Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanther Late [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tamiya Dark Green... amai, nee dat zou echt niet goed geweest zijn. Ik heb dat nog gebruikt met wat succes voor de typische stahlhelmpjes (in realiteit waren deze RAL6006). Zelfs in schaal 1/1 was er nooit zo een variant op panzer-olijfgroen denk ik.
Good old tamiya XF58 Olive Green is nog altijd uitstekend gerief als (donkere) basis.
 
Hallo iedereen,

Nog een beetje verder gedaan aan de tank. Ze heeft een paar laagjes voor 90 % verdunde (met isopropanol) Buff van Tamiya gekregen en vervolgens heeft de tank een behandeling gkregen met pigment nl. Dark European Terrain van Adam Wilder.

De-foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Indien jullie vinden dat het overdone is met de pigmenten kan ik nog een deel verwijderen want ze zijn nog niet gefixeerd.

Verder heb ik trekkabel gemaakt uit messingdraad (die van de doos was niet genoeg gedetaillerd. Werkwijze is als volgt. Een oogvijs in boormachine gestoken (daar waar normaal de boor zit). De messing draad 4 dubbel door het oog gestoken, het andere eind in een bankvijs vastgemaakt en dan draaien maar. Door een of andere fysica eigenschap draait zich dat perfect op. Zie foto hieronder.

attachment.jpg

Nu de kabel nog schilderen en verweren en op maat plooien en dan zal het projektje ver af zijn.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ik vind deze er heel geslaagd uitzien Jean. Voor mij zijn de pigmenten niet "overdone", maar juist goed.
Tip voor het maken van de trekkabel is ook mooi meegenomen. Dat komt zeker nog van pas...

Mark
 
Heel verdienstelijk werk Jean ! Ik zou op de bovenkanten van de fenders zelfs nog wat meer stof leggen, in een iets andere (lichtere) tint dan degene die je nu random hebt toegepast. Zo krijg je nog meer variatie in je model. Wel zorgen dat het subtiel blijft, trop is trop.

Maar hij stààt !
 
Prachtig resultaat tot nu toe.
Kabel is ook zeer mooi, maar pas op tijdens het plooien/vormen, de draden zouden in de "bochten" wel eens durven loskomen van elkaar. Misschien nog ééntje draaien en eens uittesten?
 
Iedereen bedankt voor de leuke commentaren.

@Gunit ik zal dat eens op voorzichtige manier proberen met lichter pigment.

@Beyond : de kabel is zo strak aangespannen dat er niets zal loskomen hoor.

JM
 
Zeer mooie vorderingen nu komt er echt leven in deze panzer,we kijken uit met welke techniek je nog te voorschijn gaat komen Jeanke...;)
 
Voila,

projectje is afgewerkt.
Wat heb ik nog gedaan. De trekkabels geplaatst en hier en daar nog een beetje pigmenten rondgestrooid. En verder nog een klein ondergrondje met gras ineengehaspeld.

de -foto-

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Morgen te bezichtigen te Affligem op de wedstrijdtafel.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtig afgewerkt ;)
Veel suk6 op de wedstrijd.
 
Mooi eindplaatje met sat gras en het naambordje. Haal er nu maar een plak mee!
 
Hij ziet er zeer geslaagd uit Jean. Hopelijk pak je er ook een plak mee.

Mark
 
Jammer genoeg niet kunnen komen in Affligem....

Schoon model Jeanke!

Thierry
 
Een plak heb ik spijtig genoeg niet gewonnen. Wel een flesje CA lijm en 2 grote flessen Affligem bier met den tombola .
 
Dan toch nog in de prijzen gevallen al is het dit keer en lekkere affligem. ..
 
Hij is knap geworden Jeanke, en het grassige ondergrondje vind ik uit de kunst.
 
Deze keer is het wel prijs. Brons behaald bij BSMC in Lier.
attachment.jpg

Jean-Marie
 
Hey,

Dikke proficiat man, meer of verdiend :)
Blijkbaar de zoon ook in de prijzen gevallen ??
 
Proficiat! Heb deze idd zien staan en een verdiende prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan