Hoofdsponsor

1/200 Hoe een houten dek aanbrengen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

airb

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
200
Ik heb een houten dek van Artwox gekocht voor m'n Arizona op 1/200.
Het dek is gewoon subliem, alleen zijn ze heel karig met hun gebruiksaanwijzing (nihil)
na wat gerommeld te hebben op de andere scheepsforums heb ik toch geen bevredigende
resultaten gevonden.

Dus daarom m'n vraag wie heeft er ervaring mee, het dek is zelfklevend en ultra dun.
M'n vrees is dat ik het ga kleven het misschien ga scheefplakken, dus was het volgende idee
het plasic dek natmaken met water en een drupje Dreft of dergelijk, zodat je kan corrigeren.
Maar stel dat er dan water op het dek komt ga ik dan geen plekken krijgen, het zijn ook nogal
vrij grote stukken.

Wie kan mij hierbij helpen?
 
laat eens wat foto's zien dan kunnen we wat beter adviseren
PS water op het dek (zonder lijmresten) droogt normaal gesproken keurig op
 
Zit er aan de lijmkant geen afdek folie op? heb ooid zelfklevende fineer geplaatst op een beschadigde buffetkast 180 X 60 cm , fineer op zijn plaats gezet en de afdek folie er voorzichtig tussenuit getrokken, telkens de strook lijm die vrijkwam met een zachte doek van het midden uit aangedrukt om geen luchtbubbels in te sluiten.
 
Zit er aan de lijmkant geen afdek folie op? heb ooid zelfklevende fineer geplaatst op een beschadigde buffetkast 180 X 60 cm , fineer op zijn plaats gezet en de afdek folie er voorzichtig tussenuit getrokken, telkens de strook lijm die vrijkwam met een zachte doek van het midden uit aangedrukt om geen luchtbubbels in te sluiten.

Ik heb bij mn Bismark toen hetzelfde gedaan als René beschrijft
Werkte prima, je kunt zelfs nog iets corrigeren als de afdek-folie eraf is.

Dus ook niet te strak erover trekken, loshalen en ¨losjes¨ erop plakken.

Grtz John
 
OK, bedankt mensen.
Wanneer ik er aan begin horen jullie het wel hier op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan