Hoofdsponsor

Anders / onbekend kasteel van Gougoumont - 20 mm [wip]

marnic

V.I.P.
Registered
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
934
Hallo iedereen,

Ik heb mij gewaagd om de papierbouw te beginnen van het kasteel van Gougoumont op de schaal van 20 mm voor de latere uitbreiding van mijn Waterloo dio. Het eerste gebouw is klaar met uitzondering van twee kantelen op het dak en twee schouwen die nog moeten geplaatst worden.
Ik heb er de hele week aan gewerkt.
Het is de eerste keer dat ik zoiets doe en het was dan ook geen gemakkelijke opgave maar persoonlijk vind ik dat het nog meegevallen is...??
Deze mening laat ik echter liever over aan experten zoals oa Fred !
Hier volgen enkele foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marnic, voor een eerste papierbouw zeg ik :wow:

Zover ik kan zien maar 2 kleine opmerkingen:
1. Op de foto's zie je de wanden een beetje hol staan. Als je daar een stukje karton in plakt ziet dat er veel strakker uit en "zakt" je gebouw niet in. ( Je kan gewoon karton gebruiken wat je in huis hebt, zelf bewaar ik altijd de dozen van de Kellogg's daar voor ^^ )
Of zoals op deze foto gewoon een oude doos :P
ATTACH]

2. Op de 2de foto zie ik een witte rand onder het dak. Om dit mooi weg te krijgen kan je de snijkanten kleuren. Dat kan met een potlood of voorzichtig met wat water verf ( Wel met een "droge" kwast)


Voor de rest kijk ik al uit naar het vervolg van dit mooie gebouw!

Fred
 
Hoi Fred,
Bedankt voor de info...
De wanden zijn idd een beetje doorgezakt en er is nochtans karton ingekleefd, maar deze was niet dik genoeg.
Voor de volgende gebouwen ga ik morgen dikkere karton halen.
Ook wat betreft het witte lijntje heb je gelijk en ik ga dit onmiddellijk bijwerken.
Ik heb alles gelijmd met Pattex krachtlijm die ik nog had liggen maar kun je mij een goede lijm aanbevelen voor dit plakwerk.
Alvast bedankt.
PS ik heb copie's genomen en breng deze mee naar de ledendag voor jou.
 
Alvast dank voor de kopieën Marnic, ga echt proberen langs te komen.

Voor het lijmen kan je gewoon houtlijm gebruiken, een beetje op een schoteltje spuiten en met een tandenstoker dun(!) aanbrengen.

Fred
 
Je nam idd een goeie start Marnic, veel plezier en succes verder !
 
Goeie start en ziet er ook goed uit wat het uiteindelijk kan gaan worden.
Ik weet wel dat het een niet te onderschatten bezigheid is, ik heb pasgeleden een simpel medieval kasteel in elkaar geplakt, en was een dag later nog bezig, ik wist niet dat het zo moeilijk was!
 
Veel plezier met het papierwerk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan