Hoofdsponsor

1/35 JPIV Alket (AF)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
Hallo,


Ik heb dit jaar nauwelijks iets gemaakt of afgewerkt.
Bij deze probeer ik daar iets aan te doen.
Hopelijk duurt het niet opnieuw zo lang voor ik nog een keer iets maak.
geef me liefst wat feedback. Dan weet ik waar volgende keer op te letten, bedankt.



IMG_0703_zps1b0273ab.jpg

IMG_0708_zps674e3487.jpg
IMG_0704_zps65145641.jpg
IMG_0706_zps4e462212.jpg
IMG_0714_zps80385908.jpg

IMG_0705_zpsf6b5ce2c.jpg

IMG_0716_zpsbaa42594.jpg

IMG_0711_zps6e1ce030.jpg

IMG_0713_zps9114210c.jpg

IMG_0717_zpsfb679554.jpg






IMG_0720_zps54917100.jpg
IMG_0718_zps8a8fdd11.jpg

IMG_0722_zps01020e2d.jpg
IMG_0719_zpse61f5987.jpg
 
Mijn feedback is, doe zo door. Dat ziet er al super goed uit !
Het chippen en weatheren is mooi subtiel en realistisch, heel knap gedaan.
 
Feedback ? Da's prachtwerk.

Mooie kleurenschakering in je base color, mooie chipping, zeer geslaagde verwering.
Originele camo, die klimop.

Groeten Rik
 
feedback??? Simpel: niks op aan te merken, ziet er (bijna) perfect uit!
 
Dit is zeer mooi geworden !!

NOTE
Verplaatst naar de juiste afdeling "Show uw afgewerkte projecten".
Het is namelijk geen bouwverslag.
 
Zeker geslaagd, nu nog een leuk voetje er onder en je hebt prijs !!
 
Mooi ! Die takjes zijn erg luchtig, net echt !
 
Heel realistisch, zeker wat betreft de chipping en de weatering.
MOOI !!!!!!!
 
Ho, dankuwel!
Te veel lof! Maar dat zijn echt leuke reacties!
Maar door alles op foto te zien, kom ik op 7 dingen (het worden er steeds meer) die ik nog moet aanpakken. Dat ga ik dus ook nog doen. Jullie mogen best een beetje kritischer zijn hoor. :-)
Voor ik hier terecht kwam poste ik soms uitgebreide verslagen op andere sites, waar na maanden werken, dan een paar keer maar 1 post en een paar keer zelfs geen post op volgde, mja veel zin in verslagen hou je dan niet meer over. Maar zo is het leuker en zeker als het nog zo positief is ook.

Ik heb een beetje een soort band met dit voertuig, mijn eerste tank als klein manneke was een PzJgIV, mijn eerste terug als volwassene ook, dus zijn broer de Alket moest ook een keer gemaakt worden. Zeker toen ik hem vorig jaar in Saumur zag staan.

Grappig is hoe hard ik de loop van deze verprutste. De 2 helften waren gelijmd maar in het midden was er te weinig lijm gebruikt. Bij het gladschuren bewoog die dus wat mee, wat ik niet opmerkte, daardoor schuurde die niet rond maar plat af.
De oplossing was lijm in en aan doen en ... verder schuren om die terug rond te krijgen.
Zo werd ie dunner en dunner, een probleem dat ik "oploste" door lijm in de loop te gieten, waardoor die ...
slap werd en smolt, plooide en inviel. lol
Ik heb hem gehouden als aandenken van hoe hard je kan knoeien. Nu zit er een goedkoop alu loopje op. :-)

Jumper: "Zeker geslaagd, nu nog een leuk voetje er onder en je hebt prijs !! "

Ik deed 1 keer mee aan een wedstrijdje IPMS Deinze ARTEVELDE.
Dat was erg leuk en ik viel wat negatief op door het volledig ontbreken van een voetje. Waar haal je die dingen?
Ik zou nog wel eens een keer aan zoiets willen meedoen, maar misschien liever wanneer mijn kleine diootje af is en ik iets meer kan meebrengen.
http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6773
Staat er in een maand of 2 nog ergens zo een beurs op stapel?
 
De anderen met ervaring zullen je dat wel vertellen, maar heb gehoord dat sommigen een foto kader gebruiken (zonder glas) en andere gewoon een 'planje' met een borduur rond.
Ik zelf heb ook nog geen voetje gemaakt ;) Dus ga er ook moeten maken.
 
@ Philipson
Mijn reactie was heel kritisch en welgemeend, voortgaande op de foto's is je model idd bijna perfect ("bijna" omdat perfectie niet bestaat)... als ex-jurylid bij modelbouwwedstrijden bekijk ik modellen en dio's altijd met een kritisch oog.
Mocht ik dit model in het echt kunnen zien, dan zou het mss kunnen dat ik toch nog ergens een paar opmerkingen zou kunnen geven, al betwijfel ik dat, enne... een voetstukje is helemaal niet nodig, lijkt me sterk dat je daardoor niet in de prijzen viel.

Btw: op 8 & 9 dec een beurs in Putte (Heist op den berg)

@jumper
Een voetstukje is heus niet nodig, alle prijzen die ik ooit won waren met "show-case" modellen, zonder voetstukje... dus ja en wil je persé een voetstukje, kan je alles gebruiken, tot een stuk platte steen toe!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Buiten enkele vreemde knikken in de tracks vind ik het een geslaagd model. Goeie chipping, mooie pantserglans en andere afwerking.

Wat het onderplaatje betreft. Ik vind een model ook wel mooier presenteren op een onderplaatje en het geeft iets meer uitstraling.
Waar te vinden ? heel simpel, ge maakt dat zelf. Een stukje MDF-plaat die je mooi opwrijft zodanig dat alle zaagcirkels uit de diktekanten weg zijn, een primer, verflaag uit de spuitbus en hopla, ge hebt een onderplaatje. Niet kopen op een beurs , veel te duur voor hetgeen het is. Of een houtblokje al of niet kleuren en vernissen.

Beursdata : meetjeslandse modelbouwclub 2 december
Belgian scale modellers convention 8&9 december
 
Deze is mij nu pas opgevallen, blij dat ik deze toch nog zie.
Mooi afgewerkt model, zeker prijzenswaardig als je mijn bescheiden mening vraagt...
Details zijn zeer verzorgd... (misschien iets meer roesttonen in de tracks??) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan