Hoofdsponsor

Anders / onbekend Harley Davidson 1910

zo het eerste wiel zit er in.
Met bloed zweet en tranen
Foto550-YTVGAEZI.jpg
Begint al op een fiets te lijken

Huub
 
Kan je de draden niet verharden met CA-lijm? Ik meen dat al eens gezien te hebben op een ander forum (kartonbau.de denk ik).

Grts,
Joost
 
Kan je de draden niet verharden met CA-lijm? Ik meen dat al eens gezien te hebben op een ander forum (kartonbau.de denk ik).

Grts,
Joost
Ik zat juist hetzelfde te denken.
Heb het ook ooit ergens gelezen.
Ook om bepaalde papieren onderdelen hard te maken word dit door sommige papierbouwers gedaan door secondelijm op het papier te doen en te laten drogen. (Vorig jaar op een beurs gezien bij de klauwen van een vogel.)
 
Ik moet me aansluiten bij Joost en Werner. Ik denk ook dat je de draden beter kan "verharden" door ze te behandelen met secondenlijm.
Denk dat dit een veel betere indruk zou maken. Nog even doorzetten zou ik zeggen, gaat een heel goed resultaat zijn.

Mark
 
ik hoop als hij klaar is dat we is een ritje mogen maken ( grapje
 
ik zal het verharden eens proberen, maar dan moet ik het doen als de draden nog opgespannen zijn
Ik laat jullie het resultaat zien

Huub
 
Dat is wel een heel speciale manier om een wiel te maken Huub. Ik heb dat ook wel eens gezien dat met CA lijm papier wordt verhard.
Zelf heb ik dat op de Oseberg met de touwen gedaan die op het dek gekruld liggen.

Fred
 
ik heb het voorwiel het garen doordrenkt met houtlijm en toen in de velg gezet ziet
er super uit licht nu nog te drogen voor 24 uur dan ga ik er verder aan
als het voorwiel klaar is maak ik er pas een foto van

huub
 
we zitten op de eerste rij huub laat maar komen
 
alstublieft een goed gelukt voorwiel
Foto-BZALRGQU.jpg
 
Ziet er inderdaad zeer goed uit.

Zo zie je maar. Enkele tips van forumleden en je eigen inzicht vormen het beste team:D.

Nog eentje te gaan.

Succes met de verdere bouw van je Harley.
Ik blijf het volgen uiteraard.

Grts,
Joost
 
dat is ook de bedoeling van een forum
samen tot een goed resultaat komen.

Eentje opnieuw te gaan, achterwiel is niet zo goed gelukt.
 
Super mooi wiel geworden Huub.
Gaat een fraaie brommer worden!

Fred
 
Ziet er heel goed gelukt uit Huub. Stukken beter dan de vorige uitgave...
Op naar het achterwiel nu.
We blijven volgen.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan