Hoofdsponsor

1/35 Horch Kfz 15 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Guy, hoewel ik niet zeker ben dat het om prikkeldraad gaat. Mogelijks is het gewoon effen ijzerdraad.

Oordeel zelf maar :

attachment.jpg

Foto uit : Allied & Axis nr 14

Het is deze foto (uit de Poolse campagne) die me op het idee bracht. Mooi detail is ook de kniptang achter de 'schneeketten'-kast.
Ik heb een exemplaar liggen van een oude Pz IV tank, maar het ding is veel te groot om op de kast te plaatsen. Daarom heb ik het idee laten varen.

Groeten Rik
 
Dat word al een mooi model.

Over het prikkeldraad, ik denk dat het geen prikkeldraad is maar gewoon een staalkabel.
Ik baseer dit op de foto want als het prikkeldraad was moest je hier iets van terug moeten zien op de foto, dus niet zo strak/glad als het er nu uit ziet.
Ten tweede lijkt het mij ook geen best idee om prikkeldraad om het reserve wiel te binden want als hij door ruw terrein rijd word het prikkeldraad in het reserve wiel gedrukt.
 
Het ziet er inderdaad niet uit als prikkeldraad... Ik denk eerder dat het misschien een verbindingskabel is (misschien om een radiowagen te verbinden met een antenne???) Hoewel, ten tijde van oorlog kan het niet gek genoeg zijn, of het werd wel gedaan/gebruikt...

Soit, ik blijf je idee wel een mooi detail vinden ;)
 
Geslaagd, bedankt voor de lekkere foto met het voorbeeld. Je bent creatief geweest en ook dat is erg belangrijk.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@beste collega's :$ : bedankt voor de vele complimenten.

De vorderingen :

attachment.jpg

Twee sessies MS. Eerst werd de onderste laag opgebracht. Deze gaat juist over de rand onder de eerste hoepel. De vier inprentingen zijn de sjor-ogen op de achterwand. Achteraf moeten hier de sjor-riempjes komen.

attachment.jpg

De tweede laag komt tussen de eerste en tweede hoepel. Deze gaat de hoek om met enkele plooien.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu met cargo. De kisten staan op een verhoogje om de indruk te wekken van een volgestouwde laadruimte. Tenslotte kun je de onderste cargo toch niet zien, dus waarom vullen met secuur afgewerkte attributen ?

attachment.jpg

In de kist de levens-middelen, ernaast de levens-nemers. :8 Naast de flessen wijn (rode draad door mijn dio's) een brood en een Duitse worst.
De MG ligt er maar voorlopig op. Bedoeling is deze op het dekzeil te leggen.
Nu de laadruimte gevuld is kan het dekzeil gevormd worden erbovenop.

Tot zover de stand van zaken...

Groeten Rik
 
Waaaaaaaaaaaaaaaaah prachtig Rik, echt waar man, hier geniet ik van. Kunst vd bovenste plank.
PS welke wijn is het?
 
@Tom : Chateau Nooit Genoeg 1936 !

Maar zal nu wel zuur smaken...

Groeten Rik
 
de details maken het werk compleet.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

De laatste stukjes MS zijn opgebracht :

attachment.jpg

attachment.jpg

Het laatste stuk dient nog wat opgeschuurd, de bruine streep, restant van de beugel wordt straks meegeschilderd als canvas.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik overweeg, om wat variatie te verkrijgen in het kleurenpatroon, om het canvas in een lichtgroene kleur te schilderen.

Groeten Rik
 
Was die kleur in realiteit ook zo of was die ook in panzergrau ?
 
Was die kleur in realiteit ook zo of was die ook in panzergrau ?

Da's moeilijk te zeggen. Er zijn enkel BW-foto's beschikbaar over het onderwerp. Maar meestal is het canvas tamelijk donker op de foto's.
Op voorbeeldfoto's van het model in Sinsheim blijkt dat het doek donkergroen is.
Het canvas gebruikt op het gerestaureerde model van de Krupp-Protze is dan weer een soort olijfgroen.

Dus, mits wat dichterlijke vrijheid, zal een groen dekzeil kunnen ?

Groeten Rik
 
Mooi hoor, en met die jerry cans, munitiekisten en de box met levensmiddelen. Dit maakt het zeer aantrekkelijk. Ook die zetels hebben een zeer mooie lederen kleur.
Over je dekzeil, een groen bruine dekzeil zal zeker niet verkeerd zijn denk ik, heb ook eens gekeken in mijn boeken over militaire voertuigen ww2, en inderdaad de fotos zijn ook in zwart/wit, maar gezien de camouflage zal dit wel ergens naar die kleur op gaan.

Grtz Bart.
 
Goedenavond Beste Kijker !

Uit het foto-archief van mijn grootvader :

attachment.jpg

attachment.jpg

Iemand heeft ooit eens ZW foto's gevraagd, maar ik wist toen niet hoe er aan te beginnen. Blijkt nu dat ik het kan met het programma waarmee ik mijn foto's "resize".

attachment.jpg

Terug in kleur. Het canvas dekzeil heeft zijn verschillende kleuren gekregen. Eerst een grondlaag van H105 met wat H29. Hierover een DB met pure H105. Vervolgens shading met Raw Umber en dan nogmaals een DB met H105 en verschillende gradaties wit.

attachment.jpg

De riempjes zijn gemaakt van een 'seal' van een puddingpotje, hmmmm... Een reepje afgesneden van ongeveer één mm, vervolgens op het uiteinde een tikje secondelijm en dan in een lusje geplooid. Met het lusje omhoog op het canvas gekleefd.

attachment.jpg

Dan zijn aan weerszijden van de riempjes, twee gaatjes geboord diameter 0.4 mm. Hierin zitten U-vormige koperdraadjes (0.3 mm) gelijmd die de ogen op de carrosserie voorstellen. Deze moeten nog een kleurtje krijgen.

attachment.jpg

Nog wat stof aanbrengen met pigmentpoeders, het derde bemanningslid en de MG. Misschien nog wat persoonlijk gerief en dit wagentje nadert zijn afwerking.

Groeten Rik
 
Mooi hoor, ook het canvas dekzeil vind ik zeer goed geslaagd. Het vuil op de voorruit met de sporen van de ruitenwisser is ook een zeer detail.

Grtz Bart.
 
Ik dacht echt dat die zwart wit foto eentje uit de oude doos was Rik schitterend werk men vriend,en naar mijn menig kan je in alle eerlijkheid zeggen project geslaagd...
 
Vooral die sepiafoto lijkt zo een referentiefoto te zijn. Hoedje af hoor!

grtz

Dave
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@Danny & Dave : bedankt, ik zal doorgeven aan grootvader dat zijn foto's geapprecieerd worden.:D:D

attachment.jpg

Ik heb iets proberen te fabriceren dat ik in de Horch wil plaatsen. Als jullie kunnen raden wat het is, is het voor mij overtuigend genoeg dat ik in mijn opzet geslaagd ben. Zelf ben ik nog geen 100 % tevreden met het resultaat.

't Zijn alvast geen biljartballen...

Groeten Rik
 
Ik zie er appels in Rik. Je voertuig is heel mooi met dat zeil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan