Hoofdsponsor

1/48 Italeri BAe Hawk T.1A "Red arrows" [wip]

Farchamber

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
156
Hoi,

Hier ben ik nog eens. Deze keer een klein projectje dat eigenlijk was afgeschreven maar ik toch de moed voor gevonden heb om af te werken. Ik had fitting problemen met de vleugels en kende niks van 'scriben' maar heb alle moed bijeen geraapt en zal proberen een goed resultaat te bekomen. De kit word OOB gebouwd.

Cockpit en seats:
attachment.jpg attachment.jpg

Het was een staartdrager maar omdat ik de gewichtjes was vergeten in de neus dan maar in de luchtinlaten gestoken want deze worden toch bedekt met een FOD cover.

attachment.jpg

De gewichtjes:

attachment.jpg

Canopy met de achteruitkijkvliegspiegels :)
attachment.jpg attachment.jpg

Samengesteld en klaar voor Primer laagje:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Primer laagje; en de oneffenheden en foutjes komen boven:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

Dus we kunnen weer gaan schuren,scriben en meer van dat leuks doen. :)
 
Je bent al een aardig eind onderweg.
Deze heeft inderdaad behoorlijk wat gewicht in de neus nodig.
Heb hem zelf in de Red Arrows en de standaard RAF versie.
 
Dus we kunnen weer gaan schuren,scriben en meer van dat leuks doen

Daar doen we het toch voor Farchamber ;).
Knappe vorderingen trouwens die je maakt. Mooie aanpassing van de seatbelts.

Mark
 
Mooie cockpit, en de rest wordt volgens mij ook mooi. Ik zet een stoeltje bij.

Ik zie dat je eerst plakt en dan schildert. Dat zie ik bij meer mensen. Waarom is dat? Ik bedoel bijvoorbeeld bij de zeteltjes: eerst plak je de riempjes er op en dan ga je alles schilderen. Ik zou zeggen dat het makkelijker schilderen is om eerst het zeteltje en het riempje apart te schilderen, en pas dan de riempjes op het zeteltje te plakken. Maar op dit forum zie ik vooral jouw methode - kun je dat uitleggen?
 
@Eugene, de cockpit vind ik maar gewoontjes en kon beter :) Goh, ik denk dat je wel eerst kan schilderen en plakken, ik denk dat ik gewoon beetje de volgorde volg en misschien ook om lijmresten te vermijden op het juist geverfde deel. Ik kan je er geen juist antwoord opgeven. :)
 
Hier weer een kleine update, de hawk heeft zijn rode jasje gekregen en vele kleine foutjes zijn weggewerkt maar er zijn er nog een paar gebleven of bijgekomen waaronder precies verf die gebarsten is dus dat wordt weer bijwerken. Voor de rest al wat decals geplakt en dat was een redelijk k*twerkje, nog nooit heb ik zulke dikke en ambetante decals moeten aanbrengen, men onderste roundel is wat gebroken zelf en zit gelukkig aan onderkant maar tis niet leuk natuurlijk ... :( Voor de rest nog wat details bijschilderen. Ook heb ik de cockpit wat bijgewerkt, zoals de achterste schietstoel afgedekt met een speciale verpakking zodat de riempjes niet in de ruit kunnen slaan of rondvliegen. Ook kun je wss wat loodbolletjes zien in de cockpit, die zitten los en komen soms uit de neus (heb deze vergeten vast te steken ...) met een beetje schudden zitten ze weer allemaal op plaats maar met ongeluk zijn de spiegeltjes ook afgekomen en in de neus verdwenen :s. En ook is er een groene substantie en een vuile lijmvlek op men canopy scherm dus dat word ook nog oplossen...

Hier beetje sfeer beelden:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hier de rare barst op de luchtinlaat (onder de canopy moet nog iets worden bijgewerkt)

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Niek
 
Tja Niek, ik denk dat je het best de canopy voorzicht kunt losmaken. Volgens mij kun je dan alles oplossen wat je noemt: lijmvlek van de canopy verwijderen (schuren met steeds fijner schuurpapier, uiteindelijk polijsten met tandpasta op je vinger, heb ik ook eens gedaan en werkt uitstekend), de 'groene substantie' verwijderen, de spiegeltjes weer uit de cockpit schudden, en de loodjes vastlijmen (ik gebruik ook die ronde vissersloodjes en gebruik houtlijm - werkt prima en tast het plastic niet aan).

Of misschien ben je daar nu al mee bezig terwijl ik dit tiep...

Het ziet er toch een mooi vliegtuigje uit, ondanks de issues die je aanwijst.
 
Mooi toestelletje geworden. Jammer van die paar issues die zich aandienen.
Zoals Eugene ook al schreef, misschien eens proberen om de canopy los te maken.
Ik zou wel nog even de achterzijde, waar de motor zit, inkleuren met metaalkleur of zwart.

Mark
 
De verflagen zien er "korrelig" uit. Lijkt alsof de verf gedeeltelijk droog was voor ze op het model terecht kwam.

De witte kleur van de decals is de reden waarom ze dikker zijn. Om het rood niet door de witte decals te laten schijnen (waardoor ze een roze kleur krijgen) heeft Cartograph de decals dikker gemaakt. Een goede dosis Set & Sol maakt de decals zachter.

Op zich is deze Italeri geen slechte kit, maar de Revell kit (op 1/32 !) is veel beter, en niet veel duurder.
 
Bedankt voor de reacties, de uitlaat wordt idd nog gespoten en van de decals had ik al zo een vermoeden. :) Heb de revell 1:32 ook nog liggen dus dat wordt geen probleem :) zal weer even duren voordat ik weer een update zal plaatsen want heb het weer heel druk voor het moment. Kindjes maken en krijgen is gemakkelijk maar het papierwerk en dergelijke is iets heel anders ... XD

Niek
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan