Hoofdsponsor

1/48 jagdpanzer hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx tom maar zal ze wel dicht plamuren hoor dit is gewoon ontwetendhijd van mij :)



heb ff het planetje van de camo er bij gehaalt want zie nu pas dat er 3 verschillende camos op staan.

het geen dat op de box staat is france november 1944
dan heb je nog czechoslovakia may 1945 wat bijna het zelvde is en czechoslovakia summer 1945 dat zijn en 3 kleurs grote kamo vlekken maar dan zonder de kleine dots.

de hetzer komt in het dio van kertnich winter februari 1945 ardennen ofensief.
als er verder geen andere camo is voor een hetzer lijkt mij wat op de box staat france november 1944 het meest aangewezen patroon ?
 
Beetje info gezocht voor je ;)

http://www.pantser.net/wo2-germany/w02-SdKfz-138-2.htm#2.
http://www.moveleo.be/paginas/pag_manu/manu_1.htm

Deze staat in Diekirch, Luxemburg:
main.php


Deze weet ik niet, maar deze hebben wel deelgenomen aan het Ardennen offensief :
main.php


main.php


main.php


main.php
 
Zeer mooie en nette bouw dirk,kijk al uit naar de kleuren die je gaat gebruiken..
 
Die Duitse camo heeft in het verleden al menig modelbouwer heel wat kopzorgen bezorgd.. tijdens WO2 hadden de Duitsers een hele diversiteit aan camo-patronen.
Een studie destijds hierover van één van de jongens bracht aan het licht dat er blijkbaar niet echt een standaard bestond maar dat de camo eerder een vrijheid was van de divisies zelf, ook werd de camo regelmatig aangepast of veranderd bvb aan de omgeving.
Er werden boeken over geschreven aan de hand van de, vaak, zeldzame en vage kleurenfoto's uit die tijd, maar die geven ook niet echt veel soelaas... toch denk ik, aan de hand van de info van Beyond dat je met die boxart toch wel goed zit.
 
ik denk het wel walter .
ik ben helemaal geen kenner en zeker niet van camo maar van ik gelezen en gezien heb lijkt dit ( wat op de box staat ) redelijk goed te zijn.

ik heb gister en deze morgen alles klaar en heb hem zojuist in een sopje gestoken.
zal straks wat fotos op zetten en dan kunnen jullie nog zien of het er mee door kan om er een grondlaag over te zetten ;)

de sinmarks zijn ook dicht geplamuurt ;) en ben blij dat jullie dat zagen want dit was nieuw voor mij
 
de fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ik zie op de laatste foto dat de knalpot nog wat moet aan gewerkt worden dus dat ga ik zeker eerst aanpakken.
 
Mooie bouw van een al even mooi tankje. Plezant om te bouwen is het zeker wel deze tamiyakits. Je hebt er de beste producent uitgekozen, allee dat is mijn mening hoor. Tamiya is altijd top, nu nog even uitpluizen welke camo je wilt gaan gebruiken en dit wordt een knap machientje.
 
BTW: met welke lijm werk je eigenlijk? Ik zie hier en daar wat lijm verschijnen, daarom dat ik denk(uiteraard kan ik mij vergissen) dat je niet met één van volgende lijmen werkt:
-Tamiya extra thin
-Mr cement lemonine type

Beiden zijn lijmen met een hele lage viscositeit, dwz dat ze heel vloeibaar zijn en bijgevolg heel dun aan te brengen. Bijna onmerkbaar zelfs. De tweede heeft dan nog het voordeel dat het een citroengeur heeft, ruikt iets aangenamer dan de tamiya.

Voor alle duidelijkheid: dit is geen kritiek hé, het viel me alleen op en daarom deze reactie.

Hopelijk ben je er wat mee.
 
hoi ivan de lijm die ik gebruik is ravel contacta professional dat is een blauw busje met een lange naald aan .

er zitten inderdaad wel een paar zichtbare lijmresten op tog heb ik zo presies mogelijk proberen te werken als ik kon.
ik laat een druppel lijm op de snijmat vallen en dan gebruik ik een kopspeldje om de lijm aan te brengen op het te lijmen onderdeel.
ik weet dat er langs mijn zijde nog veel te leren valt als het over plastic gaat maar ben tog best te vreden met mijn eerste kidje dat ik inelkaar gepuzzeld heb :)

ik moet nog een paar kidjes in elkaar steken voor mijn dio en zal er zeker extra op letten ;)
 
Zoals gezegd, het is maar ter ondersteuning. Als je de kans ziet, moet je echt eens zo'n potje kopen en uitproberen. Ik denk dat je daarna nooit nog iets anders wil gebruiken, zo fijn is het om daar mee te werken.;-)
 
thx ivan zal er eens op letten als ik nog eens op de beurs kom ;)
 
ik heb wat aan het snuffelen geweest op het www hoe ik het beste aangekoekt slijk kon maken .
en toen kwam ik dit tegen wat een mooi eindrezultaat gaf en ook niet te mooilijk was om aan te brengen.
voor somige zal het ff schrikken zijn anderen zullen mischien al gedaan hebben:)
het is putty dat aangebracht is met een borstel

main.php


main.php


morgen gaat ze in de grondverf ;)
 
Ik zou echt modder aanbrengen als het gehele voertuig is geschilderd zo kan je de modder gelijk voorzien van het nodige kleurtje.
Op YouTube vind je hierover genoeg info hoe je dit het beste kan/gaat aanpakken...
 
amazone, koop 'ns Tamiya extra thin vriend, je zal niet weten wat je overkomt. De Revell spint en maakt dus draden, altijd weer een horror.
 
ik zal het zeker doen guy ook ivan haalde dit al aan .
 
in de grondlaag gezet

main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


en eerst maar eens goed laten drogen ;)
 
Ziet er al knap uit ben wel benieuwd naar het schilderwerk.

Grtz Bart.
 
Prachtig machine een Hetzer maar het slijk die er aan hangt vind ik persoonlijk toch wel een beetje "heavy" misschien in het vervolg en beetje subtieler te werk gaan.
Het is niet slecht bedoeld hoor
 
np famo het is ook mijn eerste en moet nog veel leren natuurlijk.

persoonlijk vind ik er veel te wijnig op hangen en heb zeker niet overdreven in mijn ogen.

we zullen wel zien wat er uit voort komt want moet nog een voertuig maken voor het dio .
 
ok ff een noob vraag.
dit is de eerste keer dat ik ook een model met mijn ab spuit en heb net de eerste kleur van de camo gespoten met tamiya xf verf.

maar waneer zit er genoeg verf op ? is het genoeg dat alles (grondlaag ) bedekt is of moet je er dan later nog eens over gaan om de laag aan te dikken ?

ik zal straks een foto posten dan kunnen jullie mischien beter beoordelen maar ga hem eerst ff laten drogen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan