Hoofdsponsor

1/48 Huey Hog (Bell UH-1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Even een tussendoortje om de goesting terug te vinden. Niet echt het ideale project want de pasvorm is ellendig slecht. Gelukkig speelt dat niet zo'n rol voor hetgeen ik in gedachten heb.

Het gaat om de Huey Hog van Revell, schaal 1/48. Op één van de grotere stukken staat "copyright 1977" te lezen dus waarschijnlijk hebben ze gewoon de oude gietvormen genomen en dat dan in een nieuw doosje gestoken. Ook veel flash maar wederom, dat speelt geen rol voor het toekomstige diorama.

Hier een foto van het (mis)bouwsel, ik heb geen stap voor stap gemaakt omdat niemand daar echt veel nut van heeft volgens mij. De volgende stappen zijn het schilderen/spuiten en het diorama bouwen. Er zijn enkele stukken weggelaten zoals de wapens omdat die niet passen in het te bouwen diorama. Andere stukken zullen na het schilderen toegevoegd worden.

attachment.jpg

Nu afwachten hoe het schilderwerk en het diorama er zal uitzien ik heb slechts een vaag idee daarover.
 
Ondergrondje voor de Huey, ooit eens gevonden op een rommelmarkt en meegenomen om te gebruiken als diorama ondergrond. Verf er op, grasstrooisel er op en ondergrond is klaar. Een makkelijk projectje, ik weet het maar het is fun.

attachment.jpg
 
.....
Hier een foto van het (mis)bouwsel, ik heb geen stap voor stap gemaakt omdat niemand daar echt veel nut van heeft volgens mij. ....

Een stap voor stap is altijd nuttig, al was het maar om andere bouwers te laten zien waar het minder goed/makkelijk gaat tijdens het bouwen ;)

Verder ziet het op het eerste zicht toch niet zo slecht uit hoor :nowink:
 
Wat Beyond zegt. Ik zie ook altijd een stap-voor-stapje, steeds nuttig. En ook vanuit hier ziet het er niet slecht uit. Het ondergrondje is effectief en past er zo te zien goed bij.
 
Joepie, joepie, eindelijk nog eens iemand die een heli bouwt.
'k Benieuwd wat het gaat worden.
Heb je een prentje van de box-art? Het is altijd prettig om te zien over welke kit het gaat.

Heligroeten,

Nick
 
attachment.php


Ik vermoed deze.
Heb ik ook nog liggen.
Een verslag je was wel handig geweest ja.

Dave
 
Zeer mooie start en netjes gebouwd ook al zijn de pasvormen geen 100% al vind ik dit wel steeds een uitdaging om het geheel mooi te laten aansluiten aan elkaar,verder is het ondergrondje goed geslaagd denken we in de richting Vietnam;)...
 
Mooie boxart. 'k Heb de kit ook ergens liggen tussen de verzameling plastic helikits.
Het kleurenschema met de rode tail vind ik de max. Jammer dat er nooit Cobra's AH1-F gevlogen hebben met een rode staart...

RC-Heligroeten,

Nick
 
Plots zin om dit kitje te starten .
Iemand weet van een goed aftermarket setje of pe. ?

Dave
 
Plots zin om dit kitje te starten .
Iemand weet van een goed aftermarket setje of pe. ?

Dave

Voor de Revell 1/72 versie heb je Eduard set 72195 en het capitonneren aan de binnenzijde kan je doen met met metalen afschermdeel van een botervlootje.
Van 1/48 hou ik jammer genoeg gen info bij, misschien eens kijken op de site van Eduard zelf.

Wat betreft de bouw van de kit op 1/48 kan ik je verwijzen naar Replic n° 94 p.36-38 (Italeri model) en een photoscope p. 39-41 hoofdzakelijk wat het interieur betreft.
 
Zal vanavond is wat speuren als er tijd over is.
Heb de kit is FF vast gehad en idd is niet al te best.
Een leuke uitdaging. Met al de projecten die lopen pfffff ;-)
Wie kent dat niet e.
Ik ga ( moest ik eraan starten) wel een ander topic aanmaken .
Om geen misverstanden te hebben hier.

Dave
 
Het is inderdaad de kit op de afbeelding. Wie er wil aan beginnen…veel geduld meenemen want het past slecht aan elkaar.

We denken hier niet aan Vietnam maar aan een oud ijzer handelaar. Vandaar dat het niet zo nauw stak met de pasvorm wat mij betreft, het ding staat te verroesten, is al ooit eens in een ander kleurtje gestoken geweest, iemand vond het nodig om er graffiti op te spuiten en is omringd door nog meer kleine oud ijzer toestanden.

Later vanavond de laatste keer spuiten en morgen dan de foto's plaatsen. Nog eens het gebarsten-verf-effect proberen (als het nog wil lukken).
 
Gezien de datum van release ja neem ik aan dat de pasvorm destijds vreselijk was,toch zou ik deze durven bouwen met dezelfde release datum dan wel ;)
Het moet een uitdaging zijn dergelijk probleem te trachten op te lossen om alles netjes passend te krijgen denk ik zo.
Wel een heel mooi toestel vind ik.Veel suc6 nog met deze.
 
de mooiste heli aller tijden vind ik, veel succes
 
Nou, een uitdaging is het zeer zeker. Ikzelf heb niet alles mooi passend gekregen maar dat kan gecamoufleerd worden op het diorama. Iemand met meer geduld en minder last van een zinderende dagenlange hoofdpijn zal het wel mooier kunnen maken.

Ondertussen een tussenkleurtje gegeven (tweede kleurtje eigenlijk, er zit roest onder). Geen idee van hoe het er uiteindelijk zal uitzien, hangt er van af hoe ik me bij het verder bouwen voel. Hopelijk zal de witte verf in barsten opdrogen zodat de roest erdoor komt. Is al eens per ongeluk zo gegaan op een ander model en nu deed ik net hetzelfde. Fingers crossed.

attachment.jpg
 
veel roest gaat er toch niet kunnen aankomen volgens mij... roest en vliegtuigen gaan niet samen (aluminium vormt een oxidelaag, geen roest, wel afbladderende verf, etc..., misschien een beetje roest op bepaalde motoronderdelen, maar voor de rest...)
 
Daar zeg je zo wat…de roest is vervangen door een algen- en moslaag. Door lang stil te staan is de ooit-opnieuw-in-het-wit-geschilderde-Huey groen geworden. Misschien nog wat bijwerken hier en daar…of niet…jullie mening hoor ik graag.

attachment.jpg
 
Als ie lang stil staat zou je de rotorbladen moeten vastleggen d.m.v. touwen verbonden met het staartgedeelte en de neus want dergelijke rotors draaien anders steeds mee met de wind. Vermits er maar 2 bladen zijn hangen ze dus in dezelfde lijn als de romp.
Qua verwering ziet het er goed uit, zou zelfs iets meer mogen zijn als ie reeds lang stil staat in een vochtig gebied.
 
Verwering ziet er zeer goed uit van hier, maar de rotorbladen zouden waarschijnlijk in het zwart moeten zijn, dit zou ook mooier zijn om wat kleurvariatie te hebben (mijn bescheiden mening hé ;) )
Ze kunnen ook wel verweerd worden natuurlijk ;)
 
Zoals Beyond zegt de rotor bladen zijn bijna altijd zwart bij dit type.

Grtz Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan