Hoofdsponsor

1/300 Golden Yacht (Amati) 1:300

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor het doorsturen Jack.
het lijkt allemaal zo simpel om een bootje in de fles te krijgen. dat valt ook nog wel mee, maar om zo klein een model te maken met tuigage en kantelbare mast valt toch nog wel tegen, en dan is deze nog via een kit.

PS: is trouwens een mooi Maritiem museum, alleen een beetje ver weg. kunnen ze hier in de Benelux nog wat van leren :)
 
Knap werk Jan, zeker op die schaalApplaus
 
weer een stukje verder met het schilderwerk.
alles geschilderd uit de losse hand, dus zonder af te plakken

100_9109.jpg
 
bedankt voor het doorsturen Jack.
PS: is trouwens een mooi Maritiem museum, alleen een beetje ver weg. kunnen ze hier in de Benelux nog wat van leren :)

Inderdaad, en bijna geheel gerund door zo'n 100 vrijwilligers. Amazing.
 
Goh Jan , een en al bewondering ,
ben al lang blij dat ik deze niet zelf gekocht heb toen ik hem onlangs zag staan.
nog veel succes met de laatste handelingen.
 
Hee, die kit komt me bekend voor! :D

Dit moet ik even uitleggen: Jan heeft de kit van mij overgenomen omdat ik kort na de start al wist dat ik hem niet zou afbouwen.
Niet omdat het te klein is, maar ik vond er te veel metalen onderdelen bij zitten. Logisch vanwege de schaal, maar ik maak liever zo veel mogelijk zelf in hout. Op mijn (erg lange) lijst van nog te bouwen modellen staat dan ook een scratch scheepje in fles......

Ziet er goed uit Jan. Het moeilijkste wordt denk ik die inklapbare mastconstructie.
 
ik ga vanavond eens proberen of de masten vastgezet kunnen worden en dan goed scharnieren.
verder de zwaardjes en ankertjes monteren inclusief een heel dun touwtje zien vast te knopen
 
Knap geschilderd Jan, had even het topic over het hoofd gezien :ohmy:.
 
weer een "klein" stapje verder, zwaarden bevestigd, mast bevestigd en rompje op de standaard gezet.
de diverse beschadigingen van de verf werk ik pas bij net voordat deze de fles in gaat. nu ga ik eerst verder prutsen met de tuigage.

100_9114.jpg
 
Het is dat ik weet hoe klein dit moet zijn, blijf het een wonder vinden hoe jij dit voor elkaar krijgt.
Ben al weer benieuwd naar de volgende update.
 
Ben al weer benieuwd naar de volgende update.
ik ook, het gaat nog lastig worden om de ra's te monteren. moet hiervoor een heel rustig moment uitzoeken zonder gestoord te kunnen worden.
tuigage moet volgens de BB niet geknoopt worden maar aan het uiteinde gesmolten (is nylon draad)
 
ziet er prachtig uit jan dat op tuigen gaat met engelen gedult moeten gebeuren en een hoop pinsetten werk ;)
 
Applaus hoe doe je het, da's.....werkelijk..... hééél klein, hoor
amaai een specialiteit appart

groetjes
Ward
 
het is voor mij ook pas de 1e keer dat ik zo klein bezig ben.
maar heb wel de smaak te pakken, dus wie weet volgt er nog wel eens een scratch schip in de fles. eerst eens een goede fles opzoeken bij een drankenhandel, dan lekker leegdrinken en goed bewaren. je moet alleen een fles hebben met een wat bredere hals (een standaard fles van bv whiskey ziet er wel goed uit, maar de hals is veel te smal) er zijn er ook die dit soort modellen in oude glazen bollen van lampen maken, maar tja waar haal je die vandaan. een standaard gloeilamp is ook weer te smal, dan moet je naar speciale industriële verlichtingslampen (liefst direct uit de fabriek)
 
als je al tot hier geraakt bent zal het laatste knutselwerk je ook wel lukken .
een paar keer diep ademen en go,go,go.
 
eindelijk eens gezocht naar een ander bouwverslag
http://s.kahn.lyshanpress.com/blog/blog4.php/golden-yacht-dutch-yacht-1678/

ik liep namelijk tegen een probleem aan in de BB waar omschreven stond dat de mast gemaakt moest worden van noten 1*1mm en daar nog gaatjes in te boren. dit ging mij te ver, blijkt dat deze bouwer het ook niet heeft gedaan.
nu dus maar eens verder met de mast en de laatste details voordat de tuigage wordt aangebracht.
het is stiekem toch nog heel wat werk
 
ja jan je zit nog niet aan de nieuw pattaten hoor als ik zie hoeveel werk je nog te doen hebt denk ik dat je nog maar half weg bent.

het ziet er verschrikkelijk mooielijk uit om het op te tuigen en dan moet het nog in de fles gezet worden.
 
Bouwen onder een microscoop??
Knap werk Jan en voor het leegdrinken van een goeie fles moet je maar even bellen, ben bij je in 7,5 minuut:alcoholic: ;)

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan