Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer IV (A) L/70 "Zwischenlösung" - Dragon kit nr 6082 [WIP]

Zeer leerzame update Burglar..boeiende techniek met een geslaagd resultaat!

Grtz yves,
 
Zelfs voor een oude rot als ik is dit nieuw, dat ga je mij bij onze volgende ontmoeting (Affligem?) toch eens moeten uitleggen.
 
Geen probleem Erwin, ik kom normaal de zondag langs, zal het ding meesleuren naar ginder dan.
 
Geen probleem Erwin, ik kom normaal de zondag langs, zal het ding meesleuren naar ginder dan.

Geweldig Steven , ben er ook eens benieuwd naar ... :)

Zal net als Erwin eens aandachtig luisteren naar je werkwijze ;)
 
Thanks bulgar enig idee waar deze dan nog wel verkrijgbaar mag zijn..
 
Ziet er niet slecht uit, benieuwd hoe het uiteindelijk verder gaat, lijkt me een raar procedé, maar even afwachten.
 
Geen probleem Erwin, ik kom normaal de zondag langs, zal het ding meesleuren naar ginder dan.

En naar de ledendag ook, dan kan je het één keer uitleggen aan alle aanwezigen (waaronder ikzelf :)) )
 
Geen probleem Erwin, ik kom normaal de zondag langs, zal het ding meesleuren naar ginder dan.

Ik leid daar uit af dat je dit jaar daar geen stand hebt.
Plaatsje reserveren op de stand IPMS Gent?
 
Ik leid daar uit af dat je dit jaar daar geen stand hebt.
Plaatsje reserveren op de stand IPMS Gent?

dat klopt, de zaterdag heb ik een familiale bezigheid. Een plekje aan jullie tafel zou een eer zijn!

@Danny ik heb daar momenteel jammergenoeg geen idee van.
 
Hey,

Steven (Burglar), altijd welkom op onze stand man, hoe meer zielen hoe meer vreugd.... en die is er altijd bij ons aan de tafels.....:) ;)
 
Met die methode kan je dan wel niet voor een drie-kleurencamo gaan?
 
Swaken bedankt, ik zie jullie dan op zondag!

Philipson, als je het juist aanpakt kan je het wel hoor, je moet gewoon op een correcte manier maskeren dan. Ik ben van plan om er een 3toons camouflage op aan te brengen met behulp van clever putty.
 
dag iedereen,

vandaag even tijd gevonden om wat verder te testen met deze. Ik heb een testplaatje gemaakt met een grijze verf en daar enkele laagjes dunkelgelb overheen gespoten. De verf was verdund met de transparator; 8 druppels verf en 11 druppels transparator, iets meer dan de 50% die door Ammo zelf vooropgesteld werd.

Ik vond het zelf nog iets te dik, dus heb ik er twee druppels instanet (windex) en een druppel isopropyl alcohol bij gedaan; volgens mij ongeveer de mengeling die gebruikt wordt voor de Ammo acryl verdunner. Die verdunning leek me ideaal om te spuiten. de druk die ik gebruikt heb op de airbrush is 2.5 bar / 35 psi. in totaal heb ik 3 lagen gespoten om het volgende resultaat te bekomen. De rechterkant van het plaatje was met de eerste mengeling gespoten, de linkerkant met de mengeling die instanet (windex) en isopropyl bevatte. Ik merk dat de verf toch nog iets fijner aangebracht kon worden:

WSMoOuq.jpg
XHzKVBr.jpg
Ukdrv97.jpg

ik denk dat dit ideaal zal zijn om de camouflage van de zwischenlösung te spuiten. Ik zal eerst de tijd nemen om een camouflage patroon uit te tekenen zodat ik niet opnieuw tot de constattering zal komen na het spuiten dat ik helemaal niet tevreden ben met het resultaat.
 
Ik denk dat als je vernis gebruikt met daar enkelen druppels van je basiskleur doorheen gemengt dat je hetzelfde affect bereikt.
 
ondertussen de dunkel gelb laag gespoten met de hulp van clever putty. het idee is om de overgebleven "witte" vlakken in te kleuren met de vrije hand, zodat een soft edge camouflage patroon ontstaat. Het was meteen ook een mooi bewijs om aan te tonen dat clever putty makkelijk aan te brengen en te verwijderen is op een model waar PE bevat. De Loop komt in een grijze kleur en de schuifplaat van de periscoop in rode primer.

B1uvETp.jpg
BazNa0F.jpg
bF4NE45.jpg
 
Dat heeft een speciaal uitzicht, benieuwd hoe het eruit zal zien na het inspuiten van de witte vlakken uit de vrije hand, dit zou wel eens heel pico bello kunnen worden.
 
Ik snap het niet goed Steven.
Eerst lig je al dat prachtig werk te doen met die wittinten en nu spuit je er gewoon geel over dat een gedeelte van dat mooi werk bedekt want volgens ik op de foto zie komt er van die witeffecten in dat geel niets door.

Ik ben misschien niet de enige die het daar moeilijk met heeft en het zal in ieder geval wel aan mij liggen maar ik zie in dit geval het belang van al dat mooie voorbereidende werk niet meer zitten. Ik weet dat je daar een boekje of een uitleg van een crack aan het volgen bent maar hier kan ik in ieder geval niet meer volgen.
 
Hey Erwin,

het idee is dat de zwart en wit verwering een basis vormt voor de camouflage kleuren en een normale weathering die hierna komt. Het is normaal dat je met dit soort pre shading een beetje van het detail verliest dat je eerst had aangebracht ; het is dan ook de bedoeling om na het aanbrengen van de camouflage of basis kleur van je voertuig verder gaat met het verweren. Je kan wel degelijk nog de verwering zien die ik eerst aanbracht, al is het vaag, je kan nog de inlijning zien tussen pannelen, de preliminaire wash die ik aanbracht, aflopers, lichte chips hier en daar.. het is nu enkel zichtbaar in de gele kleur door een donker/licht schakering. Het is ook de bedoeling dat de zwart grijs wit schakeringen voor een eenvoudige modulation zorgen waarbij bepaalde stukken lichter zijn dan andere.

Ik heb mijn D80 eens uitgehaald om foto's te nemen, misschien zie je dat hier beter op.

Qu7yDkK.jpg
177IPud.jpg
uPEKImg.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan