Hoofdsponsor

1/35 KVII en kameraad commandant [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik enkel de laatste foto bekijk zou ik voor nog iets meer diepte gaan.
De foto's daarvoor zien er beter uit naar mijn mening.
In elk geval mooi spuitwerk en mooie verwering.
 
Ik zou ook voor iets meer wash durven gaan. Kwestie van een korte looptijd, dat is relatief. Je kunt dat vergelijken met hedendaagse bouwmachines. Een nieuwe machine is na enkele weken haar 'showroomlook' kwijt !

Net als bouwmachines zijn militaire voertuigen zeer onderhevig aan stof, vuil en stenen. Dus schade aan de verflaag is niet te vermijden, dus ook de roestvlekken horen erbij, misschien in mindere mate... maar ik zou er toch wat opzetten.

Misschien een pinwash rond de kleinste details (klinknagels ed. ) met Burnt Sienna en Raw Umber ?

Groeten Rik
 
Ik vind dit een machtige bak, en ook de kleur die je ervoor gekozen hebt is top, hij krijgt er echt 'gewicht' door. De subtiliteit is erg persoonlijk, zelf ben ik ook eerder geneigd te zeggen "minder is meer". Toch kijk ik ook graag naar de artistieke kant van een model, en dat trekt me dan over de streep om iets stouter te doen, door bijvoorbeeld een extra pinwash te plaatsen rond bepaalde delen. Ook vuile aflopers, regenstrepen en roest kunnen een model veel extra leven inblazen. Dit zijn effecten die vrij snel optreden omdat doorgaans zo'n pantsers continu aan het weer waren blootgesteld, om vooral bij Russische tanks nog maar te zwijgen van bruut geweld, roest zal er dus vrij spoedig bij geweest zijn, denk ik. Je kan ook nog beroep doen op vochtige vlekken, brandstofspills, olievlekken, stof, etc.
Als je met wit aan de slag gaat als filter, is een mooie donkere wash een contrasterende tegenhanger.
 
Hallo,

Jullie doen, me nadenken.
Das het minste wat ik kan zeggen;
Das geweldig natuurlijk. Ik zit niet in een club en heb zo een klankbord echt nodig.

Een tweede pinwash ga ik idd zeker nog doen.
De romp heb ik een beetje bijgewerkt. De toren veel zwaarder. Eerst veel te zwaar naar mijn zin. He heeft me veel tijd en werk gekost het wat terug te brengen, (hoewel ik maar heeel weinig verf gebruikte.)
Het heeft me ook een schilderborstel gekost. Die is helemaal versleten van het inwerken van de olieverf. :)

Anderzijds is het wel een techniek waar veel inzit en die het zeker waard is om verder te exploreen , zoals dat heet.
Een pak interressanter dan de obligate rainbowwash.

Goed, ik gebruikte geel, twee soorten bruin, twee soorten groen, toch weer wit, de halve kleurendoos eigenlijk.
Ik heb een begin gemaakt met de chips, ik ga die invullen met een primerrood, roest , metaal, donker roest of metaal, enz

Eigenlijk ben ik heel relaxed met deze bouw. Goedkope kit, nog maar mijn tweede Rus. Met mijn vorige dio wou ik echt het onderste uit de kan halen, allé voor mijn kunnen dan. Bij deze voel ik me echt relaxed. Gewoon beetje leuk bouwen. We zien wel, komt wel goed. zoiets :-)

Ik denk dat voor ik nog een paar dingen erover gooi ik beter de olieverf nu es echt laat drogen.
Ik kan wel chippen intussen natuurlijk.

@famo, is inderdaad echt een karakter bak, en hij ziet er zo cartoonesk uit, echt iets speelgoedachtig of uit een stripalbum. Grappige verhoudingen heeft ie op die schaal.

@silenoz, goede opmerking!


Bon,
ik ben benieuwd wat julie denken.

IMG_0919_zps23eef96b.jpg


IMG_0920_zps53572f62.jpg

IMG_0921_zps6bbda564.jpg

IMG_0923_zps67f4fe6a.jpg



IMG_0930.jpg

IMG_0927.jpg


IMG_0928.jpg



IMG_0929.jpg
 
Ben verder gegaan met wat drybrush in rode primer, invullen van de chips, lamp en uitlaat.
De foto met de uitlaat en het mig potje is meer voor de grap. Dat is met een knipoog naar de art of mod foto's die vol staan van producten en potjes. Leek me ergens wel grappig omdat ik er nauwelijks een druppel van gebruikt heb.
Waarom die producten zo een must lijken is voor mij vaak wat vreemd, een snuifje pigment en 8 druppels white spirit en je bekomt net hetzelfde.

Ik heb nog nooit bij een bouw zo het idee gehad dat het nooit af is. Ik bedoel; ik zou nog weken kunnen kleur opbrengen, blenden, daar van terugkeren en weer opbouwen. En heel misschien zal dat zelfs ook zo zijn.
Niks is dus definitief.

De 2e pinwash moet nog steeds komen.


IMG_0952.jpg

IMG_0937.jpg

IMG_0938.jpg

IMG_0939.jpg

IMG_0940.jpg

IMG_0941.jpg

IMG_0942.jpg

IMG_0943.jpg

IMG_0944.jpg


IMG_0946.jpg

IMG_0947.jpg

IMG_0948.jpg

IMG_0949.jpg

IMG_0950.jpg

IMG_0951.jpg
 
Daar zitten erg sterke foto's tussen. Hij krijgt al veel meer karakter nu.
 
dat ziet er al zeer treffelijk uit. Wat ik nog zou doen, moest het mijn model zijn, is de ruwe dikte randen van de koepel bewerken met een burnt umber pinwash om die ruwheid beter te laten uitkomen. Het is maar zeggen hoe ik het zou doen é, zie je er het nut niet van in of vind je dat het niet meer past NIET DOEN é.
En inderdaad wat de hoeveelheid poeders en consoorten betreft zie ik soms ook de bomen door het bos niet meer, maar dat is ieder zijn smaak en over smaken valt niet te discussiëren ,niet ?
 
Hij zal prachtig worden, ik voel het.

Grtz Bart.
 
Dat is echt een mooi stuk man. Is ook een beest van een tank e.
Prachtig.
 
Ja,zoals GUnit en Famo al schreven ziet er een beest van een tank uit.
Hij begint karakter te vertonen.
Persoonlijk zou ik er nu afblijven, maar jij bent de bouwer/schilder, dus...
Wat je ook besluit, het is sowieso een klasse bak, prijzen pakker.

Mark
 
He Mark, tnx man.
Maar het is nog veel te vroeg om eraf te blijven.
De chips moet ik es op het gemak herbekijken. Hier en daar zal nog wel iets veranderen.
Dan moet er nog gedust worden en de tracks en wielen/tracks moeten nog aangepakt worden.
Ouwe Ivan zit ook nog op de staak in weinig meer dan de primer.
Misschien dat ik nog een potje ennamel Russian green koop, één of twee plekjes zou ik nog durven een dun wasje geven maar we zien wel.

@Famo, ik had er net een 2e pinwash opgezet toen ik je post zag. Net die lijnen had ik vergeten. Tnx!
Hij ziet er nu trouwens al heel anders uit met alle lasnaden ingelijnd, ook de lijnen van het kanon en zo. Denk dat het best veel verschil maakt.

Hmmm, ik herinner me dat ik het chippen licht ging houden. eh... dit is dus mijn "licht". Ik kan het niet laten e.
Ik zou waarschijnlijk nog geen fabrieksnieuw voertuig kunnen bouwen, al stond die 152mm KVII loop recht op mij gericht. :)
 
Inlijnen en nog een paas wasjes, aflopertjes met een mig productje, winter grime.
Heb me vooral op de lasnaden gericht, en tot 2x moeten hernemen, omdat ik telkens nog iets vergat.


IMG_0964.jpg

IMG_0966.jpg

IMG_0961.jpg
 
Zeer realistisch beestje aan het worden.
Philipson wat was je dan vergeten dat je twee keer opnieuw moest beginnen ?
Zo zie je er niets van...

Mark
 
O, je kent dat misschien wel, je borstel is proper gemaakt, je potje wash uitgegoten en dan... dan zie je nog ergens een lasnaad of kier die ook nog een wasje moest krijgen, heheh

Je doet dat en dan is je borstel opnieuw prober, potje opnieuw uitgekuist en dan zie je nog ergens een rij rivetjes die je eigenlijk ook nog moest doen, lol
 
Echt knap, mooi gechipt. Ik zie zeker al war diepte!
 
Ja, nu ben ik helemaal mee...
Resultaat mag nu in ieder geval al gezien worden.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan