Hoofdsponsor

1/100 HMS Victory (Heller 1/100) [!]

C

Captain-D

Guest
Maar eens besloten om een verslag te gaan maken van mijn Heller HMS Victory 1:100

Ik ben begonnen met dit schip omdat ik wat afwisseling wilde van mijn HMS Bounty.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6552

Ik ben aan dit schip begonnen als "tussendoortje" omdat de laatste tijd er verschillende dingen mis gingen aan m'n HMS Bounty.


Het is mijn eerste plastic model en heb maar gelijk een van de grootste modellen uitgekozen. Tot zo ver gaat nog alles zonder klagen.



Allereerst de doos en de inhoud ervan..
attachment.jpg



En de 2 romp helften..
attachment.jpg



Eerst maar begonnen met het schilderen van de romp. Als eerste laag heb ik het koper aangebracht.
attachment.jpg


Daarna het geel. Ik heb gekozen voor "Flat Yellow" van Vallejo.
attachment.jpg


En tot slot de zwarte strepen..
attachment.jpg


Voor de kanons luiken heb ik alvast touwtjes aangebracht.
attachment.jpg


De steunbalken voor het eerste dek geplaatst.
attachment.jpg...attachment.jpg


en daarna het dek zelf..
attachment.jpg...attachment.jpg


Vervolgens de eerste 60 kanonnen in elkaar gezet..
attachment.jpg


En geschilderd..
attachment.jpg


Geplaatst..
attachment.jpg


Deze kanonnen ga ik niet voorzien van een heel tuigage. Simpelweg omdat dit allemaal later niet meer tezien is.
De andere kanonnen, die wel zichtbaar blijven, ga ik wel voorzien van tuigage. Beloofd!!


Het 2e dek..
attachment.jpg


Geplaatst en geschilderd..
attachment.jpg


Ik heb alvast een aantal kanonluiken gemonteerd. Was gewoon er benieuwd of het zou lukken met de touwtjes
en hoe het eruit zou komen tezien. Ik vindt het zelf geweldig gelukt. Maar wat een werk!!
attachment.jpg


En nog meer kanonnen geplaatst. Compleet met tuigage..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Tot zover deze eerste update van m'n model HMS Victory 1:100 van Heller.
 
Dit is wel een mooi tussendoortje knap bezig!!!! doe zo verder
 
"Tussendoortje" noem je dit. Ziet er erg mooi uit hoor.
Het dek vind ik erg mooi gelukt en alle kanon luiken met touwtjes, top hoor.

Fred
 
ziet er allemaal heel goed uit. weer een apart iets, deze klasse aan modellen maar dan in plastic
 
Mooi resultaat ! Volg ik zeker !
 
Prachtig! Je zou niet zeggen dat dit een plastieken model is! Hoe krijg je zo'n mooi resultaat?
 
hele mooie boot ze, één van mn favorieten

je hebt mn aandacht, een vraagje als je het benedendek wat zou weatheren zou alles er nog echter uitzien, lijkt me wat nieuw nu ... pas op dit is maar een tip he 8)
 
Jeetje.. Wat een positieve reacties allemaal :) Bedankt!!
Ik doe m'n best, maar dit is ook echt maar m'n eerste plastic modelbouw project.

Vooraf natuurlijk een hoop rond gekeken op internet en andere forums. Het dek ben ik
ook erg tevreden mee!! Weet niet of je het echt een speciale techniek kan noemen..
Heb ook maar een hoop geprobeerd, en gekeken wat ik mooi vond. De kanonnen en tuigages
zijn niet veel anders dan een houten model schip.

De rede dat ik het benedendek niet verouderd heb is omdat dit helemaal niet meer te zien is later.
Het is bijna onmogelijk om via de kanonpoorten naar binnen te kijken. En er komt ook maar weinig
ligt naar binnen. Het is dus erg donker. Ook daarom heb ik niet alle kanonnen voorzien van tuigage.

Op de rest blijf ik natuurlijk m'n uiterste best doen :) en het volgende verslag volgt snel..!!!
 
Prachtige bouw, eerste maal dat ik een plastiek model vooraf zie schilderen alvorens beide romphelften samen te voegen.
Maar zeer geslaagd zou ik zeggen en het dek ziet er eveneens prachtig uit.
 
Weer even een update..

attachment.jpg


Inmiddels is het bovendek geschilderd en gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg


En een aantal kanonnen geplaatst weer.

attachment.jpg


en nog wat andere onderdelen geschilderd en gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg


Ook al een beetje begonnen aan de voorkant van het schip.

attachment.jpg

attachment.jpg


Waar ik me de komende tijd op ga richten is de achterkant van het schip.

attachment.jpg


Vooral het schilderwerk is de grootste uitdaging...

attachment.jpg


Wanneer ik weer wat heb om te laten zien volgt er weer een update..!!
:)
 
wow knap gedaan hoor dat gaat presies iets vlotter dan houtbouw :) maar het rezultaat mag er anders best wezen hoor.
zeer mooi dek wel mischien hier en daar het blote plastic nog ff bijwerken ( als je het met het blote oog al ziet want dit zijn macro fotos ) en het is 100% goed 8)
 
Prachtig maatje, gewoon subliem !!!
 
Ja santé zeg !!! mooi schip en netjes gebouwd

een vraagje, waarom schilder je het hout onder de waterlijn in koperkleur ? Ik ken niet zo veel van houten schepen hoor, vandaar
 
Van bepaalde schepen werd de romp beslagen met koperen platen, om de romp te beschermen tegen aantasting van het zout enzo dacht ik?
 
het word gedaan om de paalworm buiten te houden deze vreten zig los door de romp.
in de 17 eeuw als er geen koper rond gedaan werd sloeg men er een tweede houtlaag over die elk jaar vernieuwt werd zodat de ehte romp niet beschadigt werd door deze paalworm.

in de sckandinavise landen komt dit dier niet voor en daarom liggen daar nog hele schepen op de bodem van 300 jaar oud alsof ze gisteren gezonken waren.
 
Mooi! Ben met dezelfde bezig. Zo meteen post ik een update. Het Pete Coleman forum van Victory-bouwers ken je waarschijnlijk?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan