Hoofdsponsor

1/24 Hamann SLR Volcano [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

tourpretendent

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 nov 2011
Berichten
351
Beste lezer,

Na een zomerpauze op de racefiets wilde ik weer veder gaan met 1/12 Lambo zie elders.
Helaas op 07-10 besloot een vrouw met meer dan drie keer meer alcohol in haar bloed dan toegestaan auto te rijden. Haar avontuur eindigde voor mij met een vlucht door de lucht.

Afijn ik begin met een kleinere auto omdat het gepriegel aan de Lambo niet lukt, de onderdelen zijn te klein.

Het model betreft een uitgebouwde McLaren SLR. Voor sommigen gruwelijk lelijk voor een ander onovertroffen.

De bouwdoos heeft de bekende Tamiya kwaliteit, schudden en het zit in elkaar:D Maar niet voor deze jongen de Hobby Design set ziet er niet alleen goed uit, heel wat beter dan sommigen van hun complete auto's, de delen sluiten tijdens het droogpassen goed aan en op elkaar. De PE uit de set ziet er mooi uit en is zeer compleet, daarover tijdens de komende verslagen meer. Naast deze twee doosjes gebruik ik een vel carbon van Scale MotorSports.

Dit is het voorbeeld en ga ik dus na maken.

attachment.jpg

Het verslag begint met de obligate overzichtsfoto van alle te gebruiken doosjes.

attachment.jpg

De onderdelen van de Hobbydesign set.

attachment.jpg

DE PE remmen, is het werkelijk 1/24?
attachment.jpg

attachment.jpg

Het interieur wordt Rood/Bruin met zwarte vloerbedekking

attachment.jpg

Uiteraard maak ik gebruik van bloem voor de vloerbedekking
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als laatste foto een overzicht van de huidige stand van zake:
attachment.jpg

Nog te doen: hoedenplank zijdemat afwerken, stoelbekleding diepte geven en stoel achterkant afwerken.
bedankt voor je interesse en tot de volgende keer.

Groet, Ronald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Ronald! Goed klusje om even de gedachten te verzetten!
 
Hoi Ronald,

Een mooie mercedes om te bouwen lijkt me, succes met de bouw.

Niet leuk om te horen van dat ongeluk, beterschap ronald.
 
Ronald, succes met de build van dit mooie model.
Beterschap gewenst, ik hoop dat je gauw weer kunt werken aan de kleinere onderdelen aan de Lambo.
 
:wow: ik hoor bij degene die deze mooi vinden.
Succes met de verdere bouw Ronald, hopelijk verlicht het de pijn van het ongeluk.

Fred
 
Die bloem waar voor word deze dan juist gebruikt en hoe ????

Dag Danny, de bloem gebruik ik om reliëf te creëren het lijkt bij minimale hoeveelheden op stoffen vloerbedekking.

Bij grotere hoeveelheden kun je het effect van andere materialen bereiken. De bloem is patentbloem uit de supermarkt.

Groet en succes, Ronald
 
Nice Ronald ! En een leuke methode die je hier toepast.
 
Je hebt een volger bij Ronald. Het blijft een speciale wagen die Mercedes, niet direct mijn favoriet, maar wel speciaal...
Ondertussen veel beterschap gewenst, zodat je snel aan mijn favoriete wagen (Lambo) verder kunt.

Mark
 
ik vind het een mooie ,ronald
mooie vorderingen
 
Dank jullie wel voor jullie interesse en medeleven, daar krijg ik energie van.

Wat een prettig forum hebben we toch met elkaar, zowel de bouw als het persoonlijke telt.

Groet, Ronald
 
Dag Lezer,
Het is tijd voor alweer update 2.
De afgelopen dagen heb ik verder gewerkt aan het interieur en de motor.

De Motordelen zijn in de lak gezet en de PE aangebracht.
De stabilisator heb ik in Titaanlak uitgevoerd i.p.v. aluminium de compressor is in een afwijkende kleur t.o.v. kit instructies, dit vind ik mooier.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De plastic leidingen op de motorafdekkap vind ik lelijk dus deze heb ik verwijderd en al deels vervangen.
De kabels moeten ook nog op lengte worden geknipt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De stoelen zijn klaar. Het dashboard is in aanbouw, de PE delen vallen weg onder de zwarte lak. Enkel nog de blanke lak aanbrengen.

attachment.jpg


De pedalen heb ik aangebracht, op de foto wordt duidelijk dat ik nog wat zwarte verf moet aanbrengen op de vloerdelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De hoedenplank is klaar.
attachment.jpg

Overzicht in dry fit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor je interesse en tot de volgende keer, Ronald
 
Mooie vorderingen!
Tot in de puntjes afgewerkt, i like!
 
dat word een pracht stuk mooi om te volgen .
gr dirk d
 
Mooie vorderingen Ronald. Mooie toevoegingen met de leidingen ook.
Interieur begint zijn vorm te krijgen, toppie.
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Mooi geverfd ook. De stoeltjes lijken me precies 'vuil' genoeg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan