Hoofdsponsor

1/35 Krupp/Ardelt Waffentrager 105mm leFH-18 [DONE]

Blijft toch plezant project in al zijn rariteit grt
 
Blijft een genot om te volgen, schitterend
 
Weer 'ns een update. De rechtertrack ligt erop en ook de uitlaatpijp kreeg een tweede laag roest om het realistischer te maken. Nu wordt het zoeken naar zaken die ik nog wil verbeteren.

attachment.jpg

Groeten.
 
Ik kan me wel vinden in de mening van Jan dat de camouflage wat contraproductief lijkt; anderzijds ziet 'ie er wel interessant uit en dat zal de achterliggende reden zijn geweest deze toe te passen neem ik aan.

Het werk vordert gestaag en ziet er mooi uit.
 
Roy, contraproductief is een understatement, als je hiermee ten strijde zou trekken ben je geheid kansloos. Ik heb wel weer een reuze lol met dit projectje en ik kijk er telkens naar uit om eraan verder te werken. Heb zelfs een diorama-ideetje, maar je mag het niet te serieus nemen, net als dit vehikel zelf.
 
Ik wil nog even terug gaan naar het camouflage patroon , volgens mij moet dit 1/1 kunnen waarom kijk in de natuur naar de dieren bepaalde dieren hebben schutkleuren en dat gaat ook van strepen tot vlekken waar wij van denken waarom toch maar eens in de natuur zie je zelfs nog niet staan zelfs de felgekleurde vogels zie je soms tussen bloemen ook niet zitten he
Ik vind het een prachtig stukje fantasie met een touch naar de werkelijkheid
Ik geniet ervan echt waar , zelfs de lasnaden kan beslist maar dan niet over de hele naad gewoonlijk door schade van takken of vallend puin en zeker is dit het geval met de aluminium casco's waar o.a. de M113 van gemaakt was, als die in de tijd dat ik daar werkte binnenkwamen zagen die er ook zo uit , die werden dan volledig gestript om opnieuw een nieuw proper verf jasje kregen
Tof
Marc
 
Als je het zo bekijkt Marc, dan houdt het wel steek. Als ik dit ding in de verte zou zien staan en ik ben een vijand met een pantserdoorborende proppenschieter, ik zou nooit denken dat het iets militairs is met zo'n opvallende camo, omgekeerde psychologie in de hand werkend dus, eigenlijk...Bedankt voor je leuke reactie.
 
Voor een van de pot gerukt voertuig ziet het er goed uit :)
 
Ik heb er plezier van gehad Ron, maar hij blijft van de pot gerukt.

Hij is nu bijna klaar. Het laadmechanisme moet nog afgewerkt worden met wat chipping en metaal.

attachment.jpg
 
Hey,

Guy jongen, knap werk aan deze zonderlinge jongen...:)
In een soort van 'what if'... kan je altijd iets meer doen. Ik vind hem knap en ben benieuwd naar je vignette..... ;)
 
Volg nog steeds vol bewondering en ik vind hem heerlijk maf er uit zien. Op zoeeen word echt niet geschoten. En denk eens aan reetjes die lopen in het wild, vallen niet op en als je stopt om te kijken rennen ze weg en hebben een wit achterste. Dat hoort ook bij de natuurlijke schut kleuren
 
Wat kan je nog zeggen over dit resultaat die zeer mooi gebracht is en een aparte kijk geeft. knap en gedurfd (zeker geslaagd) grt.
 
Swaken, ik heb er zeker weer wat van geleerd.

Aris, het was een lolletje om te doen en hij ziet er best clownesk uit, mag ook wel 'ns voor een Duitser.

Pascal, dat is leuk om te vernemen.



Hij is zo goed als klaar, nog één laatste checkup en dan kan ie op een plankje of een vignetje (ben ik nog niet uit).

Vandaag heb ik vijf witte ringen over de loop geairbrushed en dat bleek een goede zet in de zee van geel en primerrood, dit is wat ie nodig had om wat interessanter te worden denk ik.

Het laadmechanisme kreeg nog wat chippings en metaal toebedeeld. En de loop kreeg een zwarte smoel met mat acryl en wat pigmentpoeder.

Foto's om jullie extra mee te vervelen...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm... hmm...!

HMM....

Hm?

Scheiße, weer niets op aan te merken!

Je maakt het leven van de kritische medemens er niet makkelijker op Guy... ik moet je wederom onverkort feliciteren met het volgende juweeltje in je groeiende schatkist van afgewerkte projecten.
 
Strikt gezien zou ik zeggen dat witte overwinningsringen op een artilleriestuk niet kunnen of van toepassing waren maar....we zijn in what if mode en ik vind ze zeker niet misstaan, integendeel, ze geven dat tikkeltje extra aan een overigens splendide bouw en afwerking.
You nailed it Guy !!!!
 
Prachtig Guy!
@Erwin: het is hetzelfde kanon als in de "Dicker Max" en die was ook als anti-tankkanon bedoeld.

Peter
 
Deze mag er gerust zijn echt eentje om van te genieten zeker van een niet militaire bouwer zeg ik toch " Geweldig "
Marc
 
Guy, vriend, die goudkleurige doppen aan de achterzijde zijn dat shels? Zo ja, dan vind ik je messing kleur mislukt......
Misschien een wasje erover heen om de glans er wat af te halen?
 
Laatst bewerkt:
Das weer mooi uitgedraaid Guy, een resultaat om trots op te zijn!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan