Hoofdsponsor

1/20 jordan 191 (TAMIYA) [WIP]

P

ParaDragon

Guest
hoi,

na lange tijd niets meer gedaan te hebben omwille van relatie breuk en de verhuizing die daarop volgde en ik nu weer op het gemak ben wilde ik deze beginnen.
op deze wil ik verwering proberen. heb goedkoop 3 verweringssetjes kunne kopen van tamiya. voor de rest heb ik enkel tamiya acrylic dus wordt wel budget build. alle tips ivm het gebruik ervan en hoe te verweren zijn zeer welkom.
maar op naar de foto's:

de doos:
PICT1264.jpg

de spreu's, decals en banden:
PICT1267.jpg
PICT1265.jpg
PICT1266.jpg

en de verwerings setjes:
PICT1268.jpg

groeten, Joachim
 
Prachtige kit! Daar zag ik nog nooit een bouwverslag van, dus ik ben benieuwd.

Als het een low budget-build is heb je toch al een behoorlijk goede basis met deze Tamiya kit.
 
dank je roy. heb geluk dat ik nog hele verzameling staan heb van dozen
 
mooi kitje. Ga ik zeker volgen, aangezien hier ook nog enkele F1 wagens op de stapel liggen
 
Een F1 ziet er aan heb begin van een race kraaknet uit.
Na een race zie je vaak kleine zwarte vlekken op de neus en zijpontons en dat is dan van stukjes rubber van ander wagens die de auto hebben geraakt. Ook de banden zien er na een race versleten uit maa dat is dan meer aan de textuur van de band te zien.

Dus veel verweren aan een F1 is er volgens mij niet nodig.
Tenzij je een wagen wil bouwen die in de grind- of zandbak is terecht gekomen, een klapband heeft gehad of in een ongeval betrokken is geweest.

Ik kan alleen maar aanraden om op zoek te gaan naar fotos van het echte ding.

Succes met dit project,

Dirk
 
Mooie kit altijd een zeer verzorgde inhoud heeft Tamiya,ga je het motorblok ook grondig aanpakken ivb de leidingen...
 
@leysend: bedankt is gewoon voor al lichtjes te beginnen om het te leren ook al is er weinig
@danny_jeurissen: leidingen ben ik nog niet zeker heb dit ook nog nooit gedaan. heb hier wel verschillende kleurtjes liggen dus misschien met wat tips enzo dat ik er mij wel aan waag
 
Joachim als ik van u was zou ik allereerst op het internet wat info verzamelen over de motor en de cockpit enz en me daar al eens mee bezig houden en daar komt ge misschien wel wat tegen waar je een voorbeeld aan hebt
Marc
 
wat Coachke zegt ;)

ik heb hier ook enkele F1 dozen liggen en ga binnekort aan de Mclaren Mp4/4 beginnen. En ik ben toch al enkele maanden bezig met foto's te zoeken van het onderstel, motor, body, cockpit. Het is rap gegoogled, op een uurtje heb je al heel wat referentiefoto's, maar als je echt de goeie referentiefoto's wil vinden, heb je soms wat meer tijd en zoekwerk nodig :) Ik krijg ook soms wat doorgestuurd van vrienden die weten dat ik het model ga bouwen :)
En als je er echt werk van wil maken, kan je proberen contact te zoeken met het team van Jordan :) die hebben altijd info, foto's enzo die je nergens kan vinden.

veel succes ermee, ik ga het zeker blijven volgen.

Voor welke rijder ga je auto bouwen? Want volgens wikipedia zijn er 5 rijders geweest (waaronder een jonge Michael Schumacher)

Hier is al een fotootje van de motor
de Ford Cosworth HB4
6587116905_7489469bc3.jpg


grtz Jordi
 
hoi jongens had even een vraagje. op de valve covers (?) moet het ford teken enzo in zilver. hoe doe je dat het best?
ik denk drybrushen maar kan iemand dan uitleggen hoe je dat deftig doet? heb dat al eens geprobeerd en was niet goed gelukt.
hier de foto van het onderdeel:

PICT1269.jpg


groeten, Joachim
 
Joachim eerst zilver spuiten laten drogen en daar zwart over spuiten en dan met een blokje voorzichtig met heel fijn schuurpapier over de letters gaan tot het zilver er door komt maar oppassen dat ge niet door het zilver schuurt
 
Als je echt wil drybrushen, moet je je kwast eerst in grijze verf dippen en vervolgens helemaal droog deppen in een oude vod.
Je kan dan best eens testen op een stukje sprue (bij voorkeur zwart) op de cijfertjes die de onderdelen aangeven.
Als die gaan oplichten, zonder dat het overdreven is, heb je de perfecte basis om te gaan drybrushen.
 
Je kan het eerst in het zilver schilderen, daarna met (sterk) verdunde zwarte verf schilderen. Met een wattenstaafje kan je direct erna het zilver terug ontdoen van het klein beetje zwarte verf. Daarna doe je dit terug opnieuw, en opnieuw, en opnieuw,... Tot alles er rond mooi zwart is. Best natuurlijk het zwart telkens een beetje laten drogen na het afwrijven met het wattenstaafje.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan