Hoofdsponsor

1/48 Heroquest

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
sommigen onder jullie kennen misschien heroqeust... een populair boardgame in de jaren 80 en 90..... een aantal avonturiers moet zich een weg banen door een doolhof van gangen en kamers vol monsters om de opdrachten tot een goed einde te brengen....

tumblr_llcz7xT3co1qiho1yo1_500.jpg



Vroeger had ik dit spel en speelde ik met de ongeschilderde figuren..... nu heb ik recent een oude editie kunnen op de kop tikken en zal ik de figuren schilderen zoals bedoeld was door de makers van het spel.....(GW)

Ik ben reeds begonnen met de vier helden te schilderen... vooral omdat ik een paar technieken aangehaald bij mijn andere figuren wou uitproberen en bijschaven.....

Normaal deed ik een basecoat, algemene wash en highlighten....

Bij het eerste figuur de barbaar heb ik geprobeerd om de wet blend techniek te gebruiken....een techniek waarbij je in ultralichte laagjes uw kleurenverloop van licht naar schaduw opbouwt......... ben er zelf nog niet 100 % uit maar het resultaat mag er gerust zijn... de overgangen zijn nog niet echt vloeiend te noemen maar daar zal hopelijk vlug verbetering in komen.....

Enfin hier de foto's van de geschilderde barbaar.....

het haar ga ik nog bijwerken want ben niet tevreden met het resultaat....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

comments en kritiek/verbeteringen altijd welkom....

Groeten Jonas...
 

Bijlagen

  • tumblr_llcz7xT3co1qiho1yo1_500.jpg
    tumblr_llcz7xT3co1qiho1yo1_500.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 1
Das nu eens pure nostalgie Jonas, heb dat spel ooit gehad lang geleden.

En inderdaad toen ook altijd gespeeld met blanke figuurtjes... Hmmm op welke zolder is die doos verdwenen... doeme hé...
 
In de jaren '80 had ik "Het oog des meesters" en heb ik een paar keer "Dungeon&Dragons" gespeeld waar Het oog des meesters een variant van was, maar dit ken ik niet... een zoveelste variant van D&D?
 
nee dit was een losstaand spel die meer gericht was op het grote publiek.... later zijn er ook nog uitbreidingen op verschenen..... breng deze trouwens mee naar de ledendag als er iemand een spelleke wil spelen....
 
Jonas ...machtig man ...zoals gezegt wat een nostalgie...;)...maar hoe groot zijn die figuurtjes...ze zijn top man ,alleen zoals je zelf zegt de haren ...zou wat meer diepte mogen hebben he ....knap man ....blijf volgen zele ......;););)
 
Jonas, als ik mag
+ pluspunten
1 sterke foto's, alles duidelijk te herkennen goed kleurverloop en het detail is goed te zien
2 goed begonnen, mooie egale basis om op verder te werken.
3 eerste kleur overgangen zijn goed uitgewerkt.

opmerkingen en eventuele verbeteringen.
1 als je er nog mee wil spelen moet je er een laag matvernis op aanbrengen, acryl is goed maar niet echt hard. bij veelvuldig gebruik schuurt men er de verf lichtjes af.
2 probeer in de twee richtingen te werken; van licht naar donker (wat je gedaan hebt volgens de tekst) en van donker naar licht (bij dunne lagen en licht kleuren veel beter te controleren. gebruik eventueel als referentie mijn Ork.
3 het haar komt over als een kleur, durf gerust te experimenteren. enkel schaduw aanbrengen is niet genoeg.

Enkele vragen.
1 welke verf gebruik je
2 gebruik je een wedbox of een andere tool
3 wat gebruik je om te verdunnen.

Grtx Jan
 
@spaander: van base tot hoofd meet deze 30mm.....bedankt voor de comments


@jan

jah eerste keer dat ik deze techniek gebruik... normaal gewoon schilderen, donkere wash en highlighten....nu echt geprobeerd met lagen te werken... inderdaad van licht naar donker gewerkt... als de overgang te grof was terug opgelicht met een lichtere tint....

Om op uw vragen te antwoorden....

Revell acryl..... ik weet dat er betere zijn om figuren te schilderen maar aan deze kan ik makkelijk en snel geraken in een plaatselijke winkel.... ben wel van plan om over te schakelen naar vallejo game color.....maar voorlopig zal revell het moeten doen....

inderdaad gebruik gemaakt van een wetbox..... had ik al eens gezien van onze koekie maar nooit zelf gebruikt.... vind het zeer handig werken.... ik heb een wegwerp schoteldoek (soort vilt) met daarop bakpapier.....

Om te verdunnen gebruik ik gedemineraliseerd water..... gebruik ik al lang om acryl mee te verdunnen....

Alvast bedankt voor de info en de moeite om mij op weg te helpen...

PS vernis komt er zoiezo op hoor.... mat dus....

Groeten Jonas...
 
Jonas, als je aan deze figuur nog iets wil veranderen.

voor de aflijning van de spieren, een paar lagen met een bruine kleur die ongeveer burnt sienna benadert (donkere houtskleur) in dunne lagen aanbrengen in de verdiepingen. de techniek die je in je tweede paragraaf gebruikt is de juiste manier van werken, tussen de lagen af en toe een laag leggen om de overgang te blussen. oefening baart kunst is ook hier van toepassing.

Voor het haar zie de foto's hieronder, ik heb dezelfde techniek gebruikt in verschillende stappen. begonnen met een oranje bruin.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voor het gebruik van je verf, indien deze te stroef is een heel klein druppeltje afwasmiddel toevoegen in je water.
Dit heft de oppervlaktespanning van het water bijna volledig op zodat je verf beter vloeit.

Grtx Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan