Hoofdsponsor

1/16 Kever [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

Xzeco

Guest
Ik heb me enkele weken geleden een Kever gekocht van Revell.

Neemt meer tijd in beslag dan op voorhand gedacht maar we willen het goed doen en het moet allemaal zijn zoals ik wil :)

De doos :)
foto1aj.jpg


Motor al een deel in elkaar gestoken
foto4rn.jpg


Iets verder afgewerkt. Op die kabeltjes heb ik gevloekt :@
foto5qn.jpg


Dan gespoten in glanzend wit maar dit was volledig mislukt door slechte primer waardoor verf er zo afpelde :(
foto3xna.jpg


Dan alles zo goed mogelijk proberen opschuren en gekozen voor mat geel 8) maar door slechte onderlaag kwamen er donkere plekken door de lak heen. Resultaat: voor de 2de maal alles afschuren :(

Tijdens het schuren, kon ik het mij niet laten om toch al eens te passen :)
fotoqby.jpg


Hoe ik de velgen wil hebben :ohmy:
foto2il.jpg


To be continued
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Xzeco, zoals je weet, we houden hier van -foto-'s.
Dus laat maar komen.
 
leuk projectje denk ik :) , kvind het vreemd dat je zoveel problemen hebt met de lak maar heb zelf geen ervaring met spuiten. Maar denk dat je het mooi zal uitwerken ^^
 
Hoi Xzeco,

Al een goed begin, de motor ziet er al mooi uit, ik zelf heb ook problemen met de kleur wit ( gemengt met bruin voor de kleur creme ) geen fijne kleur om te spuiten, het ka n zijn dat de body niet goed ontvet is, welke primer heb je gebruikt ?

Ik heb deze ook nog liggen, kan nu mooi afkijken bij u, succes.;)
 
Goed bezig.
Nu is geel geen gemakkelijke kleur om te spuiten.
Zelfs een van de moeilijkste.
Je motor zit mooi in elkaar, maar heb je toevallig geen dunnere draad liggen om te gebruiken.
Vind persoonlijk de gebruikte bougiekabels een beetje te grof uitvallen.
Iets dunner zou een realistischer effect geven.
Mijn gedacht hé.
 
Je motor zit mooi in elkaar, maar heb je toevallig geen dunnere draad liggen om te gebruiken

Deze draad zat er bij heb ik zo'n vermoeden, zat bij mijn vw.karmann ghia ook, ik denk dat het op de foto groot uit valt, bij mij is het in het echt dunner.
 
mooi kevertje

goed bezig, spijtig van de problemen met het spuiten
 
Komt wel goed. Deze morgen de eeste stukken opnieuw gespoten en dat zag er goed uit. Mat geel8)
 
Dit weekend nog wat verder gedaan aan de kever.

Er waren al enkele stukken gespoten dus kon ik deze al verder afwerken

Ziehier het resultaat :)

De velgen. Ik ga er wel nog is over gaan want is nog niet volledig naar zijn goesting.
Wil ook graag nog white walls maar moetn g is bekijken hoe ik dit het beste aanpak.
img0809hf.jpg


Het koffer deksel :)
img0810x.jpg


En de motorkap. Ben wel per ongeluk met penseel er tegen gekomen dus zal dit nog wat moeten bijwerken.
img0811zv.jpg
 
Ziet er goed uit, de banden kan je mischien met zo'n stift doen wat ze op echte banden de letters mee wit maken, ik weet het niet zeker of dat gaat.
 
Vandaag nog wat verder gedaan en al een paar dingen kunnen passen.

I love mat geel :)
img0822qt.jpg
 
prachtig, zeker met de onderdelen er op.
 
leuk kleurtje.Alleen zouik het nog nat opshuren.Zit wat serieuze sinaasappel huidje op.Ga deze kit ook ooit eens aanshaffen om te maken.
 
Ook gemerkt dat het ni mooi egaal is maar heb gemerkt dat die verf zeer ruw is van structuur en krijg het niet beter. Met de flash valt het echt duidelijk op maar wanneer je het gewoon ziet is niet zo erg.

Desondanks vandaag wat verder gedaan en enkele dingen gepast.
img0827qg.jpg
 
Dat is inderdaad een happy kleurtje. Dat je een eerste, tweede of zelfs een derde keer moet herbeginnen geeft aan dat je het wel netjes wil hebben.
Ook leer je er weer veel van. Succes met de verdere opbouw.

Fred
 
Hij is klaar :)

foto4nb.jpg


foto3cg.jpg


foto2nzh.jpg


Dan geprobeerd om een dakrekje ineens te steken. Al bij al nog goed gelukt vind ik.

foto1rlx.jpg


fotofy.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan