Hoofdsponsor

1/35 Jackal 2 High Mobility Weapon Platform

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
misschien extra verf
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Heb wel meer uitgespookt waar mijn chefs niet altijd mee konden lachen, vooral in mijn jonge jaren.
 
Zingen in een champignonnenpak?

(Ja die scene uit the Masked Singer is zelfs tot aan de Hollanders gekomen :) )

Nee wij Hollanders denken altijd dat wij zo vooruitstrevend zijn in dingen die niet worden gewaardeerd (denk aan onze voetbalsupporters bijvoorbeeld), maar ik weet dat de Vlamingen er ook wat van kunnen.
 
Ik bouw mijn modellen in blokken, werkt voor mij eenvoudiger (vooral tijdens het spuiten schilderen)

028.jpg

voorbereiding om een deel kleine onderdelen te spuiten
zwak klevende plakband rond een stuk hardbord (klevende zijde naar boven :unsuree: )


027.jpg

Laatste dry fit voor het spuiten
029.jpg

030.jpg

031.jpg

032.jpg

034.jpg

er zijn nog een hoop detailwerk aan kleine stukken te kleven en te schilderen, maar het grootste deel steekt in elkaar.
 

Bijlagen

  • 033.jpg
    033.jpg
    293 KB · Weergaven: 0
An sich, niet mijn type van onderwerp, maar de opbouw vind ik dan weer fascinerend en aantrekkelijk, waarschijnlijk had ik eigenlijk ingenieur moeten worden... ergens wel grappig gezien mijn directe baas (ind. ing) mij zijn taken toeschuift :)
 
Koepelbasis lijkt niet helemaal horizontaal te staan maar dat is zeker de dryfit. Mooi en snel werk dat je laat zien.
 
Zal wel een dryfit zijn Roy :winking:
 
Mooie constructie en kijk uit naar het vervolg.
 
Gelukkig hebben de Belgen die ni anders had ik die ook moeten maken 😂
 
Mooie constructie.. heeft een hele poos gekriebeld deze...

Succes met de verfwerken
 
wow , een knappe bouw deze ingewikkelde constructie helemaal mijn ding alleen al voor de bouw ervan
succes verder
Marc
 
Dank u, we blijven verder doen.
Stilletjes begint hij er op te lijken, nog wel enig detailwerk te doen.
Blijft een typisch Brits voertuig.
035.jpg036.jpg037.jpg038.jpg039.jpg040.jpg
 
Verzorgde bouw, heel gedetailleerd. Constructie van de Jackal ziet er heel goed uit.
 
Strak gebouwd hoor , maar vind het niet echt moeders mooiste

Greetzzzz Modest.
 
Dat is een serieus tubulaire opbouw in dat voertuig.
Zou wel eens willen weten of hij nu werkelijk beantwoord aan de eisen die de militairen stelden qua veiligheid, operationaliteit en vuurkracht.
 
zo als geschreven door sommige, niet moeders mooiste. Maar is oorlogstuig eigenlijk nooit.
Erwin, het dient waarvoor het gemaakt is. Het is robuust, zeer mobiel en beschikt over voldoende bescherming tegen direct vuur en mijnen.
Het is geen gevechtsvoertuig op zich als men denkt in termen van Tank, CV90, YPR, Bradley of gelijkaardig op wielen.
In de begin jaren Jackal 1, als ondersteuning platform gedacht voor SF en actie achter de lijnen. Ondertussen als Jackal II in gebruik bij alle Britse verkenningseenheden, waar ze de CVRT vervangen hebben.

De bouwdoos op zich is naar mijn bescheiden mening zeer volledig en men kan er een zeer accuraat model uit bouwen, lucht naar boven is er altijd voor extra detail als men wil. De pas juistheid is goed, buiten de gaten die men bij alles moet na boren of verruimen.

Heb nog wat schilderwerk en kleine verbeteringen te doen, maar ik ben best tevreden met het resultaat tot nu.

044.jpg045.jpg046.jpg047.jpg048.jpg049.jpg050.jpg
 
Da ziet er voor zover al weer top uit… zoals gewoonlijk 👌👍
 
zo als geschreven door sommige, niet moeders mooiste. Maar is oorlogstuig eigenlijk nooit.
Erwin, het dient waarvoor het gemaakt is. Het is robuust, zeer mobiel en beschikt over voldoende bescherming tegen direct vuur en mijnen.
Het is geen gevechtsvoertuig op zich als men denkt in termen van Tank, CV90, YPR, Bradley of gelijkaardig op wielen.
In de begin jaren Jackal 1, als ondersteuning platform gedacht voor SF en actie achter de lijnen. Ondertussen als Jackal II in gebruik bij alle Britse verkenningseenheden, waar ze de CVRT vervangen hebben.

De bouwdoos op zich is naar mijn bescheiden mening zeer volledig en men kan er een zeer accuraat model uit bouwen, lucht naar boven is er altijd voor extra detail als men wil. De pas juistheid is goed, buiten de gaten die men bij alles moet na boren of verruimen.

Heb nog wat schilderwerk en kleine verbeteringen te doen, maar ik ben best tevreden met het resultaat tot nu.

Bekijk bijlage 432818Bekijk bijlage 432819Bekijk bijlage 432820Bekijk bijlage 432821Bekijk bijlage 432822Bekijk bijlage 432823Bekijk bijlage 432824
Tijdens de bouw was het nogal een kluwen maar nu afgewerkt is het duidelijk. Mooi resultaat van een gedetailleerde bouwdoos. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan