Hoofdsponsor

Hoe om te gaan met slechte ervaringen etc. sponsoren

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.489
Een zijsprongetje vanaf dit topic:

Ik vind het prima dat we kritisch zijn op bepaalde kits van Revell, maar het woord 'schandalig' gebruiken in het sponsorgedeelte (kijk even waar jullie schrijven), lijkt me niet nodig en weinig respectvol.

Ik moet je gelijk geven wat het taalgebruik naar een sponsor toe betreft (al zou het me verbazen als iemand van Revell zelf deze posts zou lezen), maar ergens heeft Jerre wel een punt.
Er is helemaal niets mis met het blijven gebruiken van oude mallen, mits dit duidelijk vermeld staat op de doos EN mits de prijs ook aangepast is aan de staat van de mallen.
Wanneer je bijvoorbeeld een "Vintage Kit" van Airfix koopt WEET je dat dit oude mallen zijn... maar de prijs is dan ook navenant, Revell weet je helemaal niets, zo kunnen ze bijvoorbeeld één nieuwe sprue toevoegen aan een kit waarvan de mallen 40 jaar oud zijn en het label "NEW" op de doos drukken (ja, in de catalogus zullen ze well zeggen "new parts", maar niet iedereen heeft de catalogus).
Neem als voorbeeld eens de 1/76 pantsers van Revell ; enkel mensen van onze generatie (die opgroeiden in de jaren '70) weten dat dit eigenlijk reboxes zijn van oude Matchbox kits, maar staat dit ergens op de doos vermeld ?

Dit terzijde gelaten moet ik zeggen dat Revell de laatste jaren toch wel een mooie inhaalbeweging heeft gemaakt wat kwaliteit betreft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vooropgesteld, voor mij is het van geen belang of de sponsor deze berichten leest; ik vind het gewoon ongepast dat op die manier wordt gesproken in een forumgedeelte dat speciaal is opgericht voor Revell als hoofdsponsor van het forum.

Onderstaande tekst meer naar aanleiding van, dan in reactie op, je bericht Dany. Met wat je schrijft ben ik het in principe eens.

Het is de keuze van het forum, een keuze gemaakt voordat ik admin werd, om sponsoren aan te trekken; die keuze impliceert dan een zekere frictie in communicatie, in wat 'done' en 'not done' is.

Laat ik voor mijzelf spreken. Ik vind het sponsorensysteem niet ideaal, want in meer- of mindere mate voel ik me toch niet helemaal vrij om het achterste van mijn tong te laten zien, wanneer ik niet tevreden ben over iets wat een sponsor heeft uitgebracht, of service bijvoorbeeld. Geen probleem als alles goed is, maar hoe ermee om te gaan wanneer niet alles goed is.

Anderzijds, het forum moet het helaas voor een groot deel hebben van sponsoren om de luxe te kunnen bieden die onze forumgebruikers gewend zijn. Te denken vooral, aan het hosten van foto's. Op de meeste andere fora moet je gebruik maken van een externe imagehost zoals Flickr of Photobucket. Dat dat bij ons niet hoeft, kost geld en daarvoor zijn we de sponsoren, VIPS en bezoekers van de ledendag die er lootjes kopen voor de tombola, dankbaar. En ook middellijk Revell, die een groot deel van het tombola-aanbod ter beschikking stelt.

Hoe dan met die frictie om te gaan? Ik probeer zelf een tussenoplossing te vinden in het -met zo verstandig mogelijk gekozen woorden- benoemen van een kwestie in bijvoorbeeld een bouwtopic, of in de shoutbox. Omdat het een sponsor is, is het misschien ook wat makkelijker om met ze in contact te komen. Zo was het lijntje met Revell vrij kort toen het me niet lukte iets te bestellen op hun website. Waar ik in het voorgaande een opmerking over maakte, wat ik niet gepast vond, is dat er in het forumgedeelte speciaal bedoeld voor de sponsoren, met vrij harde woorden werd geklaagd over de keuze om een kit van 40 jaar oude mallen, met aangeduide fouten.

Hoe ik het zou doen: gebruik een ander topic (ander forumgedeelte) om dat aan de kaak te stellen en denk na over de te gebruiken taal.
 
Heb het diplomatischer verwoord 👌.
Vooropgesteld, voor mij is het van geen belang of de sponsor deze berichten leest; ik vind het gewoon ongepast dat op die manier wordt gesproken in een forumgedeelte dat speciaal is opgericht voor Revell als hoofdsponsor van het forum.

Onderstaande tekst meer naar aanleiding van, dan in reactie op, je bericht Dany. Met wat je schrijft ben ik het in principe eens.

Het is de keuze van het forum, een keuze gemaakt voordat ik admin werd, om sponsoren aan te trekken; die keuze impliceert dan een zekere frictie in communicatie, in wat 'done' en 'not done' is.

Laat ik voor mijzelf spreken. Ik vind het sponsorensysteem niet ideaal, want in meer- of mindere mate voel ik me toch niet helemaal vrij om het achterste van mijn tong te laten zien, wanneer ik niet tevreden ben over iets wat een sponsor heeft uitgebracht, of service bijvoorbeeld. Geen probleem als alles goed is, maar hoe ermee om te gaan wanneer niet alles goed is.
 
Het is inderdaad een dunne lijn. Maar laat ons eerlijk zijn, een fabrikant, zelfs al is deze sponsor, heeft er baat bij om feedback te krijgen. Zelfs als deze kritisch is over het product of de service. Dit moet hen toelaten te verbeteren. Het is natuurlijk belangrijk om dit op een objectieve en diplomatische manier uit te drukken, dat werkt het best.
Hopelijk leest Revell mee en wie weet, komt er strats het label 'vintage' op sommige Revell dozen met dank aan deze discussie in het forum. :winking:
 
Zeker! Of misschien is het een leuke geste voor hen om dit soort terugkoppeling rechtstreeks aan hen te melden, iets om over na te denken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan