Hoofdsponsor

1/72 HMS Victory Opengewerkte model Deagostini. Schaal 1/72 [!]

JohnA

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
541
Wegens allerhande omstandigheden (door de meesten al bekend), begin ik nu met de opengewerkte model. Dit begint bij deel 121.
Dit past mooi op mijn werktafel.
Ben pas vandaag begonnen met het kleven van de spanten.

Foto's volgen.
 
Zodra de 3e dimentie start plaats ik foto's. Het kleven van spanten hebben we al allemaal gedaan die de Victory bouwen.
 
Lap. M'n eerste fout. Heb de afstandshouders ook samengekleefd zoals de kieldelen. Gelukkig express lijm gebruikt die niet watervast is.
Dus nu weken en lossnijden!. :-(

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Oef! Ze zijn alle 4 uiteen weer ! Nu laten drogen en dan verder gaan.
 
Ik zal dit volgen, lijkt me interessant. En een fout maken is helemaal niet erg, het kan opgelost worden en je leert er uit.
 
Spanten op kielstuk aan het drogen:

attachment.php
 
Ben hier nu aan het puzzelen met nog kleine spantdelen die aan de rondhouten (die door de gaatjes komen) bevestigd moeten worden, maar is niet zo simpel voor me om te volgen. Gelukkig eerst puzzelen en dan pas plakken!!!
 
Ja Mr Artex, gelukkig in dit geval goed op te lossen (letterlijk!) .
Ijverig aan het puzzelen nu !
 
IK ben eens benieuwd hoe dit er gaat uitzien , ik heb hetzelfde bouwpakket hier liggen . Maar ik weet nog niet of ik het ga maken .
In ieder geval succes !!! :)
 
attachment.php


Genoeg voor vandaag.

Michiel, thanks !
 
Ter info: Heb nog maar tot nr 124 in huis.
 
dit is zeker een mooie start die je genomen hebt, en de eerste hindernis is alvast genomen.
succes met de bouw
vgr
Marc
 
Stilletjes begonnen met kleven van rondhouten in de panten... is echt een karwij !!!! Niet makkelijk. Tussen de 2 buitenste spanten hebben we maar 9.5cm. Dus niet veel !

Ik probeer alles in een 90° te krijgen. Zal vandaag niet gedaan zijn ! 3 spanten gedaan en weer 2 losgeweekt. Ze trokken toch scheef !

Niet opgeven...
 
Denk dat het gelukt is ! Morgen zien we verder !
 
Ziet er ook een monnikenwerkje uit. ;)
Ik ga het zeker blijven volgen! :) Succes verder!
 
Zeer zeker een monnikenwerkje. Je bent goed bezig.
 
ga ik zeker volgen (de 30 delen liggen bij mij ook in de kast te wachten)... veel succes!!! en uiteraard veel plezier!!!
 
Ik ben benieuwd hoe bouwbaar zo'n pakket is. Ik ga volgen dus en het begin ziet er al goed uit.
 
Ben hier weer. Ben een aantal dagen de "resthout" kwijt geweest. De plankjes waar we de nogige stukken van uit snijden...., je weet wel. Zopas terug gevonden. Had ze tussen de Victory mappen gestoken !!! . Dus nu heb ik eindelijk rest van bouwplaat van nr 123 aanpassen en versterken en op de bovenste dekknieën leggen.
attachment.php

Nog geen kleefband aangebracht omdat ik ga proberen of het ook met Ty Wraps kan gaan, je weet wel, die plastieken strips met een plastieken of metalen lipje om de borging te waarborgen, die zo "ZZZZZZZZZZZZ") in elkaar schuiven.... Morgen in m'n garage zoeken wat ik liggen heb van afmetingen.
Dus morgen laat ik weten of dit ook werkt i.p.v. plakband.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan