Hoofdsponsor

1/35 German tram car 641 [wip]

Heel netjes, ik kan de collega's enkel bijtreden.
 
De stoepranden ga ik maken uit lucht drogende decoratie klei. Leuk werk om te gaan doen. Deze gaat erg lijken op echte steen na droging en dat is waarom ik deze keuze heb gemaakt.

attachment.jpg

Omdat het echte steen gaat worden na droging moet ik wel zorgen dat de hechting goed stevig is. Derhalve ga ik deze klei op spelden drukken en aan de onderzijde monteren met bisonkit zodat het nooit meer los gaat.

attachment.jpg

Uiteraard de spelden op de juiste hoogte knippen zodat ze niet door de stoepranden heen gaan prikken.

attachment.jpg

Van dichtbij ziet het er dan zo uit. Bewapening zoals in het echt.

attachment.jpg

En zo zien de nog niet ingekleurde stoepranden er nu uit. Erg hard en stevig en net echt zoals in die tijden van weleer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De tegels sealen zodat de weathering er beter op gaat uitzien.


attachment.jpg

De stoepranden beginnen te drogen. Dat is te zien aan de lichtere kleuren erin. En het huisje als dryfit los erop!.

attachment.jpg
 
dat is echt mooi gedaan en vind dit zeker meerwaarde diorama grt Pascal
 
Dit breekt het diorama prachtig op, een hele mooie toevoeging.
 
mooi hoor,misschien nog een lantaarnpaal erbij?
 
mooimooi, trouwens in de film der untergan in heb begin ergens zie je ook zo een tram voortgeduwd worden door burgers om als blokade te dienen
 
Dank jullie jongens voor de complimenten. Er komt ook inderdaad nog een lantaarnpaal erbij. Hoewel de dioplaat niet erg groot is heb ik er nog wat plannen mee want ik vind dit leuk om te doen.
 
De stoepranden zijn nu vrijwel klaar. Voor een eerste keer dat ik deze zelf maak denk ik dat het redelijk is gelukt. Een kleine update maar wel een waar ik een beetje trots op ben. Ik ben tevreden met deze stoepranden uit eigen fabrikaat.

Ook is te zien dat ik de tegels wat geweatherd heb. Althans ik heb ze vies gemaakt middels drybrush. Let op de trottoir randen.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dank jullie. Nu de bovenleiding afwerken en dan de lantaarnpaal erbij.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan