Hello,
Op basis van deze foto (uit Allied & Axis 14), een PE setje van Eduard en wat scratch heb ik mijn Horch wat gesuperd.
Algemeen overzicht van de neus. Rechts zit de schop uit de kit, maar de plaatsing is aangepast. Links zit het houweel zoals op vele foto's te zien.
De schop zat volgens de handleiding tegen de motorkap gelijmd, maar in werkelijkheid zit de steel boven het spatbord bevestigd.
Uit een setje Clamps & Clasps van Eduard heb ik een beugeltje gemaakt en dit op een restje PE gesoldeerd. Dit restje heeft twee voetjes waar een klinknagel in geprent is. Hiermee is de beugel op het spatbord gelijmd.
Detail op de beugel. De bevestiging voor de Notek lamp is verwijderd. Deze zat in de weg voor mijn beugel, en was trouwens niet geplaatst volgens de docu op sommige foto's. De lamp hoort meer naar voor te staan, misschien iets meer naar buiten zelfs. In de kit was simpelweg een blokje op het spatbord gegoten waar de lamp op moest. Origineel zit de lamp op een steuntje uit plaat, met vier klinknageltjes.
Algemeen zicht op de linkerzijde met het houweel, uit de scrapbox.
Twee detailfoto's tonen opnieuw het Eduard beugeltje dat weerom op een restje PE is gesoldeerd. In het gaatje aan de rand komt normaal een breedte-aanwijzer. In de kit is dit een stiftje met een rond plaatje erop. De foto's wijzen uit dat dit vervangen dient te worden door een geplooid restje PE met een rond schijfje erop. Zie maar op de A&A foto !
Het houweel in nergens aan de motorkap bevestigd, maar wordt volledig gedragen door het spatbord. Daarom is een tweede beugel gemaakt uit PE restanten waar de steel in hoort. Opnieuw zitten de klinknagels in de voetjes geperst.
Deze foto is wat onscherp, maar dit zijn de handgrepen aan de binnenzijde van de deuren die ik opnieuw heb gemaakt, op aanwijzen van Famo. Ook hier zijn de klinknagels in de voetjes geperst, op dezelfde wijze als bij de beugels.
Groeten Rik