Hoofdsponsor

1/35 Hobby Boss US White 666 Cargo truck. Prime Mover Hard Top.

ERVARING
62 jaar
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
783
Nog een sukkelaar die al een ganse tijd wachtte om afgewerkt te worden. Deze truck werd door verschillende bedrijven geproduceerd: White, Brockway en Corbitt . 6 ton 6×6 truck.
Deze kit heeft veel details, past goed ineen, de plastiek is van goede kwaliteit en kleine onderdelen breken niet vlug. De doorschijnende delen worden van buitenaf gekleefd. Er is ook een goede foto-etch o.a anti -slip platen op benzine tanks en spatborden.
De 12 banden zijn van zachte rubber en hol , gemakkelijk om aan te brengen.
Voor de kabel op de windas heb ik een nylon draad gebruikt, geeft geen pluche en geverfd in gunmetal en zilveren drybrush.
De truck is geverfd met olive-drab uit de set van Lifecolor, olive-drab tot 1943 wat korrekt is voor deze hardtop versie , daarna kwamen soft-top versies om metaal te sparen.
Voor de houten banken een andere tint olive-drab en drybrush met faded olive-drab. De kettinkjes achteraan ook mix van gunmetal en olive-drab. De truck komt juist uit de fabriek en is naar de eenheid gereden, vandaar niet veel verwering na een laagje matte vernis.
Een aangename bouwdoos zonder veel hoofdbrekens. (Er zit geen motor in ) Willy. 20231010_144139_resize_86.jpg
20231010_144113_resize_53.jpg
20231010_144210_resize_30.jpg
20231128_153226_resize_37.jpg
20231128_153202_resize_93.jpg
20231128_153258_resize_55.jpg
20231128_153325_resize_97.jpg
20231128_153433_resize_47.jpg
20231128_153325_resize_97.jpg
 
Hey Willy, recht in mijn straatje man, heb die hier ook nog liggen.
Goed om horen dat het een gemakkelijke kit is. Ga je er nog iets achter hangen zoals een Long Tom of een 155 mm?
 
Hey Willy, recht in mijn straatje man, heb die hier ook nog liggen.
Goed om horen dat het een gemakkelijke kit is. Ga je er nog iets achter hangen zoals een Long Tom of een 155 mm?
De Long Tom zal achter de M4 komen als die uit zijn winterslaap geraakt. Willy.
 
Mooi model zeg! En goed geslaagd. Ik ken deze in Dinky Toy-versie.

Dat het een curbside model is, maakt zo te zien niet veel uit.
 
Ferme bak geworden Willy.
Die u.s leger trucks zijn toch telkens imposant om zien.
Vooral die snuiten zijn steeds opvallend.
 
Twee jaar terug heb ik de kans gekregen om achter het stuur van een Corbitt te kruipen en ik mocht eens proberen om aan het stuur te draaien en de wielen in beweging te krijgen. Ik kan je verzekeren dat er bijna geen beweging in te krijgen was en de eigenaar vertelde me toen dat dit bij het rijden ook ongeveer zo was. Je had maar beter een goed ontbijt binnen voor je er aan begon.
Gelukkig heb ik nog met enkele oude Bedford trucks gereden en weet ik dat de wielen gemakkelijker draaien als er wat beweging in het voertuig zit. Spelen met de koppeling helpt daar ook bij.
Comfort heb je ook niet want de chauffeur zit heel dicht tegen het stuur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan