Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Junkers Ju 188 [afgevoerd]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi vliegtuig Beyond ! een vliegtuig lijkt misschien eenvoudig... paar vleugels en een romp...2 of 3 wieltjes...
maar dan dat interieur detail :O

Ik ben al benieuwd hoe deze gaat worden...

Veel plezier super_zps0681fd38.gif
 
Alvast bedankt voor de interesse :)

Vandaag nog eens de sprues in mijn handen genomen om alle onderdelen te bekijken, zie ik dat ik dit over het hoofd heb gezien:
attachment.jpg

Blijkt dat beide zetels ook ontbreken in de kit :(
Echter geen zo'n groot probleem, ik was toch al van plan om deze te scratshen, want diegene die normaal in de kit zouden moeten zitten zijn niet echt representatief voor diegene die in het echte vliegtuig zaten...
Ben toch blij dat ik het nog op voorhand heb gezien, op het moment zelf zijn dit soms van die onaangename verrassingen die je liever niet tegenkomt, nu kan ik er mijn planning op anticiperen :laugh:
 
Matchbox, lees jeugdsentiment. De Ju188, een van de mooiste vliegtuigen uit ww2. Ben echt benieud naar de bouw, veel suc6!
 
De Ju188, een van de mooiste vliegtuigen uit ww2.

Kende de 188 niet goed, 88 een stuk beter en het aangezicht is even wennen... maar denk wel dat ik het uiteindelijk met je eens ben!
 
Alvast allemaal bedankt voor de suk6-wensen en de interesse :)

Zopas toch nog een kleine voorbereiding getroffen, zoals in Roy zijn topic reeds gezegd kon mijn werktafel wat opgeruiming gebruiken, dus bij deze een primeur op het forum, mijn werktafel:

Voor de opruiming:
attachment.jpg

En met een weinig verschil, na het opruimen:
attachment.jpg

Het lijkt niet veel, maar ik heb toch wel wat extra werkruimte kunnen bekomen, en bepaalde zaken zitten nu eindelijk (terug) op hun plaats :8

Zo, de @-L-Jee is er klaar voor :))
 
Ik heb altijd de gewoonte om na het beindigen van een project heel mijn werktafel leeg te maken en alle tools en verfjes enz. terug in hun kast of schuif te leggen.

JM
 
Juhhh wat een bende zeg :tongue: ;)

Als ik naar mijn werkplek kijk dan zie ik dat ik vergeten ben om mijn CA lijm op te ruimen :O
Dat is een voordeel of nadeel als je geen aparte ruimte voor de hobby heb dan is het altijd netjes opgeruimd.
 
Dat is bij mij ook zo hoor Beyond ik ben van nature al een rommeljef , maar als ik aan iets nieuws begin zet ik alles wel terug op zijn plaatst maar dat duurt gewoonlijk maar even
We zijn nu eenmaal zo als dat allemaal clean is dan voel ik me niet op mijn gemak ( gerust )
Ge hebt mensen die geen rommel kunnen verdragen en ik hoor bij het andere ras , SORRY hoor
Marc
 
Er is wel degelijk orde in de chaos hoor, maar enkel voor mij :laugh:
Als ik aan de werktafel zit, kan ik zo zeggen waar dit of dat ligt. Na het opruimen durft dat wel eens een beetje zoeken worden...
En ik ben wel van plan om in de toekomst de werktafel iets overzichtelijker te maken, maar dat past momenteel niet in de planning (=het budget)...
 
Er is wel degelijk orde in de chaos hoor, maar enkel voor mij :laugh:
Als ik aan de werktafel zit, kan ik zo zeggen waar dit of dat ligt. Na het opruimen durft dat wel eens een beetje zoeken worden...
En ik ben wel van plan om in de toekomst de werktafel iets overzichtelijker te maken, maar dat past momenteel niet in de planning (=het budget)...
Snap dat heel goed... was na een stevige kuisbeurt ook altijd van alles kwijt.
Maar terwijl ik juist een enorme rommelkont ben, kan ik toch niet goed tegen de drukte van veel spullen (wordt snel afgeleid).

Voor m'n eigen rust heb ik het dan aangeleerd om nu consequent de boel op te ruimen als ik stop met de arbeid.
Ook tussendoor als m'n werktafel volloopt met tools en materialen. Geeft mij rust en ik behoud overzicht.

Maar ieder doet 't op z'n eigen wijze, en zolang dat plezier oplevert is er geen probleem !
Mijn hobbyhok zal nooit spik en span worden, geordende chaos heeft ook wel wat gezelligs ^^
 
Zo, de batterij van het fototoestel verwisseld, en nog een laatste foto van de opgeruimde werktafel genomen vóór de start
attachment.jpg
 
moet ik morgen ook nog doen als eerste werkje en denk niet dat ik moet onder doen :laugh:
 
Wat een orde, wat een rust op deze pagina na de chaos één pagina eerder... Eens lekker opruimen kan zo bevrijdend zijn... :-)

Heligroeten,

Nick
 
:(
Slecht nieuws....

Dit is de eerste en tevens de laatste update.
Deze vlieger gaat niet op.

Na het spuiten van een basislaagje
attachment.jpg
, met veel gepruttel van mijn AB, waar ik de oorzaak nu nog niet van weet, en een uur ben verloren,

ben ik gestart met het scratshen van de pilootstoel
attachment.jpg

Dan wou ik de canopy afplakken, maaaaar, wat blijkt?
attachment.jpg
Dit zijn niet de clear parts van de Junkers 188 :(

Hoe ik dit over het hoofd heb kunnen zien, ik weet het niet, maar met deze onderdelen kan ik echt deze vlieger niet maken...
De enige optie is om deze te scratshen, maar dat gaat binnen de opgestelde termijn niet lukken -nono-
Vandaar mijn beslissing om deze uit de groepsbouw terug te trekken...

Echter niet getreurd, ik ga een ander doosje uit de stash halen om toch nog mee te doen, hoewel ik een kleine achterstand heb in te halen zie ik het toch wel zitten ;)
Het zal ook geen vliegtuig zijn, maar mijn lievelingswagen, een VW Kever :)
Zal straks een topic starten...
 
Laatst bewerkt:
Zie geen foto's Beyond.
 
hmm, ze staan er bij mij nochtans op... En openbaar..
 
Ik kan ze echt niet zien.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan