Hoofdsponsor

1/32 Jetmads Saab Viggen JA37

Ben niet zo van de vliegers maar het werk ziet er netjes uit (y)
 
Ik heb nog een iets kleinere doos van Tarangus liggen, dus ik ga hier een oogje in het zeil houden. Dus hier zit tegelijk resin en polystyreen in? De stoel ziet er al prachtig uit.
 
Dit is genieten, en dan te weten dat er nauwelijks enkele jaren geleden mensen waren op dit eigenste forum die er niet in geloofden dat de 3D print technologie voldoende goed resultaat kon leveren om in onze hobby bruikbaar te zijn.
 
Dit is genieten, en dan te weten dat er nauwelijks enkele jaren geleden mensen waren op dit eigenste forum die er niet in geloofden dat de 3D print technologie voldoende goed resultaat kon leveren om in onze hobby bruikbaar te zijn.
Precies hoe je het zeg, enkelen jaren geleden :) Over een jaar is de techniek weer een stuk verder en goedkoper.
 
Ik heb nog een iets kleinere doos van Tarangus liggen, dus ik ga hier een oogje in het zeil houden. Dus hier zit tegelijk resin en polystyreen in? De stoel ziet er al prachtig uit.
De geprinte delen zijn resin

Mark
 
allemaal bedankt
voorste wielbak
80.jpg

beetje verf later
83.jpg
84.jpg
vervolgens op zijn plaats
85.jpg86.jpg

tijd voor een avionicsbay waar de rat turbine komt
93.jpg
94.jpg

voorste deel motor
95.jpg
96.jpg

Mark
 
Is al mooi gedetailleerd zo uit de doos.
 
Ziet er goed uit, vliegtuigen zijn niet mijn ding maar mooi werk altijd goed om bij te leren
 
Ziet er goed uit, vliegtuigen zijn niet mijn ding maar mooi werk altijd goed om bij te leren
je kan altijd eens proberen natuurlijk en nieuwe technieken leren.
Ik dacht dat vroeger over militaire voertuigen ook en nu bouw ik ze.
Natuurlijk daar geen top modellen omdat verwering daar net wat anders ligt dan bij vliegtuigen

Mark
 
Is al mooi gedetailleerd zo uit de doos.
ja alles is aanwezig en voor de echte onder ons zal er nog altijd ruimte zijn om extra detail toe te voegen.

Maar vanaf het begin had ik beslist enkel te gebruiken wat er in de doos zit

Mark
 
nu het voorste deel in elkaar zat tijd voor de achterkant
100.jpg
111.jpg
112.jpg
113.jpg
119.jpg
als het toestel geparkeerd staat gaat al e hydraulische druk eraf wat dan resulteert dat de bovenste trust reverser zakt en ook dit hebben ze niet over het hoofd gezien.
Vervolgens de boel monteren en wat airscoops geplaatst en we krijgen dit resultaat
118.jpg

Mark
 
Mooie vorderingen tot hiertoe. De afwerking (detaillering) van de verschillende onderdelen ziet er meer dan behoorlijk uit.
 
Bij deze geprinte resinonderdelen is het de bedoeling dat je ze glad schuurt waar de printlaagjes opduiken. Daar in de straalpijp vallen ze later niet zo op, maar de buitenkant zou ik toch zeker nog doen. Dat vind ik het lastige aan dat resin, ik had hier ook net een grote figuur die dat had.
 
Mooie werken en leer weer wat bij.
 
Bij deze geprinte resinonderdelen is het de bedoeling dat je ze glad schuurt waar de printlaagjes opduiken. Daar in de straalpijp vallen ze later niet zo op, maar de buitenkant zou ik toch zeker nog doen. Dat vind ik het lastige aan dat resin, ik had hier ook net een grote figuur die dat had.
Is gebeurd hoor de print lijnen zijn weg is inderdaad anders geen zicht
 
volgende stap is monteren van de vleugels
niet de simpelste taak bij deze zoals zal blijken uit de fotos.
Maar niets dat we niet kunnen oplossen met wat schuren en nadien plamuren en schuren.
120.jpg
125.jpg
126.jpg
127.jpg
128.jpg
129.jpg

Zoals je kan zien beetje werk te gaan

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan