Hoofdsponsor

1/35 "Joined forces - Common enemy" British LRDG Command Car 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is de richting supplytruck beter want er is maar één Brit op het diorama terwijl er meerdere Duitsers komen aangelopen. Laadbak volstouwen dus.
 
De Duitse soldaat is (op z'n wapen na) klaar. Na drogen een laagje vernis en ook eventuele fouten die jullie zien verbeteren.

attachment.jpg
 
Nog wat spullen voor in de laadbak, nu zorgen dat die allemaal mooi afgewerkt en verweerd worden.

attachment.jpg
 
Even de rem er op...zoals op de foto te zien is begin ik alles af te haspelen om dit project klaar te hebben. Dat doet veel afbreuk aan het eindresultaat dus zal het even herpakken worden. De vaten en jerrycans moeten mooier afgewerkt worden. Morgen zal ik eens kijken om foto's van de wagen te posten om zo te zien als er nog dingen moeten verbeteren. Eerst nog enkele dingetje toevoegen.

attachment.jpg
 
Vandaag beslist dat ik eerst dit diorama rustig zal afwerken. Eerder vandaag m'n werktafel geleegd en afgewassen om rustig te kunnen werken. Alle afleiding is weg en de projecten van de wachtrij zijn nog wat verder aan de kant geschoven.

Tijdens opruimwerken heb ik een oude agenda gevonden en die zal ik gebruiken om hetgeen nog moet gedaan worden te noteren per project. Is voor mij makkelijker dan hier in het topic en ook beter dan op losse papieren zoals voorheen. Die papieren raken dan ergens tussen en verdwijnen zo ofwel ligt het overal vol met papieren. Niet zo bevordelijk voor de rust.

attachment.jpg
 
Goed plan en ik blijf volgen grt.
 
Dankjewel voor het volgen.

De laadbak is gevuld en het bevalt me wel zo, meer zal ik er niet inleggen. Als gans het voertuig klaar is zal ik er een laag vernis op spuiten en er dan (na een paar uren drogen) heel licht wat 'zand' over verspreiden. Doordat die vernis plakt zal het stof mooi blijven zitten want rijden in zo'n omgeving veroorzaakt stofwolken dus moet alles in de laadbak en cabine onder het stof zitten.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat is wel prachtig gedaan moet ik bekennen ,mooie opstelling in de laadbak en het komt over als echt..(Arme zombies ze gaan er van langst krijgen!!)
 
gelukkig moet ik niet wegrijden van die zombies met een roestig reservevat benzine... qua vervuiling van de brandstof en navenante mogelijkheid tot schade aan de motor kan dit wel tellen... Sowieso ben ik geen voorstander van roestige zaken bij iets wat operationeel moet blijven
 
Silenoz vergeet niet dat je in een overlevingsstrijd zit en alles wat maar enigszins bruikbaar is werd of word daarvoor gebruikt he
Kijk maar eens naar de laatste Mad Max films het was erop of eronder he
Marc
 
De opstelling van de laadbak heb ik gedaan zoals ik zelf zo'n voertuig zou laden. Dat leek me het meest logische zo.

Wat betreft de roestige vaten, je hebt een punt dat het verre van ideaal is maar zoals Coachke zegt: ze moeten gebruiken wat er is en ik wilde de indruk geven dat ze effectief gevonden dingen meenemen. Dat zal ook zo zijn ivm de uniformen, die zullen zeer vervuild worden omdat ze niet de kans hebben regelmatig te verversen.

Kleine opmerking Silenoz: ze rijden niet weg van de zombies, ze zoeken ze op om ze uit te roeien en zodra ze betere vaten vinden vliegen die roestige er uit.
 
Ziet er goed uit, maar ik zou wel dat wiel klem zetten tussen bijv. de vaten.
Wiel kan ook vastgemaakt worden met touw aan de opstaande stangetjes.
Daarvoor kun je echt draad gebruiken of looddraad.

Misschien nog een paar ammokistjes erbij. Je zou nog wat hulzen op de vloer kunnen lijmen.
Die kun je maken van plastic staaf of warmgetrokken sprue.

Goed idee die agenda !

carry on :D
 
Silenoz vergeet niet dat je in een overlevingsstrijd zit en alles wat maar enigszins bruikbaar is werd of word daarvoor gebruikt he
Kijk maar eens naar de laatste Mad Max films het was erop of eronder he
Marc

Yup, 100% gelijk, kijk maar eens hoe roestig de brandstoftanks enz daar waren... mss een beetje op de buitenkant, maar verder... ik heb het hier niet over gedeukte carrosseriën enz...
 
Om alles qua roest wat te temperen en om het reservewiel vast te zetten wil ik er nog een vat bijzetten. Maar welke niet-militaire kleuren waren toen gangbaar? Ik vind enkel zwart-wit foto's uit die tijd (logisch eigenlijk) maar kan een blauw vat? Een bijna nieuw vat zou ik er willen bij zetten en niet in een camokleur, liefst een beetje fel kleur. Een 'burger-vat' dat ze ergens hebben gevonden.

Geschikte munitiekistjes heb ik niet liggen in de stash het zal dus zonder moeten in de laadbak. Ze zitten in de opbergvakken en op de andere voertuigen. Kogelhulzen ben ik nog aan het bekijken.

Momenteel geen wereldschokkende foto's te plaatsen, enkel wat priegelwerk gedaan ivm de figuren en het voertuig. Nu ligt alles te drogen, misschien later vanavond.
 
Van Duitse vaten weet ik dat ze gegalvaniseerd waren, dus een metalig kleurtje.
Je gerust ook zelf iets verzinnen. Er zullen vast ook blauwe of groene vaten geweest zijn ? maar heb geen bewijs daarvoor.
 
Een Duits gegalvaniseerd vat kan ik namaken, het is tenslotte een joined force. Dankjewel, nu naar de stash. Over een gekleurd vat zal ik nog eens nadenken.
 
Het diorama is klaar, morgen nog de voeten van de soldaten bekijken en de ogen van de zombie bijwerken. Dan enkele foto's bij daglicht en dan is het helemaal done. Fouten die je ziet mag je zeker melden maar misschien ook de dingen die ik juist heb gedaan want zelf zie ik enkel fouten aan dit diorama. Misschien omdat ik er te lang op heb gekeken of omdat ik te kritisch ben?

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is het laatste diorama dat ik zal posten, ik ben veel te moe om nog met modelbouw te worstelen. Ligt het aan het onderwerp of gewoon omdat m'n handen niet willen doen wat m'n brein ziet? Ik weet het niet, feit is dat elk diorama bijna een gevecht is om het mooi afgewerkt te krijgen. Niet iedereen is geschikt om een hobby uit te oefenen blijkbaar, ik heb er al verschillende geprobeerd in m'n leven en modelbouw was veruit de leukste er van maar toch niet voldoende om de gewenste kick te krijgen.

Misschien begin ik er binnenkort of binnenlang weer mee maar nu wil ik gewoon in de zetel liggen voor de tv. Daar ben ik nog het beste in.
 
IK vind het knap gemaakt!

Ik snap echt niet waarom je zou stoppen, enkel door 'fouten' te maken en het volgende keer proberen te verbeteren kom je tot dit resultaat. Ik heb steeds genoten van je bouwwerken en je 'negatieve houding' erover niet begrepen, jij maakt dingen die ik niet zou maken, maar ze zijn uniek en leuk om te volgen, neem u de battle-mech, ik vind dat knap hoe je niets tot iets komt. Ook de Battle truck vond ik een leuk topic om te volgen.
Maar als je in de zetel wil gaan liggen en (tijdelijk) stoppen met modelbouw moet je dat doen, hopelijk krijg je er snel weer zin in, want ik volgde graag je topics.
 
Ok als iedereen nu eens de pavlov-reactie 'Nee Alain, hou niet op met modelbouw! Werk voor jezelf en niet voor de wedstijdtafel!" et cetera, voor zich zou houden... dat weet Alain allemaal al, want dat heeft hij al in dertig verschillende topics gehoord. En het is best vermoeiend en nodeloos om elke keer weer die herhalingen van herhalingen te lezen. Niet alleen voor Alain zelf ;)

Ik persoonlijk, Alain, denk dat modelbouw zo ongeveer de slechtste hobbykeuze is die je zou kunnen maken. We hebben het daar al eens eerder over gehad.

Naar mijn idee kun je het beste op zoek gaan naar een hobby waar je relatief snel je ei in kwijt kunt, die niet teveel kost en waar je al je emoties in kunt leggen. Ik blijf erbij, dat je misschien eens zou moeten proberen te schilderen. Koop een schildersezeltje van een paar tientjes, een paar doeken van een paar euro per stuk, en begin gewoon te schilderen dat wat je ziet. Abstract of realistisch, of een combinatie. Net wat je aanspreekt! Ik ben ervan overtuigd dat je hier veel meer voldoening uit zal halen dan modelbouw voor jou kan betekenen. Deze hobby is veel en veel te traag en aan 'regeltjes' verbonden voor jou. Iedere modelbouwer heeft wel eens met jouw overpeinzingen en moeilijkheden te maken, denk ik, maar jij hebt zoveel in je hoofd dat er allemaal tegelijkertijd uit wil... je hebt met andere woorden een neiging tot expressie, die modelbouw niet kan stillen. Als je nog aan je eerste figuurtje van je diorama bezig bent, denken jouw hersenen al aan de volgende scene die je wilt gaan maken, over een heel ander onderwerp. Schilderen, of tekenen, biedt die flexibiliteit wél.

Denk er eens over na, het is een goedbedoeld advies.
 
Hierin ga ik Roy volgen :)
Je modelbouw is goed, daar zeg ik niks over.
Maar je kan idd mss eens een andere creatieve hobby proberen, al is het maar als afwisseling :)

En schilderen zou wel eens een leuke uitdaging kunnen zijn. Ik kom regelmatig in de Action (in Frankrijk zullen ook wel soortgelijke winkels zijn) en daar kan je schildersmateriaal kopen voor heel weinig geld :)

Of misschien kan je je fantasie de vrije loop laten door gewoon 'kunst' te maken met afval? Dingen die je vind langs de weg. Houten planken, ijzer, flessen, blikjes....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan