Hoofdsponsor

1/16 Hetzer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Koekie daar kunnen we wel iets mee en het probleem van de luikjes is ondertussen opgelost.

Gelukkig weer een nieuw probleempje gevonden :-)))
 
Ondertussen gaat hij nu een beetje op een Hetzer lijken :laugh:

Ik heb lasnaden aangebracht waar nodig.
Een nieuwe loop gedraaid omdat de loop van de kit waarschijnlijk wel goed was maar ik nog nooit een loop met schroefdraad heb gezien, dus vervangen door een mooi rond aluminiumexemplaar en was dat probleem ook weer opgelost.
Tja en dan dat kanonschild ik kan het type wel maar het meer standaard schild trek mij meer dus nog even over nadenken of ik hem aanpas.

DSC_8450.jpg

DSC_8449.jpg

DSC_8448.jpg
 
Mooie vorderingen, maar zou kunnen dat het tevergeefs was. dacht dat deze draad eropzat om de mondingsrem te kunnen monteren, hoewel deze bij de Hetzer nooit gebruikt werd.

Hier zie je dat ze er een kapje opgezet hebben om het vraagstuk wat groter te maken.

http://www.worldwar2aces.com/panzer-tank/jagdpanzer-hetzer/

Maar op de laatste foto van een boekreview is er een licht in de duisternis:

http://armorama.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=7866

Dus kan je alle kanten uit met deze, maar als je de draad weglaat zou het uiteinde iets kleiner moeten zijn van diameter
 
Dat kapje is gewoon een stoffen of leren beschermkap dus dat is geen probleem.
Maarrrrrrrrrrrrr wat je laatste verwijzing betreft maak een boel duidelijk en in mijn geval kan dat dus niet omdat die gladde loop vanaf september `44 werd gebruikt en mijn Hetzer is er een uit augustus als de data klopt uit het boekje :wub:

Dus ik ga er maar iets van schroefdraad in maken om het verhaal kloppend te maken :tongue::laugh:

Loop aangepast en helaas niet echt duidelijk door het glimmen en iets wat slechte foto :(
Ik kan helaas geen schroefdraad draaien met mijn draaibankje en zie het resultaat wel als hij geschilderd is en andes kan er altijd nog een beschermhoes omheen :)

DSC_8452.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer een stap dichterbij de finish.

Nog wat dingen veranderd/aangepast, de plaatjes zeggen alles.

DSC_8455.jpg

DSC_8457.jpg

DSC_8461.jpg

DSC_8462.jpg

DSC_8463.jpg

DSC_8464.jpg
 
Mooie aanpaswerken.. ziet er niet de gemakkelijkste uit om te bouwen...
 
Inderdaad Silenoz het vergt wel wat geduld en putty om alles strak te krijgen, toen ik voor het eeerst de kit zag en zijn onderdelen dacht ik nog dit word een makkelijk karwei dat viel dus later vies tegen.
Afijn soms heb je weleens pecht en sla je je er doorheen om iets speciaals in de kast te krijgen.
 
Zo is dat Ron, je hebt een goede prestatie geleverd en dat vertaalt zich in een aardig model.
 
Inderdaad Gunit ondanks het telkens weer iets opknappen of bijwerken heb ik er toch wel plezier in gelukkig.

Ben nu echt de laatste dingen aan het berken wat resin betreft en dan word het PE tijd en ik wil dit model weleens op zijn wielen en tracks zien staan want nu blijft hij een beetje zielig om naar te kijken :laugh:
 
In ieder geval is de schroefdraad op de loop goed gelukt
 
:laugh: Komt er binnenkort aan GUnit, ben nu aan het stoeien met de PE dus het eind komt in zicht :)
 
Ondertussen wat PE aangebracht.
Ook een nieuw jackblock gemaakt, deze heeft tenminste nu een houtnerf.
Tiedows gemaakt en aangebracht
Beugel gescratcht voor de tracks op het motordeck

Wat nu nog rest is het gereedschap aanbrengen en wat dingen aanpassen die nog niet naar mijn zin zijn.

Het PE fretje
DSC_8465.jpg

DSC_8473.jpg

DSC_8472.jpg

DSC_8471.jpg

DSC_8470.jpg
 
Een mooi stukje vakkennis is hier aan boord gelegd.
Een leuke topic van in het begin om te volgen.
Proficiat
 
Netjes Ron. Er begint zicht te komen op de werken...
Op naar het vervolg.

Mark
 
Wat moet ik hiervan zeggen ? Het ziet er topkwaliteit bouwwerk uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan