Hoofdsponsor

1/150 Karel doorman

Status
Niet open voor verdere reacties.
ps had je hem beter niet aan de bovenkant opengelaten en dit zwart geverfd zodat je een diepte effect creert
__________________

@ pascal en Newbie,
de bovenkant moet er nog op. :D
 
Hallo rik

Ik volg je werk altijd getrouw en wilde je nu eens een applaus geven voor je werk Applaus
Het wordt een prachtig mooie boot een echt kunstwerkje

groet ron en antje
 
Dank je wel. Ze staat even stil ivm de mast. Daar ben ik nu zo stukje bij beetje mee aan het prutsen. Lukt aardig. Was even puzzelen met koperen buisjes voor de juiste maat enzo. Van Hanjos op de Brouwers dag 4 verschillend maten gekoch en die vergeleken met tekening en foto´s. Maar de dunste is het geworden.
Als er een beetje schot in zit. Zal ik dit zeker plaatsen. Maar ja, dan moet je wel wat te melden hebben he. :D
 
Groot gelijk Ron, ik heb dit schitterend project de waardering gegeven die het verdiend : 5 sterren Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Dank je jongens. Als de Ferrari klaar is. Komen de updates weer meer geregeld langs. Nu ben ik meer in het bolleke bezig met het uitzoeken en de mastzaken, vlotten zal het nog niet zo snel doen. :k Dus wel even een beetje geduld. Ik heb er vier jaar voor uitgetrokken. En ik zit nu op 1 jaar en een beetje. :|
 
Wat ik me afvraag... een vliegdekschip op deze schaal... heb je dan eigenlijk nog een salontafel nodig ? ;)
 
He, he, he, Dan..... Nee dan heb je geen salontafel meer nodig. ;)

Ik ben alleen wel bang dat er geen ruimte genoeg zal zijn voor de koffie straks...... :ohmy: Maar dat komt toch later nog wel aan bod. :dry:
 
Zo gisteren even opgehaald. En vandaag een kleine update, nog niet veel maar toch. :D

Het dek aan de aanvliegroute is dan niet vlak maar afgerond naar beneden, dat was nog niet gebeurt, dus bij deze gedaan. Ik heb natuurlijk een plaatje gemaakt.

1_070120102052.jpg
Het afgeronde dek.

1_060120102050.jpg
Ook even met de verlichting bezig. Die moet ik toch ook nog afmaken. Dus een probeersel. Dit messing ringen zijn spaakringetjes die gebruikt worden voor het spaken van een fietswiel als de naaf niet helemaal goed meer is en daardoor de spaak kop af breekt. Jawel, ben 10 jaar fietsenmakert geweest. Dan heb je dit soort zaken. :wacko:

Maar dat is het niet wat ik ga doen.

1_070120102051.jpg
De lampjes worden met een klein freesje van de dremel iets uitgefreesd, ong 10e mm. Dan kan er een kunststof plaatje in die dan weer gekleurd moet gaan worden. Rood en geel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je weer begonnen bent aan de Doorman Rik, ik schuif mijn stoeltje weer aan.
Laat maar komen die mooie updates :D

Groeten, Rinie
 
En gelijk maar verder, goed te zien dat je weer aan bouwen toekomt! Kunnen we weer meegenieten.
 
Ben nu lijntjes aan het trekken. De gele aanvlieglijnen. Geel is niet zo´n dekkende kleur zoals we weten. Ik ben nu al 4 lagen verder.... En het begint te dekken.

Ik gebruik de gele kleur gold yellow van Vallejo. ;)

Straks plaatjes. Als ik weer geschilderd heb en alles mag drogen. :wacko:
 
Goed de eerste lijnen zijn een feit.

Allereerst het groen van het dek nog eens gedaan, en dan daarna tekenen en tekenen. Dan daarna weer plakken.

1_070120102070.jpg
Geplakt en eerst de kleur maar even testen.

1_070120102071.jpg
Tussentijdse stand.

1_070120102072.jpg
He, he, he, ook de middellijn is geel. Dus ook deze maar gedaan. De lijn is een ononderbroken lijn tot het eindpunt, dan moet hier weer een onderbreking als zijnde doorbroken streep komen in drie delen. Dus ook hier weer tekenwerk.

1_070120102073.jpg
Het geheel tot nu toe. Nu het zwart van het landingsdek en de witte strepen er op. Dan kan ik weer verder met de lampjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog steeds lijntjes aan het maken.

Maar het komt nu wel in de buurt.
1_070120102074.jpg
Alles afplakken.

1_080120102076.jpg
De eerste landingsbaan is een feit. Nu de rest nog en afwerken. Hier en daar is er toch wat verf onder het tape terecht gekomen. Tja kwasten met dunne verf he. Maar niets dan niet opgelost kan worden en het is maar heel weinig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zeer mooi rik ben onder de indruk 8) lang na uit gekeken dat je veder ging met de karel doorman ze ziet er mooi uit:wub:8)
 
geel dekt inderdaat zeer slecht en op groen zeker, mischien had je eerst een laag wit kunnen maken en daarna geel over zetten maar ik zie dat het al helemaal klaar is :) en had je de witte lijnen aan de zij kant ook al gehad .

maar dat is natuurlijk makelijk gezecht achter af ;) het zit er mooi strak op rik en in een mooie rechte lijn 8)
 
Dank je jongens. Ik heb die gele lijnen niet met wit gedaan, de reden is simpel. Het wit zal ervoor zorgen dat het geel dan te hard over komt. De ondergrond reflecteerd als het ware door een kleur heen. Dit is door het prisma effect van de drager van het pigment. Lastig verhaal maar als je een ondergrond hebt die wat donkerder is word de kleur dus warmer. Als je een witte, licht grijze of lichtblauwe ondergrond hebt word de kleur scherper of harder. En dat is niet het effect wat ik wilde hebben.

Verder het wit is daarna gekomen. Steeds een tussenstapje zetten is ook niet handig. Dan neem ik wel heel veel ruimte in beslag he. Ik heb hiervoor Skullwhite van Vallejo gebruikt. Die dek direct. Na twee laagjes is het prachtig egaal wit. Dus dat is niet zo moeilijk.

Ik heb nu ook de rest van de strepen er op zitten. Pfffff. Al dat secuur schilderen en afplakken. :ohmy: Aan de andere kant is het wel leuk om te zien hoe het dek nu zo de vorm krijgt die ze verdient.
 
210220102110..jpg210220102109..jpg210220102113..jpg210220102111..jpg210220102114..jpg210220102112..jpg210220102115..jpg

Goed even als attachment maar hoe plaats ik nu i.g.n. foto´s. Pff weer even uitzoeken hoor.
 
Als ik ooit eens een vliegdekschip scratch, kom ik eerst hier langs! Chapeau!
 
Eens proberen om een plaatje te uploaden.

170420102128.jpg


Wat is dat?? Wel eigenlijk heel makkelijk, dit is het onderwaterschip van de Kareldoorman. Ik heb een klein macrotje genomen na de eerste laat. :)

170420102130.jpg


Dus nog maar eentje, maar dan kan je het resultaat tot zo ver zien. Ach en gelijk te zien dat ik dus weer lekker op de keuken tafel bezig ben. Nog een paar laagjes en we zijn zover. De verf is nu ook weer waterbasis. :) En alles met de kwast. Dan kan ik straks nog eens lekker kliederen zoals Homie dat doet. Eens kijken wat dat gaat worden. ;)

170420102131.jpg


Dan nog even na de 3e laag een langszij foto. Goed te zien dat het nu eindelijk de juiste kleur aan het worden is. Ik gebruik plakband van scotisch dit is die blauwe en daarmee zorg ik ervoor dat de verf niet los komt. Zoals die van Tamiya bijvoorbeeld en dat er geen lijmresten achter blijven.

180420102134.jpg


Dan nog een bijna klaar shot. Goed te zien hoe de kleur is. Al moet ik zeggen dat deze kleur nu nogal hard overkomt. Let wel, de tijd van de jaren 60 was de antifouling niet zo bruinig maar meer helder rood/oranje achtig. Dus ik schat de kleur toch aardig goed.

180420102136.jpg

De werk stek dus, met daar achter mijn nieuwe aanwinsten van december vorig jaar. Kito en Kajira de fretsels. Liggen nu te slapen in hun matje.

180420102163.jpg


Twijfels, ik heb dit stuk hout eens gejut langs de waal. Maar het is erg zwaar, nu schat ik zo'n 4 tot 5 kilo. Toch vind ik dit een heel mooi voetstuk worden.

180420102165.jpg

De bedoeling is dus een rij latjes er op en dan daar een goede vorm aan te gieten zodat de Kareldoorman een stevig plaats gaat krijgen. Dan wil de Kareldoorman dus ook vast gaan zetten op de voet om zo de stroomdraden weg te werken. Dit ivm de verlichting.

180420102166.jpg

Dan zou dit het idee gaan worden. Best aardig lijkt mij. Maar qua gewicht, krijg er bijna een hernia van.

Dus ook nu tips trucs ideeen ik hoor ze graag. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan