Hoofdsponsor

1/110 H.M.S. Bounty Revell 1:110

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals je kunt zien liggen de bovenste ra's bijna op het ezelshoofd(?)

Ok nu ben ik mee, bedankt voor de foto te laten zien, maar ik zal het nu zo laten, als ik ze zou proberen los te doen denk ik dat ik ze zal breken.
Is terug een mooie leerschool :k


Bedankt voor de tip
 
Gelukkig heb je al besloten om niet te gaan breken, maar het is nu eenmaal een model van Revell, en die gebruiken paspunten. Die zijn van dien aard, dat je de masten en ra's zelf moet gaan namaken of veranderen dat je daar heel veel werk aan zult hebben. Eigenlijk zul je moeten gaan scratschen dan. Je hebt er, omdat het een revell model is, niet echt de hand in waar ze komen te zitten. Dus Dirk maak je niet druk, dat is bij mijn Victory ook zo. Dat is nu het nadeel van een plastic kit he.
 
Is juist Rik, het is en blijft een Revell kit, maar ik wil het toch zo goed en gewaarheidstrouw mogelijk proberen te maken, het zijn men eerste scheepjes en het is niet makkelijk als jet goed wil doen :k
Maar ik zal men best doen he

update2 15-09-2008

Ik heb al een paar blokken gehangen of hoe noem je deze dingen, ik zal me eens meer op toe moeten leggen met alle benamingen van de onderdelen van een schip.
Hier de foto's en laat het commentaar dan maar komen ;P
1_IMG_1945.jpg


1_IMG_1949.jpg


1_IMG_1947.jpg

De vraag is nu, zou ik deze touwen al plaatsen of daarmee wachten tot de wanden zijn geplaatst???
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf, zou dit op gevoel doen, bij de Victory heb ik het wand gezet en daarna nog veel tuigwerk gedaan, maar daarvoor ook al. Hier is niet echt een antwoord op te geven, maar wees wel zeker dat alles dat op het dek, dus in de nagelbanken moet. Al gedaan is voordat je het staande want gaat zetten. Anders moet je ertussen gaan priegelen, en dat is met pinsetten werken in iedere hand één, en dat is toch een grote uitdaging hoor.

Verder zien die blokken er goed uit. Let wel, er zit een randje om de blokken heen, die zijn oorspronkelijk van metaal. Dit is als het ware een band die daar omheen zit. Die zou je nog zwart kunnen maken. Meestal waren deze zwart.

Verder het touwtje waarmee je ze hebt vastgemaakt rafelt een beetje. Die kun je nog met een beetje verdunde houtlijm gladstrijken, geeft een iets mooier en strakker gezicht.
 
Thanks again Rik
Ik zal ze nog zwart schilderen en ook eens proberen om die draden met deze verdunde lijm in te strijken.
Wat ik eens van Beagle hoorde zeggen, dus dit komt van Beagle niet van mij, is de draden door een bijenwas trekken????
Wat is bijenwas en waar koop je deze??
 
Ja dat klopt, ik heb ergens een recept voor een specifiek spul om te gebruiken, als ik straks even tijd heb tussen het plakselen van de auto zal ik even zoeken. Tenminste als mijn vingers niet vast zitten van de secondenlijm. (rik die vies is van secondenlijm, maar er nu niet onderuit kan.) :k

Bijenwas kun je gewoon bij de stoffenwinkel kopen, mijn vrouw maakten wel eens Quilts enzo. Die deed ze altijd helemaal doorrijgen met garen om zo allerlei motieven er in te laten komen. De draad deed zij dan door de bijenwas halen, om zo de draad soepel door al die lagen te kunnen halen. Dit konden er wel 5 of 6 zijn en dan nog een tussenlaag van een cm.

Ik heb vanuit de reanacmant, de was vanuit zo'n opgerolde kaars gebruikt van bijenwas. Dat is eigenlijk pure was. En dus ook heel goed bruikbaar. Dit is handwarm te kneden tot een bolletje. Daar kun je dan de draad overheen halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok is goed man.
En ik heb het gelezen van uw auto, lachen man, je kan idd beter helemaal scrach beginnen :k

oeps offtopic
 
Sorry dat ik even doorvraag : als je die bijenwas op de touwen doet, kan je er dan nog knoopjes in leggen ? En kan je de touwen dan nog lijmen ?

Groeten

Pascal
 
@ Pascal. Dit is dan nog zeer goed te knopen, zelfs beter nog. Het lijmen gaat ook nog goed. De lijm moet je verdunt aanbrengen, hierdoor kruipt deze als het ware in de knoop tussen de vezels. Hierdoor blijft de lijm goed zitten is de knoop goed afgewerkt.
 
Nog 1 vraagje over het touw-werk : hoe weet je nu of je een enkel draadje, of een dikker touw moet gebruiken ? (Ik heb gezien hoe je met 3 of meer draadjes een touw kan "draaien", maar wanneer gebruik je nu dat "dik" of "dun" touw ?)

Groeten

Pascal
 
update 16-09-2008

Nog een beetje verder gedaan met de bedrading, de foto zegt meer dan woorden.

1_IMG_1955.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dirk niet snel. :| Dat kan ik toch niet bijhouden. ;P

Maar goed, als ik goed naar jou foto's kijk, dan zie ik twee ra's een beetje buigen, dat betekend dat je ondanks dat het weinig spanning is, toch teveel spanning heeft.

Verder ziet het er goed uit.
 
Die ra's zijn zo gebogen uit zich, ik heb er geen spanning op staan.
 
Hier heb ik dan geen verklaring voor, waren ze voor dat je ze monteerde al krom?

Als dat zo zou zijn, dan de volgende keer iets verwarmen tussen duim en wijsvinger als het ware wrijven. Dan voorzichtig iets meer in vorm buigen tot ze weer recht zijn. Die hebben dan waarschijnlijk in de verpakking knel gezeten ofzo. Maar goed, dit voor de volgende keer. Nu zijn ze geschilderd en gemonteerd.
 
Kijk Rik, hier kun je zelf goed zien dat ze gebogen waren, is een foto uit een der vorige verslagen op pagina 9, maar ik dacht natuurlijk dat het zo moest he :s
Dus is weer een zeer mooie les voor de volgende bootjes, ik heb ook nog de Victory liggen ;P
En door de Bounty te maken zie ik al veel puntjes waar ik op moet letten, bedankt

1_IMG_1873.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ai, dat is balen, dit heb ik een beetje over het hoofd gezien, toch maar eens wat vaker de bril poesten denk ik. Zien we het wat beter. o-oo-o

:D
 
update 17-09-2008

Nog een beetje verder gedaan met de bedrading.
Ik heb er ook eens de zelf gemaakt want opgedaan om te zien hoe het staat, volgens mij valt het best wel mee zo.
Ik vind dit wel een leuke job die bedrading op het schip plaatsen, het is een pruts werkje maar wel leuk :k
1_IMG_1959.jpg

1_IMG_1960.jpg

Tot zover deze update
 
Laatst bewerkt:
Heel netjes gedaan, zelf de touwen tussen de deadeyes gebrusched. Ziet er gelijk een stuk levendiger uit.

Ga zo door.
 
Even terug komen op het bijenwas recept. Ik blijk dit in mijn stuk te hebben staan dat ik jou heb gestuurd van de Victory. Daar kun je op blz 87 zien over en wat. Ditkeer een citaat van Beagle.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan