Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory-De Agostini- schaal 1:84 van steurtjes [!]

tja ik weet niet hoever je nu staat maar als het nog kan zou ik het wel veranderen.
dus die halve plank er af en boven de twee gangen er ook afhalen
 
mooi hoor .

maar ik vraag me af warom de 2 bovenste planken zo naar boven lopen achteraan ? staat dit zo op het plan want normaal lopen alle planken in de zelvde lijn .

nu moet je achteraan met steelers gaan werken , en de bovenste plank onderaan is maar een halve plank breed dus dat snap ik ook niet goed.
ik vraag me af wat hier achter zit en hoe dat later gaat uitkomen ?

En toch heeft hij min of meer gelijk als je eens kijkt bij de ''echte'' en andere modellen . Moet enkel nog wat bijgewerkt worden zodat de poortjes vrijkomen . En bij de originele lopen de drie (of vier)berkhouten '' evenwijdig '' , dat wel ! Als je kijkt bij de handleiding van DA is alles goed ,behalve dat ze evenwijdig moeten lopen , dus de(voorlopig) bovenste loopt vanachter te steil op !
http://www.hmsvictory-model.com/pdf/HMSV43.pdf
Wordt de boot geschilderd ?? Anders vind ik die breeuwnaden ook wat raar ogen ...ik pas die niet toe want rekening houdend met de schaal blijft er niks over van die naden ...
Algemeen proper werk !!!
;)
attachment.php


Deze (onder)zit dus fout !
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi michiel54,
Ik heb de tweede rij met berghout verwijderd en ga die overnieuw maken. ik heb een extra deel 42 besteld.
mijn victory zou ik eerst gaan beitsen maar ik ben van gedachten veranderd
ik had de waterlijn al in de beits gezet maar het resultaat was niet naar mijn zin te veel kleur verschilt er in.
het hout wat gebruikt word voor de bouw is hier niet geschikt voor denk ik.
daarom heb ik besloten om de victory te verven ( alle beits is er vanaf geschuurd een hele klus)
de verf heb ik besteld bij de Agostini daar kun je het nu kopen.

groetjes
 
Ja , ik weet niet of je ervaring hebt met schilderen maar beitsen is niet simpel , je moet de beits heelgoed verdelen en haast met een droge borstel werken . Na droging kan je verdonkeren met tweede laag . Oefen altijd eerst eens op een restant ...maar in Uw geval ga je nu voor de verfversie...
Veel succes !!!
 
hallo allemaal,

Na een lange periode van afwezigheid door problemen met mijn rug, ga ik deze week weer starten met bouw van mijn Victory

Groetjes Charles
 
leuk te horen dat je weer aan de slag kunt 8)
 
Hallo beste bouwers,

Hier weer eens een berichtje van mij. ik ben op mijn gemak weer begonnen met de Victory.
Het valt best tegen als je een lange tijd niets heb gedaan ik loop al 11 nummers achter.
ik ben verder gegaan met de kluisgaten, boeg en voorsteven en het beplanken van het bovenste batterijdek

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Yep. Ik moet ook weer eens aan de Yamato beginnen maar eerst de soldaatjes van Scotty amaken. De Victory heeft een geweldige vorm vind ik. Ziet er mooi uit. Keep up the work.
 
is er een reden warom het bovenste berghout(ra hout ) niet doorloopt aan het eerste geschuts gat ? of word dit nog doorgetrokken.
 
ok geen probleem dan ;) het viel me op dat er niets was en vond het een beetje raar uit zien zo.
dacht eerst dat je latje gebroken was en dat je het nog moest bijwerken.

bij deze heb ik niets gezecht ;)
 
Hallo,
Hier wat update foto's van de victory
vandaag de roosters geverfd en het dek een kleurtje gegeven en de roosters.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

groetjes
 
mooi mooi mooi doe lekker verder je bent goed bezig
 
Ziet er erg gelikt uit. Mooi gedaan jochie. Een kleine opmerking, heb aan de dwarsdoorsnede van de Victory gebouwd en veel research gedaan, moet nog een boek erover hebben, maar de vorm van de knieën is niet conform werkelijkheid. Gelukkig zie je ze niet meer.
 
Mooi ! Wat heb jij als soort verf gebruikt voor de roosters ? lijkt me een donkere lazuur , ??
;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan