éénmaal in het echt hebt gezien (en vooral gehoord)

Ik heb het hier ooit al eens gepost, maar kon het niet laten:
https://www.youtube.com/watch?v=_mzbrOFYKPM
Geluid opzetten!
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel jongens voor jullie aanmoedigingen, en leuk om te lezen dat mijn keuze zo veel losmaakt.
Groet, Ronald
 
Ha die Ronald

Dat is wat anders dan een Tin Lizzy
Succes met de bouw
Marc
 
Ronald,

Veel plezier met de bouw van deze Lambo!
 
Succes en veel plezier met de bouw van deze prachtige klassieker :)
 
Veel succes met de wedstrijd en veel bouwplezier.
De kit ziet er inderdaad zeer groot uit, ik vermoed ook met veel detail ook als ik de foto's zo bekijk.
 
Beste lezer, de bouw van de Lambo is begonnen.

Wat is deze Otaki kit een plezier om te bouwen. De passing van de onderdelen is erg goed, en de onderdelen zitten op strategische plaatsen aan het raamwerk. Bijna geen sinckmarks en als ze er al zijn, zijn deze niet zichtbaar!
De basis van de motor heb ik zilvergespoten en vervolgens met zijdemat afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De motor is goed gedetailleerd helaas alleen niet van de LP500S maar van de LP400 en 400S. Mocht ik later groot en rijk zijn dan zal ik dat aanpassen, maar deze kit is zo prijzig dat ik dat niet aandurf.

De motor is, eenmaal in gebouwd, op de bovenkant na niet zichtbaar, dus erg veel energie ga ik niet steken in de details aan de voorkant van de motor. De brandstofleidingen en gaskabel ga ik wel toevoegen.
De onstekingskabels uit de kit heb ik niet gebruikt Otaki stelt dat je de zwartekabel later rood schildert. Wel heb ik de basis van de bougies gemonteerd. Uit mijn voorraad heb ik rodekabel van de juiste diameter opgevist voor een realistischer uiterlijk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Einde deel 1
 
Deel 2.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De ophanging van de motor zit nu scheef, dat komt omdat ik deze op tweepunten heb vastgezet. Dat heb ik expres gedaan omdat de motor later moet worden ingebouwd, dan wil ik met de beugel positie kunnen spelen als deze vastzit, kan dat uiteraard niet meer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Het monteren van de carburators heb ik anders aangepakt dan de beschrijving voorschrijft.
Eerst heb ik de carburators op het luchtfilter gemonteerd zodat deze exact haaks vast zitten, vervolgens heb ik de toevoerhalzen gemonteerd en de carburators als liniaal gebruikt. Het geheel is enigszins beweegbaar zodat ik de luchttoevoerbuizen eenvoudig kan monteren zonder de motor te beschadigen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor je interesse en tot spoedig, Ronald
 
Dat is een ferme motor, ziet er goed uit Ronald!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan